Skip to main content

Ik heb een Samsung tv , en ik ik kan niet vinden hoe ik het beeld lichter kan maken, ik weet dat het gaat via het menu op de afstandsbediening , vervolgens is er geen inhoud over het beeld lichter te maken


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

Hallo @hillie 8932 ,

Dat kun je instellen in jouw TV. In de meeste televisies zit een instelling waarmee je de kleur/het kleurcontrast kunt wijzigen. Je kunt de kleurinstellingen dan aanpassen met de afstandsbediening van de TV zelf. Als je zoekt op jouw type tv + kleurinstellingen dan moet het goedkomen. Laat je even weten of het gelukt is? 

 

Meer info :

https://www.samsung.com/nl/explore/entertainment/optimize-your-screen-settings/

Een nieuwe TV staat zo afgesteld dat de instellingen een gemiddelde waarde hebben. Zo is het beeld tijdens vrijwel elke situatie prima. Wil je het beste uit je TV halen en het perfecte beeld voor elke situatie garanderen? Speel dan met beeldinstellingen om zo maximaal te kunnen genieten van je TV. Je vindt de beeldinstellingen als volgt:

1. Druk op de home knop van je afstandsbediening
2. Ga naar links
3. Klik op ‘Instellingen' 
4. Klik op ‘Beeld’
5. Klik op ‘Beeldmodus’
6. Kies uit de verschillende opties zoals beschreven in de volgende alinea

Lees verder via de link hierboven… 


Welkom op het forum @hillie 8932 .

Hiervoor gebruik je niet de afstandsbediening van kpn maar die van je Samsung televisie.

Huisje. Dan naar links, het tandwiel. Bevestigen en dan naar beeld instellingen. Dan, volgens mij, expert instellingen.

Succes!


Hallo @hillie 8932 ,

Dat kun je instellen in jouw TV. In de meeste televisies zit een instelling waarmee je de kleur/het kleurcontrast kunt wijzigen. Je kunt de kleurinstellingen dan aanpassen met de afstandsbediening van de TV zelf.

1. Druk op de home knop van je afstandsbediening
2. Ga naar links
3. Klik op ‘Instellingen' 
4. Klik op ‘Beeld’
5. Klik op ‘Beeldmodus’
 

 

@hillie 8932 

Is het zo gelukt via de afstandsbediening van jouw TV? (Dus niet de afstandsbediening van jouw KPN-ontvanger...)Â