Skip to main content

hoe kan ik een eigen film op dvd afspelen op mijn tv met een dvd-recorder? De dvd-speler is een Salora recorder

Hallo @mPet , ik weet niet hoe oud de DVD-recoder is, maar aansluiten via HDMI op een vrije HDMI-poort op de TV of op de SCART-poort, indien de DVD-recorder nog ouder is en de TV ook antiek.

Dan op de TV de betreffende ingang kiezen en afspelen maar.

Succes

 


Hoi JanD, ik heb er hoe dan ook geen verstand van, maar ik weet wel dat er een scart op de tv is aangesloten. Moet ik nog een speciaal kanaal kiezen op de tv om de boel te starten?


Hallo @mPet dan sluit je de DVD-recorder op de SCART-aansluiting van de TV aan en kies je op de TV als ingangskanaal SCART of hoe dat bij jouw TV dan ook genoemd wordt, desnoods even de handleiding raadplegen.

Bij de DVD-recorder plaats je de DVD die je wilt zien en drukt dan op de PLAY-knop en je hebt beeld.

Succes.

 


ik heb dat allemaal gedaan, heb daarna zo'n beetje alle knoppen op de afstandbediening ingedrukt en ondertussen een dvd in de recorder gedaan; niets hielp, niets werkte. Einde verhaal denk ik, het schijnt niet te kunnen helaas. Dank je wel JanD, dat je toch met mij mee hebt gedacht voor een oplossing.

 

(er zit trouwens geen 'scartknop’ op de afstandsbediening)


---

(er zit trouwens geen 'scartknop’ op de afstandsbediening)

En een ext- of extern-knop? 


ik heb dat allemaal gedaan, heb daarna zo'n beetje alle knoppen op de afstandbediening ingedrukt en ondertussen een dvd in de recorder gedaan; niets hielp, niets werkte. Einde verhaal denk ik, het schijnt niet te kunnen helaas. Dank je wel JanD, dat je toch met mij mee hebt gedacht voor een oplossing.

 

(er zit trouwens geen 'scartknop’ op de afstandsbediening)

 

Hallo @mPet ,

  1. Plaats een scartkabel tussen de TV en de DVD-recorder. Of een HDMI-kabel als jouw TV nog een vrije HDMI-poort heeft en jouw DVD-speler ook een HDMI-aansluiting heeft. 
  1. Gebruik dan de afstandbediening van jouw TV. (Dus niet die van de KPN-ontvanger)
  2. Zet de DVD-speler aan.  

4.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
5. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het DVD-menu of je ziet de film al spelen.  

 


Goedemorgen allemaal,

Er zit al jaren een scartkabel tussen de recorder en de (flat) tv. Het heeft jaren geleden ook perfect gewerkt, maar ineens was dat over. Ik weet niet waardoor. de afstandsbediening van mijn Philips tv heb ik al heel lang niet meer, alleen de KPN. Op die afstandsbediening zit linksonder inderdaad een knop met een vierkantje en een pijl erin. gisteravond ben ik daar nog mee bezig geweest. Toen kreeg ik een menu op tv met de naam "bron”. Daarin stonden verschillende kanalen, maar die waren niet te selecteren. Ik begin te denken dat mijn recorder niet meer herkend wordt door KPN. 

Tijdens de acties gisteravond begon de recorder wel de film af te spelen die ik erin had gedaan, maar werd niet op tv getoond. Dus de samenwerking tussen recorder en tv werkt niet meer.


Op de tv moet je een ander bron signaal (dit is de ingang waar de dvd op aangesloten is) selecteren. Dus het menu met bron oproepen op de afstandbediening, en dan proberen met pijltjes toetsen een andere bron selecteren.

Als dat niet lukt is de AB het probleem (en niet KPN), je moet dan echt zorgen dat je weer een originele Philips AB te pakken krijgt, die had je natuurlijk niet weg moeten doen.


Goedemorgen allemaal,

de afstandsbediening van mijn Philips tv heb ik al heel lang niet meer, alleen de KPN. 

Dat is dus het probleem. Je kunt ergens een nieuwe afstandsbediening kopen voor jouw Philips-TV. Bij een elektronicawinkel kun je daarvoor terecht.

De ontvanger van KPN heeft hier verder niets mee te maken. 

   


dank jullie wel voor deze oplossingen. Maar….. zoals ik al schreef…. Heeft het een aantal jaren geleden wel perfect gewerkt met een KPN AB. Waarom dat ineens niet meer kan begrijp ik niet.


Het kan eigenlijk niet dat dit ooit gewerkt heeft met een KPN afstandbediening. 

Op die afstandsbediening zit linksonder inderdaad een knop met een vierkantje en een pijl erin. gisteravond ben ik daar nog mee bezig geweest. Toen kreeg ik een menu op tv met de naam "bron”. Daarin stonden verschillende kanalen, maar die waren niet te selecteren.

Op de meeste tv's kunt u door meerdere keren op de sourceknop te drukken schakelen tussen de verschillende bronnen. Aangesloten apparaten dus. Dat werkt niet?

Dan hoort u met het pijltje naar links of rechts te gaan om de juiste bron te selecteren. Maar het signaal voor pijltje links/rechts van Philips is anders dan bij KPN. Daarom reageert uw Philips tv daar niet op als u de KPNafstandsbediening gebruikt. U moet daarvoor de Philips afstandsbediening hebben.

Ik begin te denken dat mijn recorder niet meer herkend wordt door KPN. 

Uw recorder heeft niets met KPN te maken. 


dank jullie wel voor deze oplossingen. Maar….. zoals ik al schreef…. Heeft het een aantal jaren geleden wel perfect gewerkt met een KPN AB. Waarom dat ineens niet meer kan begrijp ik niet.

Misschien gaat de DVD-speler het doen als je de HDMI-kabel van de KPN-ontvanger eerst even (tijdelijk) uit jouw TV trekt? (voordat je de TV en de DVD-speler aanzet.)    

Geen garantie, maar het proberen waard. 

Anders toch echt een nieuwe afstandsbediening kopen voor jouw TV.  


dank jullie wel voor deze oplossingen. Maar….. zoals ik al schreef…. Heeft het een aantal jaren geleden wel perfect gewerkt met een KPN AB. Waarom dat ineens niet meer kan begrijp ik niet.

Misschien gaat de DVD-speler het doen als je de HDMI-kabel van de KPN-ontvanger eerst even (tijdelijk) uit jouw TV trekt? (voordat je de TV en de DVD-speler aanzet.)    

Geen garantie, maar het proberen waard. 

Anders toch echt een nieuwe afstandsbediening kopen voor jouw TV.  

@mPet 

Is het zo gelukt? 


eindelijk de bestelde afstandsbediening binnen gekregen. En jullie hebben gelijk gehad; met zo'n ab lukt het wel om een dvd kanaal te openen en een eigen film af te spelen! Heel erg bedankt voor alle antwoorden. Fijn weekend en zorg goed voor elkaar en jezelf.

 

Groetjes,

Marja