Skip to main content
Vraag

Hoe lang duurt het om een tv ontvanger om te ruilen?

• August 3, 2026
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

Goendendag,..

De situatie is het volgende, ik wacht al ruim een week op een nieuwe tv ontvanger.

De vorige bleef op een zondagochtend na verschillende herstart pogingen op 80% update hangen.

Kpn klantenservice gebeld, daar hebben ze op afstand ook nog het nodige geprobeerd maar helaas dat lukte niet. Dus een nieuwe tv ontvanger. U kunt morgen (maandag) bij het bezorgpunt uw tv ontvanger omruilen.

Tot zover alles prima, maar op maandag geen bericht. Was ook misschien te hoopvol met postnl als vervoerder. Dus afwachten,.. dinsdag. Maar ook dinsdag geen bericht, dus aan het einde van de middag weer gebeld.

Medewerker vertelde dat het was verzonden en gaf mij mondeling de T&R code door. Met deze code en de postnl app op naar het bezorgpunt. Maar dat was valse hoop, het pakket was daar na de barcode scan niet ontvangen, ook al gaf de postnl app aan dat het daar wel was bezorgd. Dus terug, direct weer bellen.. medewerker vond het vreemd, en kon in het systeem niet vinden waar de zending dan zou zijn.... dus belooft opnieuw op te sturen, vewachting 1 tot 2 werkdagen.

Donderdagmiddag, geen bericht dus weer bellen.. krijg weer zelfde verhaal te horen kunnen zending(en)?? niet terugvinden.

Medewerker probeert nu via "andere afdeling" dit opieuw aan te zwengelen met de belofte 🤭🤭 1 tot 2 werkdagen.

Het is nu maandag. Heb nog steeds geen bericht (en geen nieuwe tv ontvanger) mogen ontvangen, dus weer aan de telefoon.

Ook nu ziet wederom de medewerker niet waar de zending zich bevindt.... en kan ook niets terugvinden van enige actie van de vorige 2 telefoongesprekken wat natuurlijk echt ondermaats is als " klachten SERVICE" 

Resultaat tot op heden gaan ze weer via via proberen om een tv ontvanger oo te sturen.

Op de vraag, wanneer kan ik iets van een teken van "leven" verwachten was het antwoord 3 tot 5 werkdagen 🤯🤯🤮.

Blij momenteel een beetje zitten met de vraag of er geen mogelijkheid is om de vraag "hogerop" te stellen bij een persoon of afdeling die wel echt actie kan maken en niet zoals deze klantenservice slechts als doorgeefluik fungeert.

Benieuwd of er iemand hier is die wat meer weet

Mvg Peter

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

Standaard is het inderdaad de volgende werkdag. (ook uit eigen ervaring) 

Maar bij jou is het duidelijk niet standaard verlopen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 3, 2026

Ja wat wat is standaard tegenwoordig.

wat vooral schuurt is dat er dus niemand op klantenservice echt een actie hierop kan maken.

altijd weer ruggespraak, nooit daadwerkelijk een oplossing.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@PeterAH en welkom bij de KPN Community. Dat is inderdaad een lange wachttijd voor een nieuwe TV-ontvanger. 😕 Heb je inmiddels al wat gehoord, of heb je de ontvanger nu misschien al wel binnen? 

Normaal gezien is het inderdaad binnen 1 á 2 werkdagen, soms 3 als de koeriers het druk hebben. Je krijgt dan een SMS zodra de ontvanger op het PostNL pakketpunt ligt, maar bij jou loopt het inderdaad niet bepaald volgens de standaard procedure. 😅

Mocht je hem nog niet binnen hebben en nog niks gehoord hebben, wil je dan je communityprofiel aanvullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant?
Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 6, 2026

Dag Sanne,

Tot op heden… geen nieuwe tv ontvanger.
Afgelopen dinsdag opnieuw klantenservice aan de lijn gehad… zending is niet te vinden 😫
Dat betekend dat er eerst een onderzoek (na anderhalve week) moet worden opgestart bij Postnl (ook zo’n erg toegankelijk bedrijf) waar het dan zou kunnen zijn.
En nee er kan niet alsnog een andere tv ontvanger worden toegestuurd.
Nu donderdag, al met al wordt dat dus minimaal volgende week voordat ik met goed geluk iets zou kunnen horen, laat staan ontvangen

Ondertussen erg erg teleurgesteld in de afhandeling.
mede doordat telkens de medewerker bij de klantenservice van elkaar niet weten wat er precies aan de hand is en je dus telkens weer het oude verhaal terug krijgt (lees hierboven) wordt dit niet ergens bijgehouden??
want er is dus nu al door 5 verschillende medewerkers “beloofd” dat het morgen, uiterlijk overmorgen is opgelost.

nou de meeste dromen zijn bedrog, en in sprookjes geloof ik ook niet meer

Bah

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Inderdaad bah, wat gek dat de ontvangers maar blijven verdwijnen. 😕 Dank voor het aanvullen van je profiel, ik zie in de notities van mijn collega inderdaad terug dat er een onderzoek bij PostNL is opgestart en dat er inderdaad uiterlijk volgende week terugkoppeling zal zijn. 

Je wordt per mail op de hoogte gehouden, dus ik hoop dat je snel een update hebt. Mocht je aan het einde van volgende week geen update hebben gekregen, laat je het hier dan weten?

Nu zit je al een poos zonder TV, heb je toevallig een Smart TV? Zo ja, dan kun je kijken of je de TV+ app voor de Smart TV kunt installeren. Dan kun je in elk geval weer TV kijken tot de nieuwe ontvanger er is.
Mocht je geen Smart TV hebben, maar wel een Chromecast of de optie voor casten naar je TV, dan kun je de TV+ App voor je smartphone of tablet installeren en casten. 

Hopelijk is de periode zonder ontvanger dan toch even te overbruggen, al is het niet ideaal, en heb je snel bericht over de zending die steeds niet lukt. 
Houd je me op de hoogte? Voor nu, ondanks dit, alvast een fijn weekend gewenst!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2026

Dank Sanne,

tja wat zal ik schrijven…
Ook dit is natuurlijk een (gemeend) antwoord uit het boekje, maar daar heb je dus nog geen tv ontvanger mee😡 wat de klanttevredenheid dus niet ten goede komt.

Wat vooral opvalt is dat dus de systemen klaarblijkelijk niet zijn ingesteld op “eigen fouten”.

Daarmee bedoel ik dat er dus niemand de autorisatie heeft om buiten “het systeem om” de mogelijkheid heeft om daadwerkelijk het probleem op te lossen = zo snel mogelijk een andere ontvanger toesturen.

Post.NL kan lang duren…. dus mijn tv ontvanger kan nog heel lang op zich laten wachten, iemand met daadkracht had mij vorige week al een andere ontvanger kunnen doen toekomen..

En ja voor de gemiste abonnementsuren kan ik restitutie terug vragen…. maar het zou jullie (KPN) sieren wanneer het uiteindelijk is opgelost iets meer dan een geldelijke vergoeding tegenover stond.

en wat betreft het “fijne” weekend… het is gelukkig mooi weer en dat is het enige positieve.

We gaan dus week 3 in zonder tv…….

nb. alle opties mbt de smart tv… helaas die heb ik niet.