Skip to main content
Beantwoord

Hoe kunnen wij RTV Noord ontvangen?

• January 29, 2025
  • 63 reacties
  • 2094 keer bekeken

petronellamaria
Topper
Forum|alt.badge.img

Wij willen graag RTV Noord ontvangen, we hebben het nieuwste kastje, nu moet het toch eens lukken ?

Hoe nu verder?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@petronellamaria,

Het klopt inderdaad dat je de regionale zenders kunt ontvangen in de provincies om je heen. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Zie de website van RTV Noord om de app hiervoor te downloaden of zoek het op in de appstore van je apparaat. 

Dan kun je dit alsnog kijken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

63 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 29, 2025

Dat kan alleen als u in Friesland of Drenthe woont....alleen in twee aangrenzende provincies worden de wederzijdse zenders doorgegeven.

Op de site van RTV Noord kunt u de uitzendingen wel bekijken, ​@petronellamaria.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 29, 2025

Kpn geeft de regionale zenders niet landelijk door. Het is alleen te zien als je in de provincie Groningen, Drenthe of Friesland woont.

Je kunt 'm via hun website zien en horen. 

• January 29, 2025

http://media.rtvnoord.nl/live/rtvnoord/tv/index.m3u8

Openen in VLC-player of MPV-player
De bovenstaande link vastpakken met de muis en in het afspeelprogramma slepen.

Lukt dat ?

• January 29, 2025

Hebben ze geen app die je op de TV+ ontvanger kan installeren? 

• January 29, 2025

Hebben ze geen app die je op de TV+ ontvanger kan installeren? 

Helaas niet. Er was ooit een overkoepelende app met alle regionale kanalen die is opgedoekt zover ik weet. 

Er is wel een Android en Ios app.

https://www.rtvnoord.nl/app

Het makkelijkst is in mijn ogen de website openen in een browser app op de TV+ box.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 29, 2025

Ondersteunt de app voor smartphones van rtv noord chromecast? Want dan wordt het wel heel eenvoudig om het tv kanaal toch op de televisie te toveren. Met Chromecast in de TV+ box.

• January 29, 2025

Ondersteunt de app voor smartphones van rtv noord chromecast? Want dan wordt het wel heel eenvoudig om het tv kanaal toch op de televisie te toveren. Met Chromecast in de TV+ box.

Dat kan ik op hun website niet terugvinden maar daar dacht ik ook nog aan.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 30, 2025

Hallo ​@petronellamaria ,

Jij woont in Hilversum en daar geeft KPN RTV Noord niet door. Dat doen ze alleen in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe. 

Ik heb net even het alternatief voor jou uitgetest en het alternatief werkt: Zoek op jouw telefoon naar de app van RTV Noord. Kies daarin dan linksboven voor TV en dan zie je onderin daar dan de mogelijkheid om te casten naar jouw TV of TV-ontvanger toe. De KPN TV+-box heeft die mogelijkheid. Ook sommige TV’s hebben een ingebouwde Chromecast.

Hebben jouw TV of TV-ontvanger die mogelijkheid niet? Je hebt dan een losse Chromecast nodig. Die kun je los aanschaffen als jouw TV of TV-ontvanger die niet standaard ingebouwd heeft. 

Voorbeeld van een losse Chromecast:

https://www.bol.com/nl/nl/p/tv-stick-chromecast-full-hd-android-hdmi-4k-zwart/9300000186040706/?bltgh=sDNoHAKpJ2BelMnvNCJDDw.mxuPrdmfIcH7giTFz0VHxg_0_16.26.ProductPageUrl

petronellamaria
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik blijf het idioot vinden van de kpn,hoe kan ik hier een klacht van maken?

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 30, 2025

Dat is onzin. De programma's van de regionale omroepen zijn in principe alleen bedoeld voor de inwoners van de betreffende provincie. Omroepen worden ook betaald door de provincies. Dat als extra service nog een paar omroepen van omliggende provincies worden doorgegeven is al heel wat. 

Bovendien, via internet kunt u ook in Hilversum prima op de hoogte blijven van de gebeurtenissen in Groningen, ​@petronellamaria.

• January 30, 2025

Er  zijn nog twee andere mogelijkheden Ziggo doet niet zo bekrompen die geeft alle regionale kanalen door net als NLZIET. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 30, 2025

Er  zijn nog twee andere mogelijkheden Ziggo doet niet zo bekrompen die geeft alle regionale kanalen door net als NLZIET. 

Tja, verschillende aanbieders maken verschillende keuzen. NL Ziet geeft ook BBC Four door. Ik zou graag willen dat KPN dat ook deed. Maar NL Ziet geeft weer geen Arte door. En dat vind ik toch iets belangrijker.

En: buitenlandse content is lastiger vanuit Nederland te benaderen via internet, terwijl de Nederlandse regionale omroepen via internet te bekijken zijn in het hele land,  ​@Rowi.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 30, 2025

@petronellamaria heeft het nieuwe kastje, DIW7022. Vermeld in het eerste bericht. Geen losse chromecast nodig dus.

Je hoeft niet te kiezen tussen KPN TV en NLziet. Hier beide. Bij die laatste ook VRT terugkijken. 

BBC 3 😉 en 4 geef ik niet om. Dat extra pakketje heb ik niet bij NLziet. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 30, 2025

@petronellamaria heeft het nieuwe kastje, DIW7022. Vermeld in het eerste bericht. Geen losse chromecast nodig dus.

