Skip to main content

Sinds kort maakt de netvoeding van mijn dochter haar kastje slecht contact waardoor hij bijna wekelijks opnieuw opgestart moet worden omdat de srroom onderbroken wordt. Hoe kan ik een nieuwe regelen?

Hoi @BasvanKatwijk , wat voor een kastje?
KPN heeft verschillende modems, wifi versterkers of TV-ontvangers, elk met hun eigen netvoeding.

KPN is bereikbaar op 0800-0402, maar het (kerst)weekend is begonnen. Dinsdag vanaf 08.00u kan je weer bellen.


Wekelijks opnieuw opstarten?

Dat ligt niet aan de voedingsadapter dank ik.

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experia box of Box12 (KPN router modem)?


Hallo Joop. We hebben een arris vip2952 v2. Deze is aangesloten via een superwifi-punt.


Hallo Joop. We hebben een Arris vip2952 v2. Deze is aangesloten via een superwifi-punt.

 

Dat is dan waarschijnlijk het probleem.

IPTV en internet kan niet gelijktijdig, als ik het goed heb.

Vandaar mijn advies voor alle KPN tv decoders altijd vaste UTP (CAT5E) kabels.

Kan je mooi in buizen, gootjes, etc. wegwerken.

Wel veel werk, maar daarna heel erg veel plezier. 


Hallo Jaap. Bedankt voor je reactie! Het heeft hier maanden goed gewerkt zo dus ik zie niet waarom ik ineens kabels zou moeten gaan trekken. Het verklaart ook niet waarom het kastje vanzelf uit gaat?


Hallo Jaap. Bedankt voor je reactie! Het heeft hier maanden goed gewerkt zo dus ik zie niet waarom ik ineens kabels zou moeten gaan trekken. Het verklaart ook niet waarom het kastje vanzelf uit gaat?

 

Jaap??

 

Omdat er steeds meer vervuiling op het 230 volt netwerk zit en komt.

Zoals:

Kerstboomverlichting.

Slechte LED verlichting (niets met de prijs te maken helaas).

Phöne

Voedingsadapters (volksmond stroomadapters) voor o.a. opladen telefoons etc.

Slechte omvormers van Zonnepanelen

Op afstand bedienbare verlichting

etc.

En het kan ook van de buren komen, die vervuiling op het 230 volt netwerk.😉

 

En vaste kabels hebben nog een super groot voordeel.

Ze verbruiken geen energie (volksmond stroom).😊😉


Sorry, Joop.

Dus ik moet het normaal vinden dat apparaten zomaar uitgaan en daarvoor moet ik aankloppen bij mijn buren? Dat ben ik niet helemaal met je eens.

Hij werkt niet en als dit 'de oplossing' is dan ga ik na 10 jaar KPN toch echt eens verder kijken want zoiets geks heb ik nog nooit gehoord.


Hoi @BasvanKatwijk , ik denk dat we even terug moeten naar jouw oorspronkelijke melding om te voorkomen dat we de (mogelijk) verkeerde richting ingaan. Jij geeft aan dat er een slecht contact is. Hoe heb je dat vastgesteld? Heb jij ook dezelfde tv-ontvanger? Kan je dan de voedingsadapter en/of de tv-ontvanger met je dochter omruilen? Gaat het probleem dan mee naar jou?


Hoi RBxx,

Dank voor je bericht. we hebben totaal 3 kastjes in huis maar die andere zijn van een ander soort waarbij de voeding afwijkt.

De reden dat ik verwacht dat het aan de voeding ligt is omdat er veel beweging zit in de aansluiting op het kastje. Als ik aan de kabel wiebel gaat het kastje uit (niet altijd maar wel regelmatig). Bij het opstarten gaat hij dan hetzepfde opatarten als wanneer je hem aan de achterkant uitzet.


Hallo Bas, dan kom ik terug op mijn eerste advies: bellen naar 0800-0402. Helaas kan dat door het lange weekend pas op dinsdag. 


Sorry, Joop.

Dus ik moet het normaal vinden dat apparaten zomaar uitgaan en daarvoor moet ik aankloppen bij mijn buren?

 

Dat schrijf ik toch helemaal niet.

Vervuiling op het 230 volt netwerk kan je gewoon niet voorkomen, dat bedoel ik ermee.

 

Vandaar mijn advies, trek overal (vooral voor de KPN tv decoder) vaste UTP (CAT5E of CAT6) kabels.

Of als je een smart tv hebt, kan je via WIFI op de Smart tv via de KPN ITV app kijken. 

 

P.S.

Om welke KPN tv decoder gaat het?


(….)
P.S.

Om welke KPN tv decoder gaat het?

Dat was al beantwoord…

Hallo Joop. We hebben een arris vip2952 v2. Deze is aangesloten via een superwifi-punt.

 


Via SuperWifi werkt het wel, maar kan toch problemen geven.

Vaste UTP (CAT5E) kabels is het beste.


Net de KPN gebeld, ik krijg morgen een nieuwe decoder 👍


We horen dan graag of het met de nieuwe ontvanger verholpen is. 


Hoi @BasvanKatwijk , zijn de problemen door de nieuwe ontvanger en voedingsadapter verholpen?