Skip to main content

Hallo,

Mijn vraag, ik heb een KPN Box 12 modem met een Tv-ontvanger  bekabeld aangesloten. Nu wil ik een 2e tv (slaapkamer) via 2 super wifi punten aansluiten. Kan ik dan het beste bekabeld via het 2e super wifi punt doen of via de wifi van het 2e super wifipunt. En als ik dan via de super wifi punten verbinding tv ga kijken, moet ik dat dan doen via de itv app of krijg ik de zelfde situatie als de bekabelde tv in de huiskamer. Hoor het graag.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dit kan NIET met superwifi
het standaard modem ondersteund alleen bedraad TV

 


Het kan soms wel,Gewoon de ethernet kabel in de ethernet poort van superwifi stoppen en het andere uiteinde in de tv ontvanger.Werkt het,Dan werkt het,Werkt het niet werkt,dan werkt het niet.Gewoon proberen.


als je dit wil moet je een losse router kopen met een eigen mesh wifi
met bijvoorbeeld TP-link kan dit:

dat vinkje Wireless Multicast Forwarding maakt dat als je in de slaapkamer een tp-link re200, re305 of beter met netwerkpoort plaatst je daar je tv kastje op kan aansluiten en het werkt.

Wel adviseer ik dan te stoppen met de superwifi en het wifi deel van de kpn box uit te schakelen.
De tp-link kan dan als router in de DMZ van de box 12 


Het kan soms wel,Gewoon de ethernet kabel in de ethernet poort van superwifi stoppen en het andere uiteinde in de tv ontvanger.Werkt het,Dan werkt het,Werkt het niet werkt,dan werkt het niet.Gewoon proberen.

het kan niet als de superwifi niet bekabeld is aangesloten.
oftewel in dit vraagstuk een zinloos antwoord


Volgens mij wil Peter in de slaapkamer niet via de tv ontvanger kijken. Maar via de app op de smarttv. Die tv heeft internet nodig dus, maar heeft niks te maken met igmp snooping ofzo.

Als de SuperWiFi er vlak naast staat, dan zou ik ff een kabeltje steken tussen de SuperWiFi en de tv. Anders gewoon proberen om de tv met WiFi te verbinden. 


Zal het zo stellen, beneden staat de Experiabox V12 waarop de 4k tv ontvanger bekabeld is aangesloten met de tv in de woonkamer .Op de experia v12 is ook de Super Wifi  aangesloten met het Wifi super punt boven . Dit wifi punt in de slaapkamer  punt is met een ether bekabeld  verbonden met de Lan ingang van de Tv in de slaapkamer. Kan ik dan tv kijken op dezelfde manier als beneden , of moet dat via de app? 


Dan zal u ook een tv ontvanger moeten hebben. Anders kan het alleen dmv een chromecast en de app op uw mobiel bijvoorbeeld. Of u moet een tv hebben waar de app op te installeren is.


Je kan een Tweede ITV box aanvragen en je zou dit op 1 van beide SuperWiFI kunnen aansluiten

MAAR 

een grote maar het word officieel niet ondersteund op deze wijze , de reden hiervoor is dat dit flooding Kan veroorzaken op het Mesh systeem.

Dit gezien de TV cast constant actief if en constant over het WiFi gegooid word.

Dit hoeft niet direct een probleem te zijn maar dit kan wel, Dus hou hier rekening mee mocht u dit toch zo gaan aansluiten, De geadviseerde methode is een ITV box met een Lan kabel aan te sluiten, De vraag is natuurlijk in hoeverre het mogelijk is er een kabel heen te krijgen ( NBAC Nothing Beats A Cable )

Dus ja het kan maar hou bovenstaande wel in uw achterhoofd, mochten er dan ooit problemen komen dan zal de eerste oplossing zijn... kabel.


Aan de telefoon werd me verteld dat mijn geschetste situatie zou werken. Ik twijfelde bij de bestelling om 1 of 2 kastjes te bestellen en twijfelde ik bij de aanbieding 2 wifi punten of 6 maanden half geld . Door te kiezen voor de wifipunten aanbieding zou ik geen tweede kastje nodig hebben werd mij verteld, dat het nu wel of niet gaat werken en afhankelijk van het moment is maak het onzeker . Dan zou ik ook de tv via wifi contact kunnen laten maken met het modem en dat versterken via de dvs 1200 . Bekabeld werkt het beste natuurlijk , dat begrijp ik .Maar ik begrijp nu ook dat de beneden opstelling alleen te verkrijgen is door een extra 4ktv ontvanger te plaatsen die wel of niet gaat werken als deze is aangesloten ?

