Skip to main content

Hoe kan ik Sony tv via mijn hotshot van de iPhone koppelen met mijn telefoon

mvg Daan 

Hoi @DaanC . Gewoon in je tv die wifi opzoeken; zie de naam ervan in je iPhone. 

En de WPA ervan invullen op je tv. Zie voor dat WPA (Wifi wachtwoord) ook je iPhone. 

Gegevens te vinden onder 'Hotspot' in de instellingen. 


Hallo Peter

bedankt voor je reactie

tv is nu verbonden met mijn hotspot.

heb kpn tv app, maar hoe kan die nu naar mijn verbinden of kijken 

weet jij dat ? 
gr Daan 


Mooi dat het gelukt is.

De KPN TV app in de tv kan alleen gebruikt worden via de wifi van je thuis adres. Die heeft kpn voor daarbuiten niet vrijgegeven. Om deling van tv abonnementen met familie en vrienden te ontmoedigen. Want die app zou dat wel heel makkelijk maken.

Buiten je huisadres kun je gebruik maken van KPN TV via smartphone, tablet (app) en laptop (tv.kpn.com). Zelf verbind ik buiten de deur m'n laptop via hdmi met de aanwezige tv en met de wifi hotspot. Dus niet de tv zelf.

Sinds 'kort’ heb ik NLziet erbij. Die werkt wel via een 4G Hotspot.

Over het algemeen kan je niet casten (naar de chromecast in de Sony) met de telefoon die het Hotspot verzorgt. Die maakt zelf namelijk, gek genoeg, geen deel uit van het betreffende netwerk. Je hebt dan nog een apparaat nodig (nog een telefoon, tablet of dus een laptop).


Heb de kpn tv app niet in mijn tv maar op mijn iphone

 heb meer het idee dat mijn tv mijn iPhone niet vind.

 


 heb meer het idee dat mijn tv mijn iPhone niet vind.

 

Over het algemeen kan je niet casten (naar de chromecast in de Sony) met de telefoon die het Hotspot verzorgt. Die maakt zelf namelijk, gek genoeg, geen deel uit van het betreffende netwerk. Je hebt dan nog een apparaat nodig (nog een telefoon, tablet of dus een laptop).


Heb de kpn tv app niet in mijn tv maar op mijn iphone

 heb meer het idee dat mijn tv mijn iPhone niet vind.

 

voor de freaks (‘omdat het kan’) is dit een leuke. Je zou de tv app op je iphone kunnen ‘Airplay-en’ naar je tv, mits beide airplay ondersteunen. Maar ik vermoed dat dat niet de oplossing is die je zoekt. Kortom, de weg de je in wilt kan niet.