Skip to main content

Ik heb al geprobeerd de ontvanger op de soundbar rechtstreeks

aan te sluiten met een optische kabel. Geen geluid.

Ik heb ook geprobeerd de bar te verbinden met de tv via een hdmi kabel. Helaas heeft mijn tv geen hdmi

ARC poort.  Wel andere hdmi poorten. Is mijn tv te oud? (Panasonic ongeveer 10 jaar oud)

Hallo @miekemelief een soundbar rechtstreeks op de tv-decoder van KPN aansluiten d.m.v. een optische kabel moet gewoon kunnen, werkt bij mij net zo, maar dan met een eenvoudige Samsung soundbar.

Ik gebruik de soundbar om naar de radio te kunnen luisteren zonder het tv-toestel aan te hebben staan.

Heb je de optische kabel aan beide zijden wel goed ingeplugd, kan maar op 1 manier namelijk?

Ook al een andere optische kabel geprobeerd?

Welk merk en type tv-decoder heb je?

 

 


dankjewel  JanD, ik heb een Arris van KPN.  Ik ga het nog even proberen met de optische kabel.

 


@miekemelief 

Persoonlijk adviseer ik om via de TV de Soundbar aan te sluiten.

Indien mogelijk met een HDMI kabel op HDMI2 van de tv, deze is meestal ARC en dan kan je met de AB van de tv de soundbar bedienen (of via de KPN ab als deze gekoppeld aan je tv is).


Hallo @joop2011 , @miekemelief schreef dat jij geen HDMI ARC poort heeft op zijn 10 jaar oude tv.

Maar @miekemelief zou het natuurlijk wel op een andere HDMI-poort kunnen proberen en binnen de tv- misschien wat instellingen aanpassen als het met de optische kabel niet lukt.

 


Optische kabel moet je ook nog de instelling veranderen in menu geluid!