 


Het beste is 2 ontvangers bekabeld aan te sluiten op het modem. 100% garantie.  De rest is een houtje touwtje oplossing.  Mooier kan ik het niet maken.


Aan de telefoon werd me verteld dat mijn geschetste situatie zou werken. Ik twijfelde bij de bestelling om 1 of 2 kastjes te bestellen en twijfelde ik bij de aanbieding 2 wifi punten of 6 maanden half geld . Door te kiezen voor de wifipunten aanbieding zou ik geen tweede kastje nodig hebben werd mij verteld, dat het nu wel of niet gaat werken en afhankelijk van het moment is maak het onzeker . Dan zou ik ook de tv via wifi contact kunnen laten maken met het modem en dat versterken via de dvs 1200 . Bekabeld werkt het beste natuurlijk , dat begrijp ik .Maar ik begrijp nu ook dat de beneden opstelling alleen te verkrijgen is door een extra 4ktv ontvanger te plaatsen die wel of niet gaat werken als deze is aangesloten ?

 

Aan de telefoon hebben ze geen inzage in de opbouw van uw woning en/of het onderlinge verlies in signaal sterkte tussen de SuperWiFi adapters.

Uit ervaring zie ik dat het met een tweede ITV box (1ste bekabeld) op SuperWiFi nog wel gaat maar ik zou er geen 2 over het WiFi laten draaien, Laat dat ook de reden zijn van dat dit niet ondersteund word elders gaat men alles draadloos achter SuperWiFi punten zetten, Met allw gevolgen van dien.

dus een Secundaire ITV Box met Lan kabel op 1 van Beide SuperWifi punten voorzie ik geen directe problemen mee, Maar nogmaals zet er geen derde ITV box tevens via SuperWiFi bij..  of je moet het wel heel gezellig vinden hier :wink:

 

F.Y.I een DVS1200 versterkt niks dit is slechts een techniek om een LAN verbinding te moduleren over het stroomnet ook hier zitten nogal wat haken en ogen aan.

 


Het beste is 2 ontvangers bekabeld aan te sluiten op het modem. 100% garantie.  De rest is een houtje touwtje oplossing.  Mooier kan ik het niet maken.

je onderschrift geeft hiervan ook de beste beschrijving inderdaad, ik leef naar het NBAC princiepe.


De reden waarom ik zeg dat het via de superwifi werkt is niet eens vanwege de tv cast die continu actief is maar omdat het alleen in de oude opzet werkt, dus als de 1e bedraad aangesloten is, met de nieuwere 448 firmware in de box 12 is dat niet meer.

het is overigens ook niet waar dat die cast continu actief is over alle poorten. dat was vroeger zo.
hier komt de IGMP proxy kijken


zie 


de igmp snooping bied dit alleen aan als de ontvanger hier om vraagt en is dus gericht naar enkel de ontvanger. staat de tv aan dan loopt er een gerichte stream. deze stream is als je deze zichtbaar maakt met bijvoorbeeld wireshark 20-30 MBit  per ontvanger bij 4k  en 12 bij full hd. dit komt neer op alleen het gekozen kanaal. 

Dit werkt helaas  niet als hier vervolgens geen ondersteuning voor aanwezig is op de switch die gebruikt wordt. Dit laatste is waarom het alleen bekabeld werkt vanaf de box officieel, en met bepaalde slimmere switches die met igmp om kunnen gaan of wifi systemen die dit begrijpen.

in de praktijk zeg ik via een wifi systeem zonder bedrade backbone. max 2 ontvangers
met superwifi werkt het icm de nieuwe firmware NIET draadloos


Aan de telefoon werd me verteld dat mijn geschetste situatie zou werken. Ik twijfelde bij de bestelling om 1 of 2 kastjes te bestellen en twijfelde ik bij de aanbieding 2 wifi punten of 6 maanden half geld . Door te kiezen voor de wifipunten aanbieding zou ik geen tweede kastje nodig hebben werd mij verteld, dat het nu wel of niet gaat werken en afhankelijk van het moment is maak het onzeker . Dan zou ik ook de tv via wifi contact kunnen laten maken met het modem en dat versterken via de dvs 1200 . Bekabeld werkt het beste natuurlijk , dat begrijp ik .Maar ik begrijp nu ook dat de beneden opstelling alleen te verkrijgen is door een extra 4ktv ontvanger te plaatsen die wel of niet gaat werken als deze is aangesloten ?

 

Aan de telefoon hebben ze geen inzage in de opbouw van uw woning en/of het onderlinge verlies in signaal sterkte tussen de SuperWiFi adapters.

