Skip to main content

Onze nieuwe TV ontvanger ondersteunt ook DS Video, maar hoe maak ik verbinding met de netwerk schijven? Hij ziet namelijk wel de twee nassen op mijn netwerk, en ik denk ook de twee verschillende shares op de media NAS, maar daarna moet ik zaken gaan instellen. 

IP adres, gebruikersnaam en wachtwoord van mijn account invullen? Ik was namelijk al wel een scherm voor het invoeren van een IP adres tegen gekomen. 

 

Alvast bedankt,

Dirk 

Klopt, 

ik maak zelf een apart user account aan op de synology, dat op de media folders alleen-leestoegang heeft.

met dat account kun je de video’s benaderen. Ip adres is uiteraard die van de NAS.

DS video heb je niet nodig. De meeste smart tv’s kunnen dit ook, ethernet kabel erin en browsen. Tv+ is dan ook niet nodig.


dhcp > statisch


dhcp > statisch

Die user account had ik al een keer aangemaakt, maar het lijkt niet te werken. Kan zijn dat de NAS bezig is met het draaien van een backup naar de cloud van de IP Camera's want ook het inloggen op het systeem gaat langzaam vanaf de laptop. 

Maar goed, dit lijkt niet goed te werken, maar ik heb een share op mijn onedrive gemaakt en daar kan ik de films nu van spelen. Voordeel van de 1Gbit glasvezel verbinding.