Skip to main content

Hallo Forum,

 

vorige week een 4K ontvanger ontvangen die de 24ste actief zou worden. We zijn een paar dagen verder maar ik kan de 3 4K kanalen niet kiezen. Enkele resets verder ook niet. Opvallend is ook dat ik, na een fabrieks reset niets hoef te doen en alle instellingen nog actief zijn, De naam die ik aan de ontvanger heb gegeven en ook wifi is nog steeds actief. De ontvanger start ook op met het laatste kanaal wat actief was. Alsof er helemaal geen fabrieks instellingen actief worden.

Via de telefoon kom ik niet verder want dan verwijst KPN naar een SMS die ik gehad heb.  En de tips die daar staan heb ik gedaan want een fabrieks reset. Wel staat er nog 1 tip om de software te verwijderen maar de daar afgebeelde ontvanger heb ik niet. Een reset knop zit niet op deze kleine ontvanger dus dat gaat 'm ook niet worden.

Mijn TV ziet de ontvanger wel als UHD / HDR en ook de apps op de ontvanger geven 4K beeld wanneer bescikbaar.

 

Iemand enig idee hoe ik ook in het standaard menu de 4K kanalen kan krijgen?

Welkom op het forum.

 

Ik ga ervan uit dat je wel een abonnement hebt op de 4K kanalen a € 2,50 per maand.

Je kan wachten op een moderater, kan een paar dagen duren.

Of KPN bellen of chatten. zie hier.

 

P.S.

Wifi, werkt de nieuwste 4K ontvanger ook via WIFI? 

Zelf kan ik nergens vinden dat de 5202 WIFI heeft, wat bedoel je hiermee? 


Hallo Joop,

 

bedankt voor de reactie.

En je hebt meteen de oplossing geleverd…

 

Het lijkt er op dat in mijn geval het 4K gebeuren een tweetraps raket is…

Ik had aangegeven 4K te willen kijken en dat resulteert dan kennelijk in het afsturen van alleen een modem. Ik zag wel dat er niets aan de prijs veranderde. Dacht dus dat die 3 kanalen gratis zijn. 

Als ik nu naar de opties kijk staat er nog steeds een vinkje met dezelfde tekst (Ja ik wil 4K TV kijken) maar als ik die nu kies komt er inderdaad 2,50 bij. 

Waarom dat dan niet in 1 keer gebeurt is dan wat wazig maar misschien heb ik bij het aanvragen wat over het hoofd gezien.

Voor wat betreft wifi en de ontvanger, nee, ik heb de ontvanger bedraad aan de Experia 12 hangen, was even in de war met de TV…  ;-)

 

Bedankt, ik weet wat te doen!