Skip to main content
Beantwoord

Hoe wijzig ik het abonnementsnummer op een DIW7022 ontvanger? Reset helpt niet

• 21 maart 2025
  • 7 reacties
  • 68 keer bekeken

Hoi, ik heb een DIW7022 kastje, die heb ik gereset op 2 verschillende manieren. Maar na de opstart vervolgens alles goed doorlopen maar ik krijg de vraag niet om mijn abonnements nummer in te geven. 
Daar staat nu een ander nummer, hoe kan ik dit aanpassen zodat alles toch goed werkt ???

Beste antwoord door Noordzee

Andrebosman18 schreef:

Geen idee, ik had m gekregen via een kennnis…

Stel dat die kennis ook geen abonnement (meer) heeft bij KPN. Dan kun je het beste die ontvanger terugsturen naar KPN. Want KPN is gewoon de eigenaar van die ontvanger. 

Je kunt daarvoor een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de ontvanger in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar dit retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Bekijk origineel

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36608 reacties
  • 21 maart 2025

Hallo ​@Andrebosman18 ,

Je kunt het abonnementsnummer niet aanpassen. Elke ontvanger die KPN verhuurt, is gekoppeld aan het abonnement van de huurder. KPN heeft dit van te voren al zo ingesteld.   

Op die manier voorkomt KPN dat mensen gaan TV-kijken via een op bijvoorbeeld Marktplaats gekochte ontvanger. Op het moment dat jij KPN TV(+) gaat afnemen bij KPN, dan stuurt KPN jou een ontvanger die speciaal voor (alleen) jou bedoeld is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 maart 2025

Okay bedankt voor je reactie…

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2691 reacties
  • 21 maart 2025

De vraag is nu dan ook of je deze tv-ontvanger van kpn hebt gekregen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 maart 2025

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36608 reacties
  • Antwoord
  • 21 maart 2025
Andrebosman18 schreef:

Stel dat die kennis ook geen abonnement (meer) heeft bij KPN. Dan kun je het beste die ontvanger terugsturen naar KPN. Want KPN is gewoon de eigenaar van die ontvanger. 

Je kunt daarvoor een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de ontvanger in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar dit retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 maart 2025

Okay gaan we dat doen..

• 386 reacties
  • 21 maart 2025

Bewaar het verzendbewijs voor het geval de kennis het verzoek krijgt deze ontvanger retour te sturen. Dan kan hiermee aangegeven worden dat de ontvanger al retour gestuurd is.

Reageer