Skip to main content
Beantwoord

Hoe krijg ik als bestaande klant de KPN TV+ box?

• 28 januari 2025
  • 16 reacties
  • 434 keer bekeken

Hi,

Hoe kan ik als bestaande klant een KPN TV Box+ krijgen?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi en welkom ​@Ronald1963.!

Ik zie dat Marlon je de goede kant al op gewezen heeft. Zo gauw je contract afgelopen is kan je inderdaad voor KPN TV+ kiezen. 

Als je een Hussel abonnement hebt, buiten contract bent en dus kunt verlengen, dan kan dat met behoud van Hussel ook naar KPN TV+. Dus je kunt TV+ dan combineren met Hussel.

Check de MijnKPN app voor wat het aanbod voor jou is. Lukt dat niet of kom je er niet uit, dan kan je ook een terugbelafspraak maken. Een collega van me belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je met de mogelijkheden.

Bekijk origineel

16 reacties

• 3421 reacties
  • 28 januari 2025

Je abonnement aanpassen naar de nieuwste abonnementsvorm. Let daarbij dus op dat je niet je oude abonnement verlengd. Want dat kan tegenwoordig ook. Maar dan krijg je geen TV+ box.

Om dut te kunnen doen moet je contractvrij zijn. Ben je dat niet? Dan moet je wachten.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi en welkom ​@Ronald1963.!

Ik zie dat Marlon je de goede kant al op gewezen heeft. Zo gauw je contract afgelopen is kan je inderdaad voor KPN TV+ kiezen. 

Als je een Hussel abonnement hebt, buiten contract bent en dus kunt verlengen, dan kan dat met behoud van Hussel ook naar KPN TV+. Dus je kunt TV+ dan combineren met Hussel.

Check de MijnKPN app voor wat het aanbod voor jou is. Lukt dat niet of kom je er niet uit, dan kan je ook een terugbelafspraak maken. Een collega van me belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je met de mogelijkheden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4429 reacties
  • 30 januari 2025
Marlon92 schreef:

Je abonnement aanpassen naar de nieuwste abonnementsvorm. Let daarbij dus op dat je niet je oude abonnement verlengd. Want dat kan tegenwoordig ook. Maar dan krijg je geen TV+ box.

Om dut te kunnen doen moet je contractvrij zijn. Ben je dat niet? Dan moet je wachten.

TV+ is tegenwoordig ook beschikbaar voor hussel en xs4all klanten buiten contract 😄

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8410 reacties
  • 30 januari 2025
Ik_Combineer schreef:
Marlon92 schreef:

TV+ is tegenwoordig ook beschikbaar voor hussel en xs4all klanten buiten contract 😄

Beste ​@Ik_Combineer heb je daar een bron voor, ik heb dat nog nergens kunnen vinden en wil dat ook graag delen met medeforumleden, wanneer nodig.

En als je dan nog binnen contract van Hussel bijv. zit, kun je dan toch over naar TV+???

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4429 reacties
  • 30 januari 2025

Ik ben jouw bron ​@JanD 😅

En zoals ik aangaf, enkel buiten contract. Dus als klanten nog in contract zitten kan het niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36693 reacties
  • 30 januari 2025

Hallo ​@Ronald1963. ,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) overzetten op KPN TV+ door op de juiste wijze te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice.

Alexandra van KPN schreef:

Lukt dat niet of kom je er niet uit, dan kan je ook een terugbelafspraak maken. Een collega van me belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je met de mogelijkheden.

Het kan ook via internet:  

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• 3421 reacties
  • 30 januari 2025
Ik_Combineer schreef:

Ik ben jouw bron ​@JanD 😅

En zoals ik aangaf, enkel buiten contract. Dus als klanten nog in contract zitten kan het niet.

Wat bedoel je hiermee? Stel je hebt een Hussel abonnement. Contractvrij. Dan kan je de TV+ ontvanger krijgen zonder het abonnement te veranderen? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
Ik_Combineer schreef:
Marlon92 schreef:

Dit klopt inderdaad! Als je een Hussel abonnement hebt, buiten contract bent en dus kunt verlengen, dan kan dat met behoud van Hussel ook naar KPN TV+. Dus je kunt TV+ dan combineren met Hussel.

Je kunt in de MijnKPN app kijken voor wat het aanbod voor jou is. Lukt dat niet of kom je er niet uit, dan kan je ook een terugbelafspraak maken.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 januari 2025

Dus je kunt TV+ dan combineren met Hussel.

