Skip to main content
Beantwoord

Hoe kunnen wij RTV Noord ontvangen?

• January 29, 2025
  • 63 reacties
  • 2094 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

63 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 10, 2025

Het is vreemd dat niet alle regionale omroepen beschikbaar zijn via het KPN-kastje. Ik begrijp de frustratie van de topicstarter dan ook goed.

De suggesties voor "Hans-kanalen" en VLC-spelers zijn aardig, maar als de TS digibeet is, zou het veel eenvoudiger moeten zijn. Regionale omroepen zouden gewoon via een vast kanaalnummer beschikbaar moeten zijn.

Andere providers, zoals Odido, bieden wél alle regionale omroepen aan.

Daarnaast is het opvallend dat ik als inwoner van Zuid-Holland wel Omroep Fryslân ontvang, terwijl Friesland niet bepaald een aangrenzende provincie is. 😐

• February 10, 2025

Dat heeft “friesland” zo gedaan, door ergens iets te betalen aan iets.
( geld rondpompen )

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • February 10, 2025

Eigenlijk zouden de regionale TV zenders net als omroep Brabant (Brabant+) een app uit moeten brengen voor android TV. Puur alleen om de KPN klanten te helpen zodat ze alle regionale zenders kunnen zien.

Voor nu werkt VLC player hier ook met een aangepaste m3u bestand die je toevoegd met daarin alle regionale zenders. 

Eigenlijk zoeken we gewoon een app ontwikkelaar die dit kan realiseren. Een soort RegioTV NL app die ​@petronellamaria kan installeren en dan daarin de regionale TV zender kan selecteren en bekijken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 11, 2025

Ik blijf het idioot vinden van de kpn,hoe kan ik hier een klacht van maken?

Zie hier.

Vermeld hem hier en ik neem hem in de verzamellijst mee.

En wie weet.

Nogmaals, voeg hem toe aan de wensenlijst.

Dan neem ik hem mee en ziet KPN dat het een wens is.

Ik zie op mijn lijst, waarop ik het steeds bijhoud en vermeld wel de wens staan voor alle regionale zenders.

Maar hoe meer er zijn die het op de wensenlijst melden, hoe groter de kans.

Zie mijn link.

• Helper
  • June 9, 2025

Hi ​@petronellamaria,

Het klopt inderdaad dat je de regionale zenders kunt ontvangen in de provincies om je heen. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Zie de website van RTV Noord om de app hiervoor te downloaden of zoek het op in de appstore van je apparaat. 

Dan kun je dit alsnog kijken. 

Maar waarom kan ik in Amsterdam wel de Friese lokale zender ontvangen???

ik ben ook een Groninger woonachtig in Amsterdam en wil graag simpel TV Noord kunnen ontvangen!!!

Dus ik vind óf alle regionale zenders óf anders alleen van de provincie waarin je woont…! Dan heb je tenminste niet het gevoel dat je ‘gediscrimineerd’ wordt…

• June 9, 2025

http://media.rtvnoord.nl/live/rtvnoord/tv/index.m3u8

Openen in VLC-player of MPV-player
De bovenstaande link vastpakken met de muis en in het afspeelprogramma slepen.

Lukt dat ?

Ik probeerde dit zojuist nog even, dat werkt (nog steeds).

Maar, inderdaad, flauw gedoe bij kpn met die regionale zenders, daar komen regelmatig vragen over langs hier, op dit forum.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

Hi ​@petronellamaria,

Het klopt inderdaad dat je de regionale zenders kunt ontvangen in de provincies om je heen. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Zie de website van RTV Noord om de app hiervoor te downloaden of zoek het op in de appstore van je apparaat. 

Dan kun je dit alsnog kijken. 

ik ben ook een Groninger woonachtig in Amsterdam en wil graag simpel TV Noord kunnen ontvangen!!!

Dus ik vind óf alle regionale zenders óf anders alleen van de provincie waarin je woont…! Dan heb je tenminste niet het gevoel dat je ‘gediscrimineerd’ wordt…

Omdat Fries de tweede Rijkstaal is. Overigens kan ik AT5 hier in Groningen via KPN ook ontvangen. Dit zijn de enige twee regionale zenders die KPN landelijk doorgeeft, ​@Vrgr.

