Skip to main content
Beantwoord

Hoe kunnen wij RTV Noord ontvangen?

• January 29, 2025
  • 63 reacties
  • 2094 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

63 reacties

• July 27, 2025

Hier is er iemand die een stream kan afspelen op een “TV” 

Hoe dat gaat dat weet ik niet, ik hou me verre van apparaten met bepaalde OS-en.
Maar wie vult aan ?

Euh, dat heb je daar toch zelf helemaal aan gegeven ​@KeesYagi ???

Dit bedoel ik :

Mvp player is beter idd. Ik heb het gedownload. 

Ik heb uiteindelijk de VLC player gedownload op tv en ik kan weer RAI uno kijken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 27, 2025

Ik zit “kanalenlijst Hans” eens te bestuderen. Maar dat moet je zowat hogere wiskunde voor gestudeerd hebt. Wat ik niet heb. ​@Noordzee 

Iets met Enigma-2…..…….

En 7 soorten.……… (w.o. genoemd DVB-C van Ziggo)

En hoe dan via een app op een streamingkastje??? Met een Enigma-2 app ofzo?

Geef mijn bot maar aan Fikkie.

@PeterG 

Mogelijk heeft ​@KeesYagi nog zo’n ontvanger voor jou “over”? Ik weet dat hij de oude ontvanger van Giant2000 aan zijn verzameling heeft toegevoegd. 

Ik zie op Marktplaats ook tweedehands ontvangers te koop staan vanaf 25 euro. 

Het leuke van die ontvangers is dat je ineens kunt kiezen uit vele duizenden TV-zenders uit de hele wereld. En ook bv allerlei webcams. 

En dat ook gewoon zonder schotel.

• July 27, 2025

Die van Giant is net een nieuwer type dan wat ik al had maar de VTi software en ik liggen elkaar nog niet zo, dat ga ik nog veranderen ws, (de HDMI deed het niet maar die kreeg ik weer aan  de gang).

Maar, op een (oudere) Vu+ kun je prima streams afspelen, alhoewel het wel eens hapert maar dat zal niet aan het apparaat liggen.
Ik heb er nog 2 over, zonder AB’s en geen tuners er in (maar dat geeft niet)
Of ze nog werken zou ik moeten testen, wie weet.
Deze : https://en.wikipedia.org/wiki/Vu%2B#Models
Links in de tabel is het, al weer 15 jaar oud.
Er zou toch een moderner en compacter kastje voor te vinden moeten zijn nu.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2025

Ik zit niet op nóg meer zenders te wachten ​@KeesYagi en ​@Noordzee .

Kpn basispakket en pluspakket,  ESPN, Ziggo Sport. 

NLziet 

Viaplay/F1TV 

Op de laptop ook nog VTM 

• July 27, 2025

We zijn toch niet voor jou aan het zoeken ?
Het zou mooi zijn als we een manier kunnen vinden om de regionale omroepen te kunnen zien.

En dat noemde je al :

Dit kastje (DIW7022) heeft ingebouwde chromecast.

Ook kun je op dit kastje de app van NLziet downloaden. Daarin zitten de tv kanalen van alle regionale omroepen.

En dan TV van kpn opzeggen ?
Maar dan heb je ook geen kastje meer ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2025

We zijn toch niet voor jou aan het zoeken?

Ik ging in op de opmerking van ​@Noordzee (richting mij) en ik dacht dat jij dat ook deed ​@KeesYagi .

En dan TV van kpn opzeggen ?
Maar dan heb je ook geen kastje meer ?

Je kunt het kastje ook "zonder tv zenders" huren bij kpn. En er zijn tientallen kastjes te koop. En laten we smart-tv's niet vergeten. Maar NLZIET sluit KPN TV toch niet uit? Ik heb beide en dat bevalt prima hoor.

• July 27, 2025

Dan is dat een oplossing voor de regionale omroepen, wel wat extra kosten dan, afhankelijk van wat de verdere wensen zijn.

• July 27, 2025

Op de laptop ook nog VTM 

O, is dat zo interessant (voor jou) ?
En ik wist niet dat die nu wel buiten België te bekijken is, ik zie dat ik ‘m ook kan zien op mijn TV-doos.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2025

Niet per se hoor. Maar door m'n DPG account bleek dat gewoon te kunnen. Er zit wel af en toe regio lock (of hoe heet dat ook alweer) op.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 27, 2025

Dan is dat een oplossing voor de regionale omroepen, wel wat extra kosten dan, afhankelijk van wat de verdere wensen zijn.

Zo’n ontvanger is niet alleen een oplossing voor de regionale zenders. Want je kunt ook alle lokale zenders daarop zien en daar wordt soms ook om gevraagd. En daarnaast nog heel veel buitenlandse zenders. Ideaal voor mensen die meerdere zenders uit hun thuisland willen zien. 

• July 27, 2025

Ik doelde nu op NLZIET op een kpn kastje eigenlijk.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2025

Ik doelde nu op NLZIET op een kpn kastje eigenlijk.

Ik ook ​@KeesYagi . Want ik reageerde tenslotte op jou reactie hè. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • July 27, 2025

Niet per se hoor. Maar door m'n DPG account bleek dat gewoon te kunnen. Er zit wel af en toe regio lock (of hoe heet dat ook alweer) op.

Ja handig he zo'n DPG account. Gaat hier ook prima.

Zo’n ontvanger is niet alleen een oplossing voor de regionale zenders. Want je kunt ook alle lokale zenders daarop zien en daar wordt soms ook om gevraagd. En daarnaast nog heel veel buitenlandse zenders. Ideaal voor mensen die meerdere zenders uit hun thuisland willen zien. 

Dan gaat er echt een wereld voor je open. En wij kijken ook soms naar het Noorden en Brabant. Als de provider het niet wil, dan worden we zelf wel creatief.

We hebben iets teveel regeltjes, rechten en betalingen voor bepaalde dingen uitgevonden. Daar moeten we vanaf. Dan hadden dit soort topics niet bestaan zoals o.a. missende radio en TV zenders.