Skip to main content
Beantwoord

Hoe verander ik mijn KPN TV+ screensaver?

• June 4, 2026
  • 9 reacties
  • 153 keer bekeken

clentjes
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Sinds vandaag is de KPN screensaver op onze box ineens gewijzigd in plaatjes van Louis de kat. Ik mis de Rijksmuseum screens, krijgen we die weer terug?

Beste antwoord door clentjes

Ik heb inmiddels de katten weer in kunnen ruilen voor kunst. Het is mij een raadsel hoe die Louis onze schermbeveiliging over heeft kunnen nemen 😅

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb via het maantje bij de radiozenders "kunst" geselecteerd, maar bij de tvzenders krijg ik nog steeds die kat

Ik heb bij Instellingen, gekozen voor Menu Weergave. Bij Menu Weergave kan je onder het kopje “schermbeveiliging” kiezen bij Algemeen voor: Kunst, Entertainment, Haardvuur en KPN thema uitgeschakeld.

Overigens stond deze bij mij op Kunst geselecteerd, maar door eerst een andere aan te vinken en daarna weer Kunst te kiezen kwam bij mij de Rijksmuseum screensaver weer terug. Die kat is nergens meer te vinden…

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 4, 2026

Had ik die maar.…

Via de maan bij de radio kun je er een selecteren. 

(foto toegevoegd: 17:15)

clentjes
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • June 4, 2026

Ik heb inmiddels de katten weer in kunnen ruilen voor kunst. Het is mij een raadsel hoe die Louis onze schermbeveiliging over heeft kunnen nemen 😅

• Nieuwkomer
  • June 4, 2026

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb via het maantje bij de radiozenders "kunst" geselecteerd, maar bij de tvzenders krijg ik nog steeds die kat

clentjes
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Antwoord
  • June 5, 2026

Ik heb bij Instellingen, gekozen voor Menu Weergave. Bij Menu Weergave kan je onder het kopje “schermbeveiliging” kiezen bij Algemeen voor: Kunst, Entertainment, Haardvuur en KPN thema uitgeschakeld.

Overigens stond deze bij mij op Kunst geselecteerd, maar door eerst een andere aan te vinken en daarna weer Kunst te kiezen kwam bij mij de Rijksmuseum screensaver weer terug. Die kat is nergens meer te vinden…

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • June 5, 2026

Her ken baar.

Heb het ook aangegeven in mijn topic. dat we Louis niet zelf kunnen kiezen😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 5, 2026

Bij de radio. Voortgangsbalk. Het halve maantje daaronder kiezen. OK, en dan andere screensaver kiezen. 

Het aanbod van screensavers wijzigt soms.  

Je kunt trouwens op de KPN TV+-box ook eigen foto’s gebruiken. Dat doe je op de volgende manier: 

📺 Eigen foto’s als screensaver op de KPN TV+ Box

1. KPN-thema uitschakelen

Ga naar Instellingen → Menu Weergave → Schermbeveiliging en Algemeen en zet ‘KPN thema’ uit.

2. Backdrop instellen

Ga naar Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Schermbeveiliging en kies Backdrop.

3. Sfeermodus instellen via app

1. Open de Google Home app op je telefoon of tablet
  2. Selecteer je TV+ box (bijv. DIW7022).
  3. Ga naar Instellingen (tandwiel) → Sfeermodus.
  4. Kies Google Foto’s.

4. Foto’s selecteren

• Maak of kies een album in Google Foto's.
  • Selecteer dit album als screensaver.

ℹ️ Let op

• Gebruik hetzelfde Google-account op je TV+ box en je telefoon/tablet.
  • Alleen foto’s uit het gekozen album worden getoond.

• Nieuwkomer
  • June 6, 2026

Dankjewel, ik ben ook weer van die kat af! Ik zocht de screensaver onder Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Schermbeveiliging. Had niet in de gaten dat je onder KPN instellingen ook screensaver opties hebt.

Hij stond bij mij overigens ook gewoon nog op Kunst dus gek dat die kattenscreensaver ineens verscheen (die zie ik niet eens in het keuzelijstje). Maar fijn dat de schilderijen weer terug zijn!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi allen! Fijn dat het gelukt is en grappig dat de voorkeur voor de kunst blijft. 😁

Ik zal in elk geval het signaal meegeven dat Louis de screensavers overneemt, dat zijn kattenpraktijken waar we niet van gediend zijn. 🐈
Dank voor het melden en helpen allemaal! 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 6, 2026

Louis zal wel bij de ontwikkelaars over het toetsenbord gelopen zijn…