• June 9, 2025

Omdat Fries de tweede Rijkstaal is.

Nouh

( geld rondpompen )

Overigens kan ik AT5 hier in Groningen via KPN ook ontvangen. Dit zijn de enige twee regionale zenders die KPN landelijk doorgeeft, ​@Vrgr.

AT5 is een lokale zender, en erg merkwaardig deze speciale status inderdaad, nmi.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

Omdat Fries de tweede Rijkstaal is.

Nouh

( geld rondpompen )

Overigens kan ik AT5 hier in Groningen via KPN ook ontvangen. Dit zijn de enige twee regionale zenders die KPN landelijk doorgeeft, ​@Vrgr.

AT5 is een lokale zender, en erg merkwaardig deze speciale status inderdaad, nmi.

Tja, Amsterdam is de hoofdstad...ik vond het persoonlijk wel aardig dat de pro-Palestina-rellen vorig jaar live te volgen waren. ​@KeesYagi. Gebeurtenissen in de hoofdstad hebben vaker een landelijke betekenis.

Dat Omrop Fryslân in het hele land te zien is heeft wel degelijk te maken met de status van Rijkstaal...Fries is ook de enige taal naast het Nederlands waarin bijvoorbeeld een eed mag worden afgelegd.

Daarnaast krijgt Friesland inderdaad meer geld, maar dat komt dus door die status van Rijkstaal. Daarom zendt Omrop Fryslân ook als enige regiozender uit op de NPO.

• June 9, 2025

( waarom het hele voorgaande bericht aanhalen ? ? ? Dat is mode aan het worden, hoe kan dat toch “ineens” ? )

Over omroep Friesland, daar was toen kpn begon met het gedoe met de regionale omroepen veel over  te doen, bij mijn weten betalen ze vanuit Friesland aan de kpn.
De preciese gedachte er achter weet ik niet, dat zal vast ergens staan.

Daarom zendt Omrop Fryslân ook als enige regiozender uit op de NPO.

Daar zitten best leuke dingen tussen soms.

Overigens kan ik alle lokale en regionale omroepen ( en nog veeeeel meer ) streamen op mijn TV-doos.

Zoek : “Hans’ kanalenlijst”.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • June 9, 2025

Iets met rechten.   20.000 euro per jaar wordt er gestort door de provincie Friesland op de rekening van KPN. We hebben hier in Nederland teveel regeltjes. Even een wet aanpassen en dan zou het makkelijker kunnen, maar die is er helaas nog niet.

Dan inderdaad maar via Hans. Die zapmomentjes door alle regionale/lokale zenders is best wel leuk en informatief. Zo leren we van mekaar.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 10, 2025

Dit is zo te zien via satelliet, maar voor jou in dit geval niet van toepassing. Behalve als je hierin energie wilt stoppen, volgens mij weet Noordzee hier best veel van. 

Ik lees dit nu pas. De lijsten van Hans met streams van o.a. RTV Noord gaan niet via de satelliet, maar gewoon via internet. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 13, 2025

Dit is zo te zien via satelliet, maar voor jou in dit geval niet van toepassing. Behalve als je hierin energie wilt stoppen, volgens mij weet Noordzee hier best veel van. 

Ik lees dit nu pas. De lijsten van Hans met streams van o.a. RTV Noord gaan niet via de satelliet, maar gewoon via internet. 

Dank voor deze toelichting Noordzee. 

petronellamaria
Topper
Forum|alt.badge.img

RTV Noord heeft ook een app, maar waarom  is die niet mogelijk in de playstore ?

Ik krijg de melding : onmogelijk op  uw apparaat,ligt  het aan mijn tv of aan KPN ?

• July 26, 2025

RTV Noord heeft ook een app, maar waarom  is die niet mogelijk in de playstore ?

Ik krijg de melding : onmogelijk op  uw apparaat,ligt  het aan mijn tv of aan KPN ?

