Skip to main content

Beste allen,

 

Ik kijk al jaren TV voor mijn mobiel te streamen naar de Chromecast, werk prima, tot je EK wilt kijken en je bovenburen lopen een tiental seconden voor op jou… ik wilde gisteren proberen om mijn TV op de ouderwetse kabel aan te sluiten, toen kwam ik erachter dat dit niet meer werkt helaas…

 

Nu is mijn vraag, wat heb ik nodig om de gratis zender, NPO 1, 2 en 3 te ontvangen via “digitale kabel”, zonder een TV abonnement af te sluiten? Ik heb een Medion smart TV, MD 31298. 

 

Is een antenne in de antenneaansluiting genoeg, of moet er ook nog een kastje o.i.d. bij?  

 

Groeten!

Hallo @ndj95 , als jouw tv een ingebouwde digitenne decoder heeft die bijdetijds is kun je een losse digitenne antenne aansluiten op de antenneingang van de tv en ontvang je npo1,2, 3 en 2 regionale zenders gratis.


Hallo @ndj95 , als jouw tv een ingebouwde digitenne decoder heeft die bijdetijds is kun je een losse digitenne antenne aansluiten op de antenneingang van de tv en ontvang je npo1,2, 3 en 2 regionale zenders gratis.

Beste JanD,

 

Dank voor uw antwoord! Hoe weet ik of de ingebouwde digitenne decoder bijdetijds is? Dit is een link naar de gebruikshandleiding; https://www.gebruikershandleiding.com/Medion-MD-31298---LIFE-X14300/preview-handleiding-826361.html?page=0002 op pagina 57 staan technische gegevens, ik weet niet waar deze aan zouden moeten voldoen...


De TV is volgens mij al wat ouder en heeft niet de juiste tuner. Er zit een dvb-t tuner in. Tegenwoordig is de modernere norm dvb-t2 in gebruik. Een oplossing is het kopen van een externe dvb-t2 ontvanger. Let er wel op dat de ontvanger geschikt is voor ontvangst van HEVC H 265.

Kijk eens op deze site.


Ik kijk het voetbal ook via de ether. Net even mooier dan via de ITV decoder op voorkeuze 1.

Maar!

Via de ether is het dan 2,5 seconden later nog dan via ITV! Aangezien je via ITV al achter ligt op Ziggo-kabel kijkers lig je dan nog verder achter.