Skip to main content

Ik heb een aantal van de gerelateerde topics doorgelezen om te voorkomen dat ik deze vraag moet stellen, maar ik kan helaas nog geen sluitend antwoord vinden.

Ik zou graag één van mijn huidige HMB2260 v2 ontvangers willen omruilen voor een nieuw 4k exemplaar die via Bluetooth bediend kan worden. Ik lees dat dit mogelijk is door een 4k-zenderpakket aan te zetten, dat is mij ook eerder vandaag aan de telefoon verteld. Dit lukt echter zowel via de ontvanger zelf maar ook via mijn abonnementgegevens via internet niet. 

Wie kan mij vertellen waar ik deze optie activeer (en dus een nieuwe ontvanger toegezonden zou moeten krijgen) en wat de kosten hiervoor per maand zijn? 

Ik heb momenteel een Hussel Internet 50 Mbit/s abonnement met interactieve tv, opnemen en 2 ontvangers. Ik zou graag de ontvanger in de woonkamer willen vervangen voor een model met bluetooth.

 Toch vreemd dat ik het wel kan aangeven als “nieuwe klant.” Maar als “bestaande klant” Heb je die optie niet. 

En toch even gekeken in MijnKPN, ik kan hem wel uitzetten, dan zou “aanzetten” toch ook moeten kunnen? 🤔 

Hopelijk kan KPN dit eens uitleggen hoe het zit.

 

 

Dit moet je via MIJNKPN doen.

Het scherm dat je vermeld is alleen voor nieuwe klanten.


Hoezo is de Arris VIP2952 Bluetooth, eheee, volgens mij niet hoor!!

@MelskeH is jou afstandsbediening aan de achterkant zwart? Dan is het een bluetooth afstandsbediening.

 

Alleen de Arris VIP5202 heeft BlueTooth.

De VIP2952 en VIP2260 hebben geen BlueTooth. 


Dit moet je via MIJNKPN doen.

Het scherm dat je vermeld is alleen voor nieuwe klanten.

Dit is via MijnKPN @joop2011:

😉

Dus ik kan hem wel uitzetten, maar kan ik het ook weer aanzetten?


Dit moet je via MIJNKPN doen.

Het scherm dat je vermeld is alleen voor nieuwe klanten.

Dit is via MijnKPN @joop2011:

😉

Dus ik kan hem wel uitzetten, maar kan ik het ook weer aanzetten?

 

Ik heb even gekeken bij MIJNKPN.

Ik heb Hussel en Glasvezel FTTH 200/200. 

Helaas staat 4K er niet meer bij en kan je het vreemd genoeg niet aanzetten. (ik hoef het niet, maar andere wel).

Dus is helaas de enige optie om 0800-0402 (gratis) te bellen. 

 

Ik hoop dat een moderater kan uitleggen wat hier de reden van is. 


Zie hier voor de verschillen van de KPN tv decoders.

Wel heel erg vreemd dat de optie om 4K aan te zetten weg is in MIJNKPN. 

 

*admin: geknipt


Ik zie oiderdaad de 4K--optie ook niet meer staan bij de tv-pakketten.

Je kunt nu kiezen uit een 4K-tv-decoder, een Digitenne-decoder of een Digitenne-CI+kaart


@joop2011, ik heb even een stukje uit je bericht geknipt. 😉


Hoezo is de Arris VIP2952 Bluetooth, eheee, volgens mij niet hoor!!

@MelskeH is jou afstandsbediening aan de achterkant zwart? Dan is het een bluetooth afstandsbediening.

 

Alleen de Arris VIP5202 heeft BlueTooth.

De VIP2952 en VIP2260 hebben geen BlueTooth. 

 

Ik heb de Arris nogmaals bekeken en idd ik heb ook een VIP 5202, We hebben een paar jaar geleden 2 andere Arris ontvangers gekregen en blijkbaar hebben we toen een nieuwer model gekregen.  En JA de achterkant is zwart van de afstandsbedieningen. Trouwens ik gebruik geen BT ook al staat een Arris in een dressoir samen met de BR speler en de Popcorn Hour mediaspeler. Met een afstandsbediening repeater stuur ik het signaal door naar het dressoir


@joop2011, ik heb even een stukje uit je bericht geknipt. 😉

 

Ok, reden?

Stond volgens mij niets verkeerds toch?

 

Maar vraagje, waarom kan je het 4K pakket niet meer via MIJNKPN aanvragen?


@joop2011, ik heb even een stukje uit je bericht geknipt. 😉

Is er misschien ook nog een inhoudelijke reactie op mijn vraag?


@joop2011, ik heb even een stukje uit je bericht geknipt. 😉

 

Ok, reden?

Stond volgens mij niets verkeerds toch?

 

Maar vraagje, waarom kan je het 4K pakket niet meer via MIJNKPN aanvragen?

@joop2011 gebruik dan even een “@” om @Thomas aan te spreken. 😉


Hoi @Jotib.

We kunnen de huidige tv-ontvanger niet zomaar omruilen voor een 4K tv-ontvanger. Maar als je het 4K-pakket aanzet, krijg je automatisch een 4K tv-ontvanger toegestuurd. Ter vervanging van jouw huidige tv-ontvanger. Omdat je daar geen 4K content mee kan kijken.

Het is alleen wel zo dat het 4K-pakket op dit moment alleen aangezet kan worden door de telefonische klantenservice. Dit is niet mogelijk via MijnKPN. Je moet dus even bellen met 0800 0402. Dit kan op maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 8:00 en 17:00 uur.


Hoi @Jotib.

We kunnen de huidige tv-ontvanger niet zomaar omruilen voor een 4K tv-ontvanger. Maar als je het 4K-pakket aanzet, krijg je automatisch een 4K tv-ontvanger toegestuurd. Ter vervanging van jouw huidige tv-ontvanger. Omdat je daar geen 4K content mee kan kijken.

Het is alleen wel zo dat het 4K-pakket op dit moment alleen aangezet kan worden door de telefonische klantenservice. Dit is niet mogelijk via MijnKPN. Je moet dus even bellen met 0800 0402. Dit kan op maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag tussen 8:00 en 17:00 uur.

Zojuist gebeld met de klantenservice en een hele vriendelijke vrouw gesproken die mij direct heeft geholpen. Toch een wereld van verschil met degene die ik eerder deze week sprak. Het is nu geregeld en ergens volgende week ontvang ik de nieuwe TV ontvanger. 


Fijn om te horen, @Jotib!