@Alexandra van KPN, Kan ik dan als abonnee ook kiezen voor één 5202 (Hussel) en één 7022 (TV+)?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12974 reacties
  • 30 januari 2025

@Alexandra van KPN 

Wat is het voordeel van klanten om het Hussel abonnement te behouden en daar een Sagemcom DIW7022 bij nemen?

En als dat kan, waarom is het dan voor klanten, die het graag willen, om een Arris 5202 en de Sagemcom DIW7022 samen ook bij het KPN + abonnement te nemen?

Of raakt langzaam ook de voorraad van de Arris 5202 op?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Je kunt ze niet combineren: Je kiest voor KPN iTV óf voor KPN TV+. Als je overstapt naar KPN TV+ dan komt iTV te vervallen en dien je alle niet TV+ BOX ontvangers terug te sturen. 

En wat betreft het abonnement, zo kunnen klanten zelf bekijken in MijnKPN wat het beste bij ze past.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 januari 2025
joop2011 schreef:

​Wat is het voordeel van klanten om het Hussel abonnement te behouden en daar een Sagemcom DIW7022 bij nemen?

De vraag is of dat ook daadwerkelijk gaat kunnen immers in MijnKPN wordt die mogelijkheid niet geboden. Ik denk dan ook dat we eerst maar eens moeten wachten op een opheldering van ​@Alexandra van KPN. Overigens zou ik dat graag willen immers een TV+ Box bij onze tweede televisie in de tuinkamer die smart was maar niet meer smart is heeft zo zijn voordelen terwijl we dan bij de primaire televisie in de woonkamer gewoon kunnen blijven genieten van de superieure stabiliteit en snelheid van de 5202.

Edit: Die dus gekomen is terwijl ik dit berichtje dichtte.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 januari 2025

Je kunt ze niet combineren: Je kiest voor KPN iTV óf voor KPN TV+. Als je overstapt naar KPN TV+ dan komt iTV te vervallen en dien je alle niet TV+ BOX ontvangers terug te sturen. 

En wat betreft het abonnement, zo kunnen klanten zelf bekijken in MijnKPN wat het beste bij ze past.

Het lijkt me verstandig dat je jouw bericht dan nog even wijzigt want met de zin "Dus je kunt TV+ dan combineren met Hussel.” wek je wel de suggestie.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12974 reacties
  • 30 januari 2025

@Alexandra van KPN 

Mijn hartelijke dank voor de duidelijke uitleg.

Ik dacht dit al, maar uit een eerder bericht kreeg ik het vermoeden dat het toch mogelijk was.

wjb schreef:

TV+ Box bij onze tweede televisie in de tuinkamer 

@wjb leuk dat je een tuinkamer hebt.

Maar ik denk niet dat heel erg veel mensen die luxe hebben.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 januari 2025

@Alexandra van KPN, Nogmaals de vraag wat je nu bedoelt met "Dus je kunt TV+ dan combineren met Hussel." of wat je ermee aan wil geven. Ik zie dat het bericht waarin je dat stelt nu ook als antwoord van dit topic gekenmerkt is en dan is het mijns inziens 's wel belangrijk om zaken heel helder te formuleren. Voor mensen die dat bericht lezen maar niet verder doorlezen in dit topic zou dat wel eens tot een teleurstelling kunnen leiden.

Mijns inziens heb je later duidelijk aangegeven dat Hussel en TV+ niet te combineren is maar dat je bij het verlengen een keuze kunt maken tussen "doorgaan met Hussel" of "overstappen naar TV+".

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36693 reacties
  • 30 januari 2025

@Ronald1963. 

Er wordt een advies gegeven om te kijken in de MijnKPN-app. Dat is natuurlijk een mogelijkheid.  

Hi en welkom ​

Maar ik adviseer je om toch ook mijn tip te proberen. Want het is goed mogelijk dat je daar goedkoper uitkomt. Want wat je gaat zien in de Mijn KPN-app is nu voor niemand duidelijk en het kan zomaar ongunstiger zijn dan de prijzen die je op deze manier krijgt: 

Noordzee schreef:

Hallo ​@Ronald1963. ,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) overzetten op KPN TV+ door op de juiste wijze te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice.

Lukt dat niet of kom je er niet uit, dan kan je ook een terugbelafspraak maken. Een collega van me belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je met de mogelijkheden.

Het kan ook via internet:  

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Reageer