Skip to main content

Mijn oude heeft deze 2 stekkers waar laat ik doe??? Kunnen niet in t nieuwe kastje?

Hoi @Nathalie0710 ,

Voor de voeding gebruik je gewoon de nieuwe voedingsadapter die bij de DIW geleverd is.De adapter van de VIP2952 kan je verwijderen en stuur je samen met de VIP2952 terug naar KPN.

 

Naar welk apparaat gaat die groene kabel?Heeft dat apparaat een toslink aansluiting?

Zo ja, dan is het voldoende de groene kabel door een toslinkkabel te vervangen.

Zo nee, heb je deze omvormer nodig.Dit is op eigen kosten.

 


1 is je power adapater en de andere is voor geluid maar die kan via nieuwe box alleennog maar via optical of converter op optical aansluiten.

Maar meeste laten geluid over HDMI gaan.


Volgens mij zijn ze van de boxen is een staafje


Volgens mij zijn ze van de boxen is een staafje

Zoals martijn al zegt die oude adapter weg halen en bij je oude box voegen met terug sturen en je nieuwe adapter gaan gebruiken van je nieuwe box.

 


 


De nieuwe ontvanger heeft geen 3,5 mm audio aansluiting meer (staafje). Alleen nog een optische (optical).

Heeft je versterker een “optical in” dan gewoon een optisch audiokabeltje kopen. Al te krijgen bij een lokale doe het zelf zaak.

Heeft ie dat niet en moet het analoog, met dat groene plugje, dan de optical digital naar analoog converter aanschaffen.

Zie de uitleg met klik-links van martijn197108. Dat hoef ik derhalve niet te herhalen 🙂.


Hoi @Nathalie0710 ,

Ik adviseer om de huidige HDMI kabel te vervangen door de HDMI kabel die bij de DIW7022 geleverd is.De huidige kabel is verouderd en het is bij de DIW7022 van meer van belang dat deze up-to-date is dan bij de oudere ontvangers.

 


Dank u dank t is gelukt met de nieuwe kabel.