Skip to main content
Beantwoord

Hoe sluit ik een tweede afstandsbediening aan?

• October 4, 2026
  • 8 reacties
  • 110 keer bekeken

Hoe sluit ik een tweede afstandbediening aan ? Als ik er 1 aansluit, doet de andere het niet meer en andersom,

Beste antwoord door MCTJ

Samsung tv

8 reacties

• Topper
  • October 4, 2026

​U heeft TV+, ga ik vanuit? Dan is het inderdaad niet mogelijk om twee dezelfde afstandsbediening te koppelen. Wat wel kan, is naast de standaard witte een Comfort+ of Simpel afstandsbediening te koppelen:

Simpel: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/4751146/de-makkelijkste-afstandsbediening-dat-is-simpel-voor-tv/

Comfort+: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2026

Hartelijk dank voor je antwoord. Weet u ook waarom de ondertiteling steeds aangaat, ook als ik  bij instellingen aangeef, dat de ondertiteling niet aan moet.

• Topper
  • October 4, 2026

​De ondertiteling staat ook in de infobalk op uitgeschakeld?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 5, 2026

Weer hartelijk bedankt voor uw antwoord. Het verhaal over de ondertiteling begrijp ik nu. 

Ook het niet kunnen aansluiten van 2 identieke afstandsbedieningen kan ik volgen. Kan ik wel mijn vorige afstandsbediening aansluiten, die ik voor mijn ingeleverde KPN Box gebruiken (witte voorkant, zwarte achterkant en numeriek toetsenbord boven en verder zo goed als gelijk aan de huidige KPN+ afstandsbediening)

• Topper
  • October 5, 2026

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 5, 2026

Bedankt voor uw bericht. Ik denk, dat ik het beste 1 afstandsbediening om kan ruilen tegen een simpele afstandsbediening.

Dit lijkt waarschijnlijk een beetje op het verbinden via bluetooth van een hoofdtelefoon, die het daarna wel doet, maar waarbij het geluid alleen via die telefoon gaat en mijn vrouw het (zachtere) geluid van de televisie niet meer kan horen.  Of is hier ook een oplossing voor ?

• Topper
  • October 5, 2026

Welk type TV heeft u? Het is volgens mij bij sommige types wel mogelijk om te kiezen voor zowel geluid uit de TV zelf als via Bluetooth. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 5, 2026

Samsung tv