Skip to main content

moet ik mijn kabel van Experiabox naar mijn modem geheel vervangen of kan ik de bestaande kabel koppelen met een nieuwe kabel.  Koppelstuk?

 

Het is mij niet geheel duidelijk wat je precies bedoeld. De Experiabox is namelijk het modem. 

 

Verder zijn Ethernet-kabels prima te verlengen met bijvoorbeeld een koppelbusje. Let wel dat er mogelijkheid is dat er signaalverlies optreedt, dit gebeurd doorgaans niet gelukkig. Als het de DSL-kabel betreft, deze kan beter vervangenworden door bijvoorbeeld een 2-pair UTP kabel te halen en hier een RJ11 connector aan te krimpen. 


Euhm... een koppelstukje kan...

Maar de kabel vervangen door een langere heeft de voorkeur hoor…

Meestal schiet je er financieel ook niet zoveel mee op. Zo'n koppelstukje is ook al gauw 4 euro ofzo. Stel je hebt nu een kabel van 5 meter en hij moet 10 meter worden, dan is een kabel van 5 meter + koppelstukje waarschijnlijk net zo duur als een kabel van 10 meter zonder koppelstukje 😊


kabel van Experiabox naar mijn modem

De Experiabox is het modem. U bedoelt misschien de kabel tussen Experiabox en TV ontvanger? 

Of bedoelt u het glasvezelmodem? Die zou ik zeker vervangen door een langere kabel zonder koppelstukje. Een goede cat 6, 100% koper en liefst shielded.


Dank voor jullie reacties.

Ben niet duidelijk: bedoel tussen de E.box en het zwarte Arris kastje onder de tv.

Maar ik begrijp dat het beter is een langere kabel te nemen, dat wordt dan wel klooien in de kruipruimte.

(We hebben het over glasvezel KPN, tip welk soort kabel?)


Dank voor jullie reacties.

Ben niet duidelijk: bedoel tussen de E.box en het zwarte Arris kastje onder de tv.

Maar ik begrijp dat het beter is een langere kabel te nemen, dat wordt dan wel klooien in de kruipruimte.

(We hebben het over glasvezel KPN, tip welk soort kabel?)

Hallo @ruud1949 , kwaliteit LAN-kabel minimaal CAT5e, beter CAT6


Terug

U/UTP netwerkkabel Cat 6

 

Raak een beetje in de war: is dit hetzelfde als de genoemde LAN kabel


Terug

U/UTP netwerkkabel Cat 6

 

Raak een beetje in de war: is dit hetzelfde als de genoemde LAN kabel

UTP=LAN @ruud1949 


Dank


Maar ik begrijp dat het beter is een langere kabel te nemen, dat wordt dan wel klooien in de kruipruimte.

Ow ... in dat geval... 

Loopt de kabel door een buisje heen? Kun je misschien de nieuwe kabel met plakband aan de oude vastmaken, dan de oude er voorzichtig uit trekken waarmee je zo de nieuwe er in trekt?

Anders ... is een koppelstukje misschien toch niet zo'n slecht idee.


We gaan het zien Nick


Voor een TV kastje is de CAT waarde niet zo belangrijk, die draaid nog op 100Mb dus is zelfs gewoon CAT5 nog voldoende ook al is het niet aan te raden, belangrijk is als je een koppelblokje neemt hij afgeschermt is, de meesten hebben dat niet.