Die app is niet beschikbaar voor de AndroidTV de versie van de TV+ box. Hun app is enkel geschikt voor tablets of smart telefoons.

Terzijde voor AT5 geld hetzelfde als Omrop Fryslan die betalen ook grof geld voor landelijke doorgifte. Dat heeft weinig met de status hoofdstad te maken.

• July 26, 2025

Die app is gemaakt voor een klein schermpje van een mobiel. Niet voor een tv.

• July 26, 2025

Hier is er iemand die een stream kan afspelen op een “TV” 

Hoe dat gaat dat weet ik niet, ik hou me verre van apparaten met bepaalde OS-en.
Maar wie vult aan ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2025

De regionale zenders hebben alleen een app voor de mobiel (of tablet). 

Maar heel vaak ondersteunt die app wel casten. 

we hebben het nieuwste kastje

Dit kastje (DIW7022) heeft ingebouwde chromecast.

Ook kun je op dit kastje de app van NLziet downloaden. Daarin zitten de tv kanalen van alle regionale omroepen. 

Het goedkoopste abonnement daarop is Basis met 7,95 per maand (dan heb je RTL, Talpa terugkijken met reclame). Daarvoor heb je álle regionale zenders en nog wat zenders die kpn niet heeft. En AL het aanbod van NPO plus, RTL, en KIJK. En uitwijk voor veel zenders indien het tv platform van kpn storing heeft. 

Zie het gewoon als een extra pakket.

NLziet is nu 3 maanden 50%, het Basis abonnement uitgezonderd. Maar door deze aanbieding is het Premium en zelfs Extra abonnement goedkoper dan Basis.

Alle abonnementen eerste 2 weken gratis.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2025

Ik zit “kanalenlijst Hans” eens te bestuderen. Maar dat moet je zowat hogere wiskunde voor gestudeerd hebt. Wat ik niet heb. ​@Noordzee 

Iets met Enigma-2…..…….

En 7 soorten.……… (w.o. genoemd DVB-C van Ziggo)

En hoe dan via een app op een streamingkastje??? Met een Enigma-2 app ofzo?

Geef mijn bot maar aan Fikkie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2025

Hier is er iemand die een stream kan afspelen op een “TV” 

Hoe dat gaat dat weet ik niet, ik hou me verre van apparaten met bepaalde OS-en.
Maar wie vult aan ?

Euh, dat heb je daar toch zelf helemaal aan gegeven ​@KeesYagi ???

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2025

Jij hebt m'n reactie snel te pakken ​@driemaster . Hoe doe je dat toch?

• July 27, 2025

Op een Vu+ (oid) is het kwestie van installeren.
Voor de Italië streams :
https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/waarom%2Dis%2Drai%2Duno%2Dverdwenen%2D637373?postid=2145515#post2145515
heb ik de gegevens bewerkt in een rekenblad.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 27, 2025

Ik zit “kanalenlijst Hans” eens te bestuderen. Maar dat moet je zowat hogere wiskunde voor gestudeerd hebt. Wat ik niet heb. ​@Noordzee 

Iets met Enigma-2…..…….

En 7 soorten.……… (w.o. genoemd DVB-C van Ziggo)

En hoe dan via een app op een streamingkastje??? Met een Enigma-2 app ofzo?

Geef mijn bot maar aan Fikkie.

Enigma zit op mijn ontvanger, een VU DUO+. Noem het voor het gemak een besturingssysteem. 

Die kanalenlijst van Hans kun je via internet (maandelijks) updaten. 

Toen ik de ontvanger jaren terug kocht, had de winkel de ontvanger al klant en klaar afgeleverd.

Die zeven soorten is voor mogelijkheden in combinatie met verschillende satellieten. Niet iedereen heeft namelijk ontvangst van alle satellieten. Zo heb ik er zelf momenteel ook maar vier.   

Maar er is ook een versie zonder satellietzenders.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 27, 2025

@PeterG Kwestie van blijven opletten 🤣🤣

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 27, 2025

Is Radio Garden niets? Te downloaden in de stores