Skip to main content

Ik heb sinds kort internet en tv van KPN. Omdat ik een samsung smart tv heb, heb ik de app van kpn voor tv. De ontvanger gebruik ik dus niet. Maar nu kom ik er achter dat ik geen radiozenders meer kan luisteren. Kan ik dat ook via een app doen? Of moet ik daarvoor de ontvanger aansluiten? (Dit heb ik ook niet gedaan omdat ik dit draadloos moet doen en toen ik dat probeerde deed mijn wifi het niet meer). 

Hallo @Seijk319 ,

De radiozenders zitten niet op de KPN TV app.   

Je kunt inderdaad wel via de KPN-ontvanger naar radiozenders luisteren.

Persoonlijk zou ik daar nooit voor kiezen. Via een DAB+-radio kun je in een uitstekende kwaliteit gratis naar vele tientallen radiozenders luisteren. Zelfs meer dan via de KPN-ontvanger. En met een gecombineerde DAB+/internetradio komt helemaal de hele wereld bij jou binnen.  


Voor het luisteren naar radio zenders van over de hele wereld (en natuurlijk gewoon de NL zenders) kun je heel goed de TuneIn app gebruiken.

https://help.tunein.com/how-do-i-install-or-uninstall-tunein-on-my-samsung-tv-ByleqAqOwz


Dank voor de antwoorden. De TuneIn app lijk ik niet te kunnen downloaden op mijn tv. Hij kan hem niet vinden. DAB+ heb ik mij eigenlijk nog nooit in verdiept. Zelf luister ik alleen radio in de auto, maar andere huisgenoten luisteren wel in huis. 


@Seijk319 

Voor een idee over DAB+-radio's: Op deze website staan heel verschillende types in allerlei prijsklassen en mogelijkheden. 

https://www.radiowinkel.com/c-92829/dab-radio-s-digital-radio/

 

 


Het beeld via de losse KPN tv ontvanger is wel mooier.

En jouw nieuwe tv heeft internet.

Je kan op de tv via internet een radio zender opzoeken en die op die manier beluisteren.

Ik adviseer wel een soundbar met subwoofer aan voor het geluid. 😉


Het beeld via de losse KPN tv ontvanger is wel mooier.

En jouw nieuwe tv heeft internet.

Je kan op de tv via internet een radio zender opzoeken en die op die manier beluisteren.

Ik adviseer wel een soundbar met subwoofer aan voor het geluid. 😉

We hebben de tv aangesloten op een soundbar. Dus dat komt goed. Misschien dat ik de ontvanger nog eens een keer installeer als er niemand thuis is 😉. Verder kijken we meer netflix ed dan tv. 


TuneIn is wel beschikbaar voor Tizen (Samsung).

 


Dank allen. Ik heb een oplossing gevonden. De app my Tuner gedownload.Â