Skip to main content

@Marcia_,

De Sony televisies van tegenwoordig draaien Android en die heeft een ingebouwde Chromecast.

Beste@wjb

Ik weet het, ik reageer op een bericht van 2 jaar geleden, maar was op zoek naar een mogelijke oplossing voor het probleem waar ik tegen aan loop bij de Sony Bravia KDL 40 WE660 van mijn schoonouders. 

En aangezien u nogal veel weet, mijn vraag:

Deze Sony heeft Linux als OS, zit daar ook een built in Chromecast in zover u weet?

Kan het op internet zo 1,2,3 niet gevonden krijgen. 

Probleem is namelijk dat ik de Viaplay app er niet op krijg..... Geen app store aanwezig. 

Zit wel een browser in, Opera, maar als ik dan naar de Viaplay site ga, account gegevens invul, kan ik in principe alles zien, alleen zodra ik iets aanklik speelt het niet af, dus ook geen succes. 

Wat zijn mijn (beste) opties, voor ik overga tot aanschaf van een losse Google Chromecast?

Bij voorbaat dank, 

Ivor. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Alleen televisies die op Android/Google TV draaien hebben een ingebouwde Chromecast.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat KPN met een Viaplay app op de TV ontvangers zal gaan komen alleen is de vraag hoelang dat nog zal duren.

Als je een PC/laptop hebt met een hdmi uitgang dan zou ik er voorlopig voor kiezen om via de Viaplay site te kijken.

Ik hoop dat kpn in ieder geval wil vertellen of er een Viaplay app zal gaan komen.


Dank u voor uw reactie. 

Heb inderdaad ook zitten denken aan, via een HDMI kabel, van laptop naar TV. 

Alleen is dat voor mijn schoonouders niet echt de makkelijkste manier, hebben niet veel verstand van (die) techniek. Plus dat er bij hun geen laptop aanwezig is, maar die zouden ze van mij kunnen krijgen. 

Nogmaals dank, ik ga eens verder 'rommelen' en kijken hoe of wat.  👍


 

Ik ga er eigenlijk vanuit dat KPN met een Viaplay app op de TV ontvangers zal gaan komen alleen is de vraag hoelang dat nog zal duren.

Daar zit ik, of eigenlijk voor mijn schoonouders, ook op te wachten. Dat is voor hun het makkelijkst uiteindelijk. Gezien dat ik dus de Viaplay app niet op hun televisie (bouwjaar 2018) kan zetten. 

 

 


De meest gebruiksvriendelijke methode is denk ik een Google TV Chromecast.

Maar ja, als kpn dan over zeg twee drie maanden komt met de Viaplay app op de TV ontvanger dan is dat wel een kostbaar dingetje geweest.

En dit is dus waarom ik hoop dat kpn wat openheid wil geven in haar plannen voor een Viaplay app. Dan kunnen klanten beter geïnformeerd beslissingen nemen.


Beste @JanIvor, het klopt helemaal wat wjb zegt: een Google tv chromecast is de beste optie in deze situatie. Over of en wanneer er een Viaplay app komt is bij ons nog niets bekend, dus daar kan ik helaas niets over kwijt.