Weet ik, maar ik heb het antwoord bewust wat algemener gehouden zodat ook klanten die geen TV+-box hebben daar wat aan hebben. 

• January 30, 2025

Tja, verschillende aanbieders maken verschillende keuzen. NL Ziet geeft ook BBC Four door. Ik zou graag willen dat KPN dat ook deed. Maar NL Ziet geeft weer geen Arte door. En dat vind ik toch iets belangrijker.

En: buitenlandse content is lastiger vanuit Nederland te benaderen via internet, terwijl de Nederlandse regionale omroepen via internet te bekijken zijn in het hele land,  ​@Rowi.

In een ver verleden gaf ook KPN en een niet meer bestaande dochter alle regionale kanalen door zelfs alle lokale omroepen.

Voor die buitenlandse content geld in sommige gevallen hetzelfde als de opmerking betreffende de regionale kanalen. De BBC is toch echt de publieke omroep van de UK. Niet bedoeld voor Nederland.

Uiteraard zijn er diverse mogelijkheden vooral voor iemand die uit de provincie verhuist is het vervelend dat het via een omweg moet.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 30, 2025

In een ver verleden gaf ook KPN en een niet meer bestaande dochter alle regionale kanalen door zelfs alle lokale omroepen.

Voor die buitenlandse content geld in sommige gevallen hetzelfde als de opmerking betreffende de regionale kanalen. De BBC is toch echt de publieke omroep van de UK. Niet bedoeld voor Nederland.

Uiteraard zijn er diverse mogelijkheden vooral voor iemand die uit de provincie verhuist is het vervelend dat het via een omweg moet.

Nou, omweg...mevrouw heeft de +Box, dan kan ze zo naar het grote scherm casten. Tuurlijk is het zo dat het het makkelijkst is als het gewoon bij het pakket is inbegrepen, maar soms verandert de samenstelling van een pakket nou eenmaal. Zal waarschijnlijk een kostenoverweging zijn.

Het verschil voor wat betreft de BBC is dat het een algemene(re) programmering betreft die ook voor mensen buiten het VK interessant is (denk aan series, actualiteiten, sport) wat voor regio-zenders veel minder het geval is. Alhoewel ik meteen toegeef dat de BBC hier en daar ook wel behoorlijk naar binnen gericht is.

Mensen die verhuisd zijn hebben gelukkig nog andere opties.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 30, 2025

Hi ​@petronellamaria,

Het klopt inderdaad dat je de regionale zenders kunt ontvangen in de provincies om je heen. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Zie de website van RTV Noord om de app hiervoor te downloaden of zoek het op in de appstore van je apparaat. 

Dan kun je dit alsnog kijken. 

petronellamaria
Topper
Forum|alt.badge.img

Mijn man ,afkomstig uit Groningen, is een digibeet en snapt het gedoe met apps niet.

Ik wil dus gewoon RTVNoord op 501 o.i.d., we betalen er genoeg voor.

We gebruiken de Ziggo Go app, dat is een drama in gebruik

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2025

Via kpn ga je RTV Noord niet krijgen. Kpn geeft al vele jaren de regionale zenders niet meer landelijk door.

RTV Noord wordt gewoon niet doorgegeven door kpn buiten de provincies Groningen, Friesland en Drenthe. 

Zelf heb ik NLZIET erbij. Om TV Gelderland in Noord Holland te krijgen onder andere. NLZIET is ook een app maar best makkelijk te bedienen. Eenmaal geopend gewoon met kanaal nummers. 

En anders andere provider. Met name dan Odido. Ook via glasvezel of dsl.

Ziggo via coax.

• Deelnemer
  • February 5, 2025

Dit zou mogelijk moeten zijn met Kanalenlijst Hans.

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 5, 2025

Dit zou mogelijk moeten zijn met Kanalenlijst Hans

Klopt, zo kijk ik ook naar RTV Noord. 

petronellamaria
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik weet niet wat dat is

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 10, 2025

Dit is zo te zien via satelliet, maar voor jou in dit geval niet van toepassing. Behalve als je hierin energie wilt stoppen, volgens mij weet Noordzee hier best veel van. 

• February 10, 2025

Dit is zo te zien via satelliet,

Neen, dat is de zgn Hans’kanalenlijst, daar haalde ik dit al uit :

http://media.rtvnoord.nl/live/rtvnoord/tv/index.m3u8

Openen in VLC-player of MPV-player
De bovenstaande link vastpakken met de muis en in het afspeelprogramma slepen.

Of op een handig kastje zoals ik dat hier ook doe, met een afstandbediening.

[..] en TiVimate.

Dat zou zoiets kunnen zijn ? Maar dat ken ik niet, is dat koop of huur ?
En het draait zeker weer op dat verh*pte besturingssysteem van die nieuwsgierige club ?

Alex : goed dat je er nog even op terugkomt, maar het zou nog eenvoudiger zijn als de kpn al die kanalen landelijk doorgeeft, wat daar nu weer voor vreemde reden achter zit dat is voor mij onbegrijpelijk. Het kan niet zijn dat er iemand armer van wordt als dat wel gebeurd.
( op “mijn” kleine kabelnetje heb ik ze wel allemaal, iets met <100k aansluitingen ? )

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 10, 2025

Ik blijf het idioot vinden van de kpn,hoe kan ik hier een klacht van maken?

Zie hier.

Vermeld hem hier en ik neem hem in de verzamellijst mee.

En wie weet.