Skip to main content

Ik heb een samsung tv zonder scart. ik heb de scart kabel aangesloten op de dvd speler naar blijkbaar moet ik verder nog iets doen, maar ik weet niet wat..

Hoi @simoco ,

Als ik het goed begrijp heeft jouw TV alleen een HDMI -aansluiting en jouw DVD-speler alleen aan Scart-aansluiting. 

 

Daar bestaan omvormers voor:

 https://www.bol.com/nl/p/scart-naar-hdmi-adapter-omvormer-schakelaar-verloopstekker-full-hd-kabel-converter/9200000059034751/

Probeer dan deze HDMI schakelaar die van Scart naar HDMI schakelt. Hierdoor kun je gemakkelijk verschillende apparaten en beeldschermen aan elkaar koppelen. Gebruik de HDMI schakelaar om je om je oudere randapparatuur met een nieuwe televisie of beamer te verbinden. De Scart naar HDMI verbinding heeft hoge resoluties en is van goede kwaliteit.


ik denk dat dit antwoord is op mijn vraag . maarik heb een kastje va de KPN ertusseb. Sluit ik dan de omvormer aan op dat kastje of direct op mijn tv.

 


Ik hoop dat er meerdere HDMI-aansluitingen op jouw TV aanwezig zijn. 
 

Je kunt één HDMI-aansluiting gebruiken voor jouw KPN-ontvanger.

De andere HDMI-aansluiting is dan bestemd voor de DVD-speler. De omvormer moet tussen jouw TV en de DVD-speler komen. 
 

Dus niet jouw DVD-speler rechtstreeks op jouw KPN-ontvanger aansluiten. 
 

Als jouw TV maar één HDMI-aansluiting heeft en geen extra scart-aansluiting, dan kun je de DVD-speler niet aansluiten op die TV. Maar de kans dat er maar één aansluiting is, acht ik niet zo groot.Â