Uit ervaring zie ik dat het met een tweede ITV box (1ste bekabeld) op SuperWiFi nog wel gaat maar ik zou er geen 2 over het WiFi laten draaien, Laat dat ook de reden zijn van dat dit niet ondersteund word elders gaat men alles draadloos achter SuperWiFi punten zetten, Met allw gevolgen van dien.

dus een Secundaire ITV Box met Lan kabel op 1 van Beide SuperWifi punten voorzie ik geen directe problemen mee, Maar nogmaals zet er geen derde ITV box tevens via SuperWiFi bij..  of je moet het wel heel gezellig vinden hier :wink:

 

F.Y.I een DVS1200 versterkt niks dit is slechts een techniek om een LAN verbinding te moduleren over het stroomnet ook hier zitten nogal wat haken en ogen aan.

 

Dus als ik het goed lees, itv 1 via modem verbinden met kabel. Basis station superwifi bekabeld op het modem aansluiten. 2e superwifi punt naar boven contact laten maken met modem. 2e itv bekabeld aansluiten op superwifi punt 2.Dan itv 2 bekabeld verbinden met tv , zou geen probleem moeten geven?


Aan de telefoon werd me verteld dat mijn geschetste situatie zou werken. Ik twijfelde bij de bestelling om 1 of 2 kastjes te bestellen en twijfelde ik bij de aanbieding 2 wifi punten of 6 maanden half geld . Door te kiezen voor de wifipunten aanbieding zou ik geen tweede kastje nodig hebben werd mij verteld, dat het nu wel of niet gaat werken en afhankelijk van het moment is maak het onzeker . Dan zou ik ook de tv via wifi contact kunnen laten maken met het modem en dat versterken via de dvs 1200 . Bekabeld werkt het beste natuurlijk , dat begrijp ik .Maar ik begrijp nu ook dat de beneden opstelling alleen te verkrijgen is door een extra 4ktv ontvanger te plaatsen die wel of niet gaat werken als deze is aangesloten ?

 

Aan de telefoon hebben ze geen inzage in de opbouw van uw woning en/of het onderlinge verlies in signaal sterkte tussen de SuperWiFi adapters.

Uit ervaring zie ik dat het met een tweede ITV box (1ste bekabeld) op SuperWiFi nog wel gaat maar ik zou er geen 2 over het WiFi laten draaien, Laat dat ook de reden zijn van dat dit niet ondersteund word elders gaat men alles draadloos achter SuperWiFi punten zetten, Met allw gevolgen van dien.

dus een Secundaire ITV Box met Lan kabel op 1 van Beide SuperWifi punten voorzie ik geen directe problemen mee, Maar nogmaals zet er geen derde ITV box tevens via SuperWiFi bij..  of je moet het wel heel gezellig vinden hier :wink:

 

F.Y.I een DVS1200 versterkt niks dit is slechts een techniek om een LAN verbinding te moduleren over het stroomnet ook hier zitten nogal wat haken en ogen aan.

 

Dus als ik het goed lees, itv 1 via modem verbinden met kabel. Basis station superwifi bekabeld op het modem aansluiten. 2e superwifi punt naar boven contact laten maken met modem. 2e itv bekabeld aansluiten op superwifi punt 2.Dan itv 2 bekabeld verbinden met tv , zou geen probleem moeten geven?

Correct..

Hoewel het geen garantie is want officieel word een ITV achter SuperWiFi niet ondersteun maar praktijk toont aan dat dit eigelijk altijd met deze opzet probleemloos werkt.


Aan de telefoon werd me verteld dat mijn geschetste situatie zou werken. Ik twijfelde bij de bestelling om 1 of 2 kastjes te bestellen en twijfelde ik bij de aanbieding 2 wifi punten of 6 maanden half geld . Door te kiezen voor de wifipunten aanbieding zou ik geen tweede kastje nodig hebben werd mij verteld, dat het nu wel of niet gaat werken en afhankelijk van het moment is maak het onzeker . Dan zou ik ook de tv via wifi contact kunnen laten maken met het modem en dat versterken via de dvs 1200 . Bekabeld werkt het beste natuurlijk , dat begrijp ik .Maar ik begrijp nu ook dat de beneden opstelling alleen te verkrijgen is door een extra 4ktv ontvanger te plaatsen die wel of niet gaat werken als deze is aangesloten ?

 

Aan de telefoon hebben ze geen inzage in de opbouw van uw woning en/of het onderlinge verlies in signaal sterkte tussen de SuperWiFi adapters.

