Skip to main content

hoe kan ik een eigen film op dvd afspelen op mijn tv met een dvd-recorder? De dvd-speler is een Salora recorder

Hallo @mPet , ik weet niet hoe oud de DVD-recoder is, maar aansluiten via HDMI op een vrije HDMI-poort op de TV of op de SCART-poort, indien de DVD-recorder nog ouder is en de TV ook antiek.

Dan op de TV de betreffende ingang kiezen en afspelen maar.

Succes

 


Hoi JanD, ik heb er hoe dan ook geen verstand van, maar ik weet wel dat er een scart op de tv is aangesloten. Moet ik nog een speciaal kanaal kiezen op de tv om de boel te starten?


Hallo @mPet dan sluit je de DVD-recorder op de SCART-aansluiting van de TV aan en kies je op de TV als ingangskanaal SCART of hoe dat bij jouw TV dan ook genoemd wordt, desnoods even de handleiding raadplegen.

Bij de DVD-recorder plaats je de DVD die je wilt zien en drukt dan op de PLAY-knop en je hebt beeld.

Succes.

 


ik heb dat allemaal gedaan, heb daarna zo'n beetje alle knoppen op de afstandbediening ingedrukt en ondertussen een dvd in de recorder gedaan; niets hielp, niets werkte. Einde verhaal denk ik, het schijnt niet te kunnen helaas. Dank je wel JanD, dat je toch met mij mee hebt gedacht voor een oplossing.

 

(er zit trouwens geen 'scartknop’ op de afstandsbediening)


---

(er zit trouwens geen 'scartknop’ op de afstandsbediening)

En een ext- of extern-knop? 


ik heb dat allemaal gedaan, heb daarna zo'n beetje alle knoppen op de afstandbediening ingedrukt en ondertussen een dvd in de recorder gedaan; niets hielp, niets werkte. Einde verhaal denk ik, het schijnt niet te kunnen helaas. Dank je wel JanD, dat je toch met mij mee hebt gedacht voor een oplossing.

 

(er zit trouwens geen 'scartknop’ op de afstandsbediening)

 

Hallo @mPet ,

  1. Plaats een scartkabel tussen de TV en de DVD-recorder. Of een HDMI-kabel als jouw TV nog een vrije HDMI-poort heeft en jouw DVD-speler ook een HDMI-aansluiting heeft.