Skip to main content

Was Groningen-PSV aan het kijken. Valt even wifi weg. Ververs ik het scherm en voila volgens de GIDS is de wedstrijd afgelopen dus zoek het maar verder uit.

Bij verversen op laptop was het over en uit. Omdat de gids in interactieve tv het niet meer weergeeft. Hoe knullig.

Kan deze onzin verdwijnen? Kan zelf heel goed bepalen wanneer ik wat wil kijken. Heb ik verder KPN niet voor nodig.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

@PA3FAT Wat vervelend dat het zondag niet gelukt is om de wedstrijd uit te kijken. Mag ik vragen in welke minuut de wifi wegviel, en wat de melding was toen je weer terug kwam op de zender? Ik heb deze melding namelijk nog niet eerder gehoord. 


Was 6 minuten extra speeltijd. Schat na 1-2 minuten dat het beeld ging hangen. Redresh en toen dus in de gids want volgens de gids kon ik niet meer kijken.

de numerieke link naar de wedstrijd zal dit wel geforceerd hebben.

 

dus als je enige wedstrijd of whatever kijkt is de link een link naar het kanaal. Niet naar een blok in een gids.

 

Verder net als op tv/setopbox een toetsenbord functie dat ik naar een kanaalnummer spring gelijk aan mijn ontvangers thuis. Net zo handig.

 

Gids zou ik qua look ( let op niet feel) hetzelfde maken als de ontvangers.

 

Last en maybe least, waarom op de reguliere ontvangers 2x in de gids op ok drukken terwijl mijn keuze in de gids al duidelijk was. Dat is volgens mij een onhebbelijk nieuwtje. 
 

even sprintje en over minuut of 20 klaar? Of werken jullie niet ongetest scrum?


@PA3FAT Heel bijzonder dat deze situatie zich voordoet, ik heb nog niet eerder gehoord dat het einde van de wedstrijd niet gekeken kan worden omdat het in de gids zo vermeld staat. Super vervelend natuurlijk dat dit wel gebeurt! Heb je toevallig een mogelijkheid om wellicht bij een volgende (minder belangrijke) wedstrijd te kijken of het probleem zich nogmaals voordoet? Mocht het een wederkerend probleem zijn kan ik hier intern melding van maken. De overige tips zal ik intern meenemen, en doorgeven aan de ontwikkelaars! Bedankt voor de feedback. 


Vermoedelijk werkt het zo bij ieder programma dat je kijkt waarvan de officiele eindtijd verstreken is.
Zal het wel proberen. Maar dat kan eenieder. Vermoedelijk kijk je via de feitelijk link naar het gidsblok en niet naar het kanaal.

Ik test nu even via onderstaande link. Als eindtijd voorbij is kom ik niet in het opvolgende programma blok en dus is wat je kijkt via een link vast gekoppeld aan een programma blok we gaan het zo weten…..


https://tv.kpn.com/play/PROGRAM/872331107

 


Onderstaande link werd dynamisch aangepast in de url tijdens het einde van het lopende programma.
Bij refresh kom ik dan in het nieuwe lopende programma terecht. En in dit geval start dat progamma natuurlijk volgens programmering.

Niet eenduidig te testen hoe zich dat verhoud met een uitlopend gidsprogramma.

https://tv.kpn.com/play/PROGRAM/872331110

 


@PA3FAT Duidelijk, alleen op het moment dat er sprake is van blessuretijd, dan kan het volgens mij niet zo zijn dat het volgende programma al begonnen is toch? Aangezien de wedstrijd dan nog uitgezonden wordt op dat kanaal. Stel dat je in de genoemde situatie kiest voor het "nieuwe" programma, worden daar dan wellicht de laatste minuten weergegeven? 


Dat was niet het geval zondag.

 


ja dit klopt wel zodra er iets uitloopt dan krijg ik een groen ringetje in beeld en stopt het desbetreffende programma …….gisteren nog bij VI gekeken op de laptop , het programma liep ietsjes uit en het ringetje kwam in beeld …………..het loopt niet vloeiend over zoals op de tv zal ik maar zeggen.


@rol7007 En wat gebeurt er dan als het groene ringetje in beeld komt? Stopt het programma dan helemaal of kun je het laatste stuk nog wel verder kijken?