Skip to main content

Hallo!

 

Ik ben me aan het oriënteren in tv abonnementen voor mijn ouders. 

Zij kijken erg veel Duitse tv en maken veel gebruik van het opnemen van zenders. Nu heb ik gehoord dat het vanaf januari 2022 bij KPN niet meer mogelijk is om Duitse zenders op te nemen. Klopt dit?

 

Hoor het graag 🙂.

Van wie heb je dat dan gehoord?

Het is al januari 2022 en Duitse zenders zijn gewoon op te nemen.


Hoi wjb.

Thanks voor je snelle reactie! Een familielid had het op internet ergens gelezen. Ik kon het zelf echter niet terugvinden. En heb geen KPN, dus kon het ook niet uitproberen. Vandaar dus mijn vraag op dit forum. 

Maar dat is goed nieuws, bedankt. 


Hallo @Hesther als je geen opnemenpakket hebt kun je echter geen uitzendingen terug kijken, dus als je denkt ik kijk op wdr een uitzending terug van 15u00 vanmiddag, kan dat dus niet.

 


Hallo @JanD,

 

Oh ja, precies. Voor opnemen èn terugkijken heb je het opnemenpakket dus nodig. Helder!

Het ging er vooral om of het dan ook nog werkt bij de Duitse zenders. Maar zo te lezen wel, dus heel fijn 🙂.


Hallo @Hesther , ik bedoelde te zeggen dat je bij de Duitse zenders zonder opnamepakket ook niet een uitzending terug kunt kijken, uitzending gemist dus, wat bij de meeste andere zenders wel kan.

 


Hallo @Hesther, KPN heeft een Duits pakket voor extra zenders. Deze zenders hebben niet de optie van Terugkijken en Begin gemist. Hier hebben wij de rechten niet voor helaas. Zoals @JanD al aangeeft kun je wel opnames inplannen en die dan later terugkijken. Daarvoor is dan wel het Opnemen pakket nodig. 


Bedankt voor de reacties, @JanD en @wjb en @Jeroen_dB! Ik weet genoeg. 🙂