Skip to main content

Sinds kort ben ik overgestapt naar KPN en tot nu toe naar volle tevredenheid. Ik vraag me af, of iemand mij een beschrijving kan geven van de knoppen op de afstandsbediening, die bij de TV+ box zit. Vanwege mijn visuele beperking, weet ik niet precies welke knop waarvoor is. Ik heb al op de website gezocht, maar daar kom ik veelal afbeeldingen tegen, welke ik niet kan zien. Het zou dus handig zijn als iemand mij dit in een tekst kan uitleggen per rij.

Alvast hartelijk dank voor de reacties.
 

@Marckos 

 

Zie hier, hier vind je alle informatie over de DIW7022 (KPN tv+ box).

 

En hier vind je alle informatie over de afstandsbediening.


@Marckos

 

Zie hier, hier vind je alle informatie over de DIW7022 (KPN tv+ box).

 

En hier vind je alle informatie over de afstandsbediening.

Deze topics had ik al gevonden. Maar als ik bij de afstandsbediening bij het kopje “Knoppen op de afstandsbediening” kijk, staan hier volgens mij alleen plaatjes. Desalnietemin hartelijk dank voor deze reactie.


@Marckos 

 

Ik zie op deze link ook het plaatje van de afstandsbediening.

 

Wat bedoel je met “ik zie geen plaatjes”?


@Marckos

 

Ik zie op deze link ook het plaatje van de afstandsbediening.

 

Wat bedoel je met “ik zie geen plaatjes”?

Zoals ik al schreef heb ik een visuele beperking en kan dus de plaatjes niet zien. Mijn vraag is daarom of dat iemand de knoppen kan beschrijven in tekst.


Hi @Marckos! Dan worden de plaatjes inderdaad lastig. Ik ga hem zo goed mogelijk proberen te omschrijven van boven naar beneden en van links naar rechts: 

  • Knop linksbovenin: TV-toestel in stand-by zetten
  • Knop rechtsbovenin: KPN TV+ Box in stand-by zetten
  • Vier knoppen daaronder van links naar rechts: Rood, groen, geel, blauw. Corresponderen met de opties in beeld
  • Drie knoppen daaronder van links naar rechts: Apps - Netflix - Disney+
  • Terugspoelen - afspelen/pauzeren -vooruitspoelen
  • Elektronische programmagids (tv-gids) openen - programma opnemen - zoeken in gids, terugkijken, opnames, films of series
  • In de grote cirkel zijn de bovenkant pijltjes omhoog en omlaag om te scrollen, en links en rechts om te scrollen. De knop in het midden is de OK knop om de keuze te bevestigen.
  • Dan een pijltje wat naar links draait: Stop (bij afspelen video), terug naar vorige zender of één stap terug in menu, naar vorig menu of menu verlaten
  • In het midden de iets grotere ‘Home’ knop die je terug naar het hoofdmenu stuurt
  • Dan de knop voor de Google Assistent-knop die je in kunt drukken om met Google te praten
  • Links de twee knoppen boven elkaar: boven is volume harder, onder is volume zachter
  • In het midden geluid in- of uitschakelen (mute)
  • Rechts de twee knoppen boven elkaar naar volgende zender (boven) naar vorige zender (onder)
  • Dan drie rijen met de cijfertoetsen
  • Linksonderin TV-toestel instellen op AV- (of EXT-) kanaal
  • Midden onderin het cijfer 0
  • Rechts onderin de knop voor radio

Is het zo goed te ontcijferen voor je? Mocht er nog een knop niet duidelijk zijn, laat het gerust weten! 

 


Hartelijk dank voor deze duidelijke uitleg.
Ik snap alleen niet goed wat er bedoeld wordt met:
"Elektronische programmagids (tv-gids) openen - programma opnemen - zoeken in gids, terugkijken, opnames, films of series"
Betekent dit dat de linker knop voor de gids is, de knop daarnaast voor opnames en de knop daarnaast voor terugkijken?
 


@Marckos Klopt! Even ter verduidelijking: 

Onder de knoppen terugspoelen (links) - afspelen (midden) - doorspoelen (rechts) zitten: 

Links: Elektronische programmagids (tv-gids) openen.
Midden: Direcct tv-programma opnemen
Rechts: Zoeken in Gids, Terugkijken, Opnames, Films of series

Graag gedaan en trek gerust weer aan de bel als nog wat andere knoppen verduidelijking nodig hebben. 😄