Skip to main content
Vraag

Hoe vaak moet je de TV+ Box resetten?

• January 11, 2025
  • 76 reacties
  • 1718 keer bekeken

Toon eerste bericht

76 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Hoi ​@DexterXL . 

Je bericht is duidelijk, en eerlijk gezegd ook herkenbaar frustrerend als je al zo lang met hetzelfde gedrag zit te klooien. Steeds weer “reset ‘m even” horen terwijl je dat zelf al bijna ritueel 3x per week doet, daar wordt niemand vrolijk van. Even voor de duidelijkheid vanuit hier: ik ben geen helpdesk en kan niet live met je meekijken of dingen op afstand aanpassen. Wat ik wél kan doen is in algemene zin met je meedenken en proberen het probleem iets scherper te krijgen.

Daarbij moeten we altijd één stap terug doen, hoe verleidelijk het ook is om meteen naar de TV+ box te wijzen. Vanuit KPN ondersteunen we alleen KPN-apparatuur. Alles wat daar omheen zit, zoals een eigen router (in jouw geval de Fritzbox), kan invloed hebben maar kunnen we niet inhoudelijk ondersteunen of uitsluiten zonder te testen.

Stap één is dus (en dit zullen ze ook van je verlangen als je met de helpdesk belt) :  Komt de storing ook terug als je het rechtstreeks op een bruikleen router (box12, v10 etc) aansluit?  

Als we dan nog even een stapje verder kijken:  Zit er ergens een switch in jouw netwerk? Zo ja, weet je zeker dat die switch IMGP snooping ondersteunt? 

Als ik je verhaal goed lees heb je ook al contact gehad met de helpdesk.  Stel dat dit daar allemaal al voorbij is gekomen, dan zou een volgende stap van hun kant een monteur of een vervangende ontvanger moeten zijn.  

Wat als je (net als wij) de Fritzbox over hebben gehouden van ons vorige xs4all abonnement (en daar overigens nog steeds elke maand extra voor betalen) en een Experiabox niet krijgen van KPN?

Dan krijgen wij dus een verwijt van iets waar wij niks aan kunnen doen maar wel onderdeel is van het beleid is van KPN 

Admin: comment naar eigen topic verplaatst.