Skip to main content
Beantwoord

Hoe kom ik op het juiste HDMI bronkanaal op mijn LG OLED48C34LA?

• July 15, 2025
  • 5 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik heb een LG LG OLED48C34LA tv. Om KPN op te starten zet ik eerst met de LG afstandsbediening de tv aan, dan klik ik op de tegel Decoder, en kom zo bij KPN tv box die is aangesloten op de HDMI 1. Die tegel is nu onvindbaar, hoe kom ik nu bij de HDMI 1 en dus bij KPN tv box? Dank alvast! 

Beste antwoord door IJmeer

Beste ​@Vikash van KPN,

De oplossing was heel simpel, maar je moet t maar net weten ..op de afstandsbediening van LPG is een knopje met een stekkertje en draadje eraan, als je daar op drukt verschijnen er onderaan het scherm tegeltjes waarvan één met text KPN decoder. 

5 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2025

Opgelost met  behulp van KPN klantenservice!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@IJmeer. Welkom op de community! Goed om te horen dat het is opgelost met hulp van onze klantenservice! 😊

Zou je willen laten weten wat de oplossing was? Misschien hebben andere mensen met hetzelfde probleem daar iets aan.

Alvast bedankt!

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 18, 2025

Beste ​@Vikash van KPN ik had laatst bij een familielid iets soortgelijks, nieuwe Samsung TV, niet direct tv te kijken op het betreffende HDMI-kanaal, maar zag van alles op het scherm qua apps e.d..

Bij de instellingen zo ingesteld dat bij het aanzetten van de tv de laatst bekeken zender meteen tevoorschijn komt i.p.v. een scherm met apps en familie blij.

Zo heb ik het ook bij mijn DIW ingesteld.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • July 20, 2025

Beste ​@Vikash van KPN,

De oplossing was heel simpel, maar je moet t maar net weten ..op de afstandsbediening van LPG is een knopje met een stekkertje en draadje eraan, als je daar op drukt verschijnen er onderaan het scherm tegeltjes waarvan één met text KPN decoder. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@IJmeer Goed dat je hebt uitgelegd hoe het werkt met de knop op de LG-afstandsbediening. Dit is iets wat andere mensen ook kan helpen als ze hetzelfde probleem hebben. Fijn dat het zo is opgelost!

Ook bedankt aan ​@JanD  voor je tip over de instellingen van de tv. Handig dat je de tv zo kunt instellen dat hij meteen op de laatste zender start. Dat maakt het een stuk makkelijker.