Skip to main content

Goedenavond iedereen,

 

wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en willen graag tv en internet van kpn. Glasvezel is aangelegd al, echter zijn er nog geen afsluitingen in het huis. Nu willen wij de aansluiting in de slaapkamer en komen we er achter dat er geen loze leiding aanwezig is.

 

Kunnen wij alsnog hier een tv aansluiting krijgen door de monteur of gaat die ons adviseren een kamer aan te wijzen voor de slaapkamer. Ons bed enz komen ook rond de tijd vd monteur dus is het handig om dit alvast te weten.

 

alvast bedankt! 

 

 

Welke KPN tv decoder heb je momenteel?

 

2de aansluiting kan je ook zelf doen. (of een handige buurman of zo). 

Vaste UTP kabel is altijd het beste.

 


Hi @Mulder1992 en welkom op het forum! 

Op onze tv-ontvanger aansluiten pagina kun je ook vinden welke manieren van aansluiten er zijn. Mocht de wifi in de slaapkamer bijvoorbeeld goed zijn en mocht je een TV+ Box hebben, dan kan deze ook via de wifi aangesloten worden bijvoorbeeld. Andere TV ontvangers werken niet via de wifi, maar daarvoor kan een internetkabel naar boven toe inderdaad een idee zijn. Als je deze weg kunt werken langs de muren is dat ook een goede optie!

De monteur kan hier ook zeker in adviseren en je kunt ook altijd aan de monteur vragen of die kan helpen met het aansluiten. De monteur kan geen vaste aansluiting in de slaapkamer aanleggen, dat is meer iets voor de bouwvakkers. 


Heb je TV+ (DIW7022)?

Die werken via wifi eventueel. Als je telefoon daarmee werkt in de slaapkamer…

Zelf gebruik ik momenteel een DVS. Maar die werkt het best als het 1 stroomfase is.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/


IK sluit me aan bij @PeterG , ik heb in de slaapkamer ook een tv hangen. De ontvanger is middels een dvs/Poweline adapter aangesloten. Andere powerline adapter hangt in de meterkast.

 

Donald


Nieuwbouwhuis, nooit eens tijdens /voor de bouw met iemand gesproken over ethernet en zo en waar dan?

Vaak zijn er leidingen die daarvoor dienen, anders zelf doen (ethernetkabel) of wifi en TV+.


Persoonlijk zou ik nooit voor een DVS kiezen.

De kans op problemen is altijd groot, ook al heb je maar 1 fase. Er zijn meer factoren die vooral IPTV in de mist kan laten gaan. 

Eigenlijk is het 230 volt netwerk ook niet voor internet etc. gemaakt. 


als je geen utp kan of wil trekken koop je een wifi mesh systeem iets van DECO.

1 deco zet je boven neer de ander naast je modem en die sluit je aan op de STB.

klaar.

 

mvg


@Thijs1963 het is niet te garanderen dat een tv ontvanger van KPN werkt op een Deco. En KPN levert op zo'n configuratie geen ondersteuning. Er zijn hier op het forum zat topics te vinden van tv ontvangers die niet werken op een Deco.


@Thijs1963 het is niet te garanderen dat een tv ontvanger van KPN werkt op een Deco. En KPN levert op zo'n configuratie geen ondersteuning. Er zijn hier op het forum zat topics te vinden van tv ontvangers die niet werken op een Deco.

Ik zei het  zojuist in een ander topic al ,we hebben deze discussie al vaker gevoerd en ook toen heb ik laten zien met feiten (fotos) dat het werkt.

Dus schijnbaar ben je of eigenwijs of wil je graag je gelijk hebben maar voor de topic vraag dit werkt en in sommige gevallen niet maar dat betreft meerdere zaken hier.

Ik kan als voorbeeld geven dat hier heel veel mensen zijn met LG toestellen waar de STB 7022 niet werkt in de stand snel opstarten maar alleen in ECO icm met CEC.

Bij heel veel mensen met LG blijkt dit dan weer wel te werken dit is eigenlijk net zo een voorbeeld.

Schijnbaar heb jij gezien dat de DECO combinatie niet werkt en ik heb meerdere keren gezien dat het wel werkt.

prettig weekend verder en even goede vrienden -;)