Uit ervaring zie ik dat het met een tweede ITV box (1ste bekabeld) op SuperWiFi nog wel gaat maar ik zou er geen 2 over het WiFi laten draaien, Laat dat ook de reden zijn van dat dit niet ondersteund word elders gaat men alles draadloos achter SuperWiFi punten zetten, Met allw gevolgen van dien.

dus een Secundaire ITV Box met Lan kabel op 1 van Beide SuperWifi punten voorzie ik geen directe problemen mee, Maar nogmaals zet er geen derde ITV box tevens via SuperWiFi bij..  of je moet het wel heel gezellig vinden hier :wink:

 

F.Y.I een DVS1200 versterkt niks dit is slechts een techniek om een LAN verbinding te moduleren over het stroomnet ook hier zitten nogal wat haken en ogen aan.

 

Dus als ik het goed lees, itv 1 via modem verbinden met kabel. Basis station superwifi bekabeld op het modem aansluiten. 2e superwifi punt naar boven contact laten maken met modem. 2e itv bekabeld aansluiten op superwifi punt 2.Dan itv 2 bekabeld verbinden met tv , zou geen probleem moeten geven?

Correct..

Hoewel het geen garantie is want officieel word een ITV achter SuperWiFi niet ondersteun maar praktijk toont aan dat dit eigelijk altijd met deze opzet probleemloos werkt.

Bedankt voor de antwoorden. Dan had de telefoniste die ik aan de lijn had het toch goed.Bekabeld naar boven blijft natuurlijk de beste manier van aansluiten, maar fijn dat ik nu weet dat deze manier geen problemen gaat geven.


... fijn dat ik nu weet dat deze manier geen problemen gaat geven.

Dat weet je niet. Dat weet je pas als het werkt. Eerder niet.


Aan de telefoon werd me verteld dat mijn geschetste situatie zou werken. Ik twijfelde bij de bestelling om 1 of 2 kastjes te bestellen en twijfelde ik bij de aanbieding 2 wifi punten of 6 maanden half geld .

6 maanden half geld is ongeveer 120 tot 140 euro korting toch?

Als je straks klant bent kun je de SuperWiFi's via de WiFi Manager aanschaffen voor 59 euro. 

Er was hier pas op het forum en klant flink kwaad over. Die had gekozen voor de SuperWiFi's als welkomstgeschenk, ter waarde van 200 euro stond er bij. Dat bleek dus 59 euro te zijn... hij voelde zich bedrogen en had beter voor de korting kunnen kiezen was zijn conclusie. 


Zal het zo stellen, beneden staat de Experiabox V12 waarop de 4k tv ontvanger bekabeld is aangesloten met de tv in de woonkamer .Op de experia v12 is ook de Super Wifi  aangesloten met het Wifi super punt boven . Dit wifi punt in de slaapkamer  punt is met een ether bekabeld  verbonden met de Lan ingang van de Tv in de slaapkamer. Kan ik dan tv kijken op dezelfde manier als beneden , of moet dat via de app? 

Als je boven geen tv ontvanger wilt gebruiken, dan moet het via de app. De app werkt alleen op een smarttv die dat ondersteund. 

Kan ook via Chromecast. Dit werkt op elke tv met een hdmi poort.

Wilt u kunnen opnemen? Zo ja, dan kan je net zo goed een 2de tv ontvanger nemen. Dan is opnemen gratis. Bij 1 tv ontvanger moet je € 4,99 betalen voor opnemen. Dat is net zoveel als dat een 2de ontvanger kost.


oké,leuke tip. Hoe gaat dat dan via wifimanager bestellen.


Aan de telefoon werd me verteld dat mijn geschetste situatie zou werken. Ik twijfelde bij de bestelling om 1 of 2 kastjes te bestellen en twijfelde ik bij de aanbieding 2 wifi punten of 6 maanden half geld .

6 maanden half geld is ongeveer 120 tot 140 euro korting toch?

Als je straks klant bent kun je de SuperWiFi's via de WiFi Manager aanschaffen voor 59 euro. 

Er was hier pas op het forum en klant flink kwaad over. Die had gekozen voor de SuperWiFi's als welkomstgeschenk, ter waarde van 200 euro stond er bij. Dat bleek dus 59 euro te zijn... hij voelde zich bedrogen en had beter voor de korting kunnen kiezen was zijn conclusie. 

had het al gevonden, bedankt !!


Mocht je tv niet smart genoeg meer zijn,.. Of je hebt geen dure chromecast ofzo,.. En je stelt geen hoge eisen aan het reguliere kijken boven. Kun je ook voor een paar euro's een Xiaomi Mi Tv Stick scoren op marktplaats. Is gebaseerd op Android tv. En kunt er alle apps op zetten. Incl de kpn itv app.

Scheelt je elke keer een maand huur voor een losse ontvanger.