Skip to main content
Vraag

Hoe koppel ik een Smarttech TV aan KPN afstandsbediening?

• 14 maart 2025
  • 14 reacties
  • 97 keer bekeken

• Deelnemer
  • 5 reacties

Ik heb een nieuwe tv. Hij is van smarttech. Hoe koppel ik de afstandsbediening aan de tv?

14 reacties

Dave van Toer
Helper
Forum|alt.badge.img+3

@mg1 probeer het via de stappen van deze link; https://www.kpn.com/service/televisie/afstandsbediening/instellen

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 maart 2025

Deze stappen al gedaan maar werkt helaas niet 

Dave van Toer
Helper
Forum|alt.badge.img+3

Ook de handmatige stappen erna werkte niet? Dat de lijst van codes wordt gedownload? De bovenste regels vertellen hoe je de afstandsbediening in kunt stellen met handmatige codes, staat jouw model er niet tussen dan kun je dezelfde stappen volgen voor het instellen (afhankelijk van jouw afstandsbediening), echter gebruik je dan code 20 gevolgd door;

• Voer de snelcode 20 in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Mocht je er niet uitkomen wat de wijze is om snelcodes uit te voeren op jouw afstandsbediening, kun je dan een afbeelding of typenummer van jouw afstandsbediening uploaden? Dan zal ik de stappen aanvullen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 maart 2025

wat jij schrijft werkt helaas niet. De source knop en de ok knop ingedrukt houden dan knippert hij wel. Daarna code ingevoerd en daarna tv knop gedaan maar dan gaat hij niet uit 

Dave van Toer
Helper
Forum|alt.badge.img+3

In jou geval zou dit het moeten zijn;

Stappen:

• Druk 5 seconden gelijktijdig op Source en OK. Wacht tot het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.

•  

Voer de snelcode 20 in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Als je dit hebt gevolgd maar het gaat niet zoals verwacht, rond welke stap loopt het vast? Als je na de 40 seconde merkt dat het lampje uit gaat maar de TV niet heeft gereageerd dan werkt mogelijk dit merk niet samen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 maart 2025

Geprobeerd maar het lampje gaat wel uit maar de tv helaas niet .. 

Dave van Toer
Helper
Forum|alt.badge.img+3
mg1 schreef:

Geprobeerd maar het lampje gaat wel uit maar de tv helaas niet .. 

Dan ben ik bang dat jouw model niet wordt ondersteund, mogelijk heeft iemand van KPN of ​@PeterG nog suggesties.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 maart 2025

Bedankt voor jouw moeite. Ik hoop het ook 

PeterG
Superuser
  • 61131 reacties
  • 14 maart 2025

Nee, die heeft PeterG ook niet.

Tot vandaag zei dit merk me niets. Uurtje geleden dit topic tegengekomen. Uitgebreid gegoogled, niks tegengekomen. Als in originele fabrikant ofzo.

Wel fijn, hebben we weer iemand die een onbekend merk kan uitproberen met codes… 😁😎🤓. 

Begin eens met 005, de meest voorkomende.

Helaas heeft de T4H geen '’snelcode'’, oftewel waarbij codes achter elkaar gespuwd worden en je dan maar op '’stop'’ moet drukken. Of een knop moet loslaten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 17 maart 2025

Goedemiddag ​@mg1 en welkom hier op onze Community!

Het merk Smarttech zegt mij zo ook niks. Ik hoop dat het je met bovenstaande informatie van ​@PeterG alsnog lukt om deze afstandsbediening te koppelen 🙏🏻

En anders misschien eens contact opnemen met de fabrikant? Wellicht dat zij hier nog ideeën hebben!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 maart 2025

Hallo helaas nog niet opgelost. Ook gebeld met kpn. Er is geen koppeling mogelijk (dit merk wordt in Europa veel verkocht) dus ouderwets twee bedieningen maar (en geen smart tech kopen dus ) hopelijk kan kpn nog iets betekenen in de toekomst. Bedankt allemaal 

PeterG
Superuser
  • 61131 reacties
  • 17 maart 2025

(dit merk wordt in Europa veel verkocht)

Nou. Ik had er tot dit topic nog nooit van gehoord. Als ex verkoper volg ik de markt nog steeds wel. En Expert en Coolblue ook niet. 

Mediamarkt bezoek ik vaak online en fysiek. Kennen Smart-tech ook niet. 

Je kan toch nog steeds beter gaan voor Sony, Samsung, Philips, LG, Panasonic.

TCL zit tegenwoordig ook in de gevestigde orde. 

Of in ieder geval eerst de lijst ondersteunde merken (pdf) raadplegen. Staan ook nog heel veel merken in die ik nergens vind.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1204 reacties
  • 17 maart 2025

De Smarttech TV wordt gemaakt door Express LUCK Technology Ltd. Deze fabrikant produceert ook televisies van het merk Sansui.

Sansui heeft als code’s 001, 005, 022, 200 en 317. Misschien dat één van deze codes werkt, ​@mg1. Niet geschoten is altijd mis.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 17 maart 2025

Nuttige toevoeging ​@Berteman , bedankt! Heel erg benieuwd of het met die codes gaat lukken, ik hoop het van harte ​@mg1 🙏🏻

Reageer