Skip to main content

Mijn nieuwe soundbar heeft slechts een optische en USB aansluiting, en geen HDMI. Ik las op het forum dat een HDMI aansluiting nodig is om de soundbar ook te kunnen bedienen met de KPN afstandsbediening. Ik kan nu (via de optische aansluiting) het volume van de soundbar niet regelen met mijn KPN aansluiting. Werkt dit wel als ik de soundbar aan de TV koppel via de USB aansluiting? Op dit moment heb ik daar geen kabel voor, dus kan het niet testen. :-)

 

Alvast bedankt!

Van welk merk is je Soundbar?

op kpn.com/hc staan verschillende koppel codes om je afstandsbediening te koppelen aan je home cinema set.


De soundbar is van Samsung, tv van LG. Het geluid werkt dus prima via de soundbar, alleen de afstandsbediening van KPN kan ik niet gebruiken voor het volume. Aansluiting via optische kabel. Enige andere optie is de USB kabel. Het koppelen van de afstandsbediening aan de tv is dus niet het probleem. :-)


De soundbar is van Samsung, tv van LG. Het geluid werkt dus prima via de soundbar, alleen de afstandsbediening van KPN kan ik niet gebruiken voor het volume. Aansluiting via optische kabel. Enige andere optie is de USB kabel. Het koppelen van de afstandsbediening aan de tv is dus niet het probleem. :-)

Maar je kan naast de afstandsbediening op de LG ook de afstandsbediening apart voor de Soundbar instellen. Zie de link in mijn vorige reactie


Wauw sorry ik begreep je niet helemaal. Ik heb de instructie via de link gevolgd en het werkt meteen bij de eerste code! :D

 

Hele grote blij hier, bedankt!!

Â