Skip to main content

sinds vandaag kpn abonnement all in one.

op de oude tv-ontvanger kon ik met een 3,5 mm jack mijn radiografische koptelefoon aansluiten.

dat kan niet met de niewe DIW 7022, omdat er geen aansluiting voor is.

is er een mogelijkheid om de koptelefoon aan te sluiten via de USB aansluiting, of is er nog een andere manier?

Voor zover ik weet, kan je alleen een koptelefoon koppelen via Bluetooth. Hoe je dit kunt doen, lees je hier:

 


Hallo @Oscar Löhmer dat zou ook via een DAC moeten kunnen, die zet het digitale signaal om naar een analoog signaal en kun je daar je koptelefoon op aansluiten.

Succes.


hheb het net opgezocht. als ik de dac gebruik kan ik het geluid op de tv niet meer regelen, behalve op de de dac. dat is dus een slechte oplossing...


via instellingen koppelen kan idd. de vraag is nog steeds: geven de tv speakers dan nog geluid of niet?


Hallo @Oscar Löhmer zelf heb ik ook een DIW7022 i.c.m. een Sony TV.

Ik heb een soundbar aangesloten op de SP/DIF-aansluiting van de DIW7022. Binnen de DIW7022 aangegeven dat de poort naar SP/DIF op de DIW7022 open moet staan, d.w.z. dat het geluid daar naar toe moet, maar het geluid gaat ook nog gewoon naar het tv-toestel.

Ik gebruik de soundbar om naar de radio te luisteren en dan hoeft de tv niet aan te staan.

 


hheb het net opgezocht. als ik de dac gebruik kan ik het geluid op de tv niet meer regelen, behalve op de de dac. dat is dus een slechte oplossing...

Gebruik van deze ⬇️ converter (DAC) maakt geen enkel verschil ten opzichte van het gebruik van de 3,5 mm aansluiting van de 2952 en de 2260. Dus deze opmerking begrijp ik totaal niet.

Schaf deze aan en je kunt verder alsof 🙂 je nog een oude ontvanger hebt wat extern geluid betreft.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2097379/optical-omvormer-naar-jack/?soPos=1184

Bluetooth koppeling van audio apparatuur werkt ook op TV+. Maar jou koptelefoon is dus geen BT.

via instellingen koppelen kan idd. de vraag is nog steeds: geven de tv speakers dan nog geluid of niet?

Ja.