Skip to main content

mijn versterker is via HDMI (ARC) aangesloten op de tv ontvanger en tv toestel.

als ik de versterker handmatig aanzet gaat alles goed.

maar ik zou willen dat als ik de tv aanzet ook mijn versterker inschakel, dit ging bij mijn vorige provider wel.

hoe kan ik dit realiseren?

Hallo @Haka12 

 

Vreemd, dat je van provider bent gewisseld zou niets uit moeten maken, die versterker wordt vanuit de TV aangezet, de TV ontvanger of enig ander apparaat zou daar geen invloed op moeten hebben.

Bij mij gaat de soundbar die aangesloten is op de HDMI (ARC) poort van de TV automatisch aan als ik de TV aanzet en dan maakt het niet uit of ik de ontvanger wel of niet eerst aanzet.

Gaat je versterker wel automatisch uit als je de TV uitzet?

Je versterker is via een HDMI kabel op de HDMI (ARC) poort aangesloten op je TV?

Hoe is je TV ontvanger aangesloten, via de versterker of ook op de TV?

Welke TV en welke versterker heb je, merk en type?


Decoder en tv op versterker via HDMI ARC.

De tv is Samsung en versterker Yamaha rx-s600.

Versterker gaat niet aan of uit als ik de tv schakel


Hoe staan de HDMI instellingen van de Yahama voor Standby Through ingesteld?

De KPN TV ontvanger blijft nog een tijdje beeld geven nadat hij op standby is gezet, als die setting op On staat zou dat de oorzaak kunnen zijn dat de Yahama niet uitschakelt.

Hoe staat HDMI Control ingesteld, zou volgens mij ook op Off moeten staan.

Mocht dat het niet zijn dan zou ik het verder ook niet weten.


Hoi @Haka12, welkom!

 

Decoder en tv op versterker via HDMI ARC.

Ik maak hieruit op dat het een connectie is waarbij de versterker het centrum is waar zowel tv ontvanger als tv opzitten. 

Als de tips die @GeSp geeft (dank!) niet helpen, dan kun je nog proberen om de boel om te draaien. Waarbij de tv het centrum wordt waar zowel versterker als tv ontvanger op aangesloten zitten.