Skip to main content

Sinds de menu-update werkt begin gemist anders, de eerste 5 minuten worden niet meer getoond. Wij maakten juist gebruik van deze 5 minuten bij kinderprogramma's en vinden deze instelling behoorlijk irritant. Hoe schakel ik die uit? (Er is immers ook een losse optie om 5 minuten vooruit te spoelen)

Ik wil dus graag starten vanaf het begin en niet bij 5 minuten...

Hallo @Friedeldietje,

Dit is helaas niet uit te zetten. Die 5 minuten vooruit optie is juist ingebouwd omdat de opnames vaak 5 minuten eerder beginnen met opnemen. Je ervaart dan vaak dat je eerst moet doorspoelen om je opname te kijken en het eerdere programma te skippen. 

Je kan altijd wel terugspoelen of op je afstandsbediening intoetsen 5-0-0 (« terugspoelknop). Dan ga je weer terug naar het echte begin.   


Duidelijk, dank!

 

Wel een beetje suf dat je het niet uit kan zetten. Nu beginnen de kinderprogramma's steeds midden in het programma dat je wil kijken en ben je dus standaard aan het zoeken (terwijl ik hem eerder gewoon aanzette, het staartje voor het programma ervoor meepikte en we dan rustig tv konden kijken) 

 


Ik ben net ook op zoek geweest naar die instelling om die 5 minuten terug te zetten.

Dat gaat dus niet, lees ik net. Wij ervaren dat als bloedirritant. Beetje jammer dat je niet de optie hebt dat te wijzigen.