Skip to main content

Het lijkt er op dat ik mijn vorige vraag onduidelijk heb geformuleerd. Dus nu een poging om het beter te doen. (En svp niet samenvoegen, met het oude, want de insteek is geheel anders). 

Er komen steeds nieuwe vormen van High-definition television. Steeds meer zenders beginnen deze nieuwere vorm van uitzenden te gebruiken. Ook KPN gaat hier in mee, maar KPN stelt dit slechts selectief beschikbaar.

Zoals het nu is, is mij in dit forum vertelt moet je (buiten een geschikte TV en glasvezel aansluiting):

  1. een nieuwe klant zijn,
  2. ooit om wat voor reden dan ook een geschikte SFD (ontvanger) hebben toegezonden gekregen,
  3. een 4K abonnement hebben.

Mijn vraag is dus: Wanneer kunnen we van KPN verwachten, dat een langdurige klant weet, dat hij ook hierin een met de tijd meegaande abonnement heeft. Dus ook in de toekomst klant bij KPN kan blijven? 

 

 

Vanwege de concurrentie zal kpn daar geen uitspraak over doen. Je merkt het vanzelf. En anders zeg je op en wordt je over een half jaar weer klant. Met een beetje geluk krijg je dan de gewenste ontvanger.  Dan kan je het volgende wk misschien in 4k kijken.


Vanwege de concurrentie zal kpn daar geen uitspraak over doen. Je merkt het vanzelf. En anders zeg je op en wordt je over een half jaar weer klant. Met een beetje geluk krijg je dan de gewenste ontvanger.  Dan kan je het volgende wk misschien in 4k kijken.

 @JanZ_ mag ik omdat jij dit met een Like bevestigd aannemen dat dit het formele beleid van  KPN is? Als dit zo is, zal ik geen moeite meer doen en het als het beste antwoord markeren. 

 


 

Er komen steeds nieuwe vormen van High-definition television. Steeds meer zenders beginnen deze nieuwere vorm van uitzenden te gebruiken. Ook KPN gaat hier in mee, maar KPN stelt dit slechts selectief beschikbaar.

 

Ik snap niks van de vraag. Wat bedoel je? Vormen van HD? Bedoel je 4K? Die kun je gewoon afnemen bij KPN. Dan krijg je vanzelf een geschikt ontvanger als je die nog niet had.

 

Mijn vraag is dus: Wanneer kunnen we van KPN verwachten, dat een langdurige klant weet, dat hij ook hierin een met de tijd meegaande abonnement heeft. Dus ook in de toekomst klant bij KPN kan blijven? 

 

Wat bedoel je hiermee? 


Vanwege de concurrentie zal kpn daar geen uitspraak over doen. Je merkt het vanzelf. En anders zeg je op en wordt je over een half jaar weer klant. Met een beetje geluk krijg je dan de gewenste ontvanger.  Dan kan je het volgende wk misschien in 4k kijken.

 @JanZ_ mag ik omdat jij dit met een Like bevestigd aannemen dat dit het formele beleid van  KPN is? Als dit zo is, zal ik geen moeite meer doen en het als het beste antwoord markeren. 

 

 Ik like het bericht omdat je al zo snel een reactie uit de community krijgt! Formeel antwoord van een moderator krijg je, zodra je topic aan de beurt is @dommeke!


 

Er komen steeds nieuwe vormen van High-definition television. Steeds meer zenders beginnen deze nieuwere vorm van uitzenden te gebruiken. Ook KPN gaat hier in mee, maar KPN stelt dit slechts selectief beschikbaar.


Ik snap niks van de vraag. Wat bedoel je? Vormen van HD? Bedoel je 4K? Die kun je gewoon afnemen bij KPN. Dan krijg je vanzelf een geschikt ontvanger als je die nog niet had.
 

I


Ik bedoel dit: dit is geen echte 4K. Ik lees net dat ESPN ook al in dit formaat uitzend.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-kpn-en-meer-providers-kunnen-wk-voetbal-in-hdr-aanbieden/

Mijn vraag is dus: Wanneer kunnen we van KPN verwachten, dat een langdurige klant weet, dat hij ook hierin een met de tijd meegaande abonnement heeft. Dus ook in de toekomst klant bij KPN kan blijven? 

 

Wat bedoel je hiermee? 

Ik ben meer dan 50 jaar klant bij KPN, maar nu wordt hier aangegeven, dat het beleid is dat ik op moet rotten als ik voor dezelfde standaard abonnementsprijs als nieuwe klanten, ook HDR wil zien. 


Maar je bent toch al weg? Je zegt namelijk ik ben meer dan 50 jaar klant geweest!! O je had het door en heb je het woord geweest weggehaald.  Het begint een beetje triest te worden. 


Ik snap niks van de vraag. Wat bedoel je?

Hij bedoelt dat hij ook gewoon de 5202 tv ontvanger wil. Zonder daar 15 euro voor te moeten betalen (6 maanden het 4K abonnement).


 

Aha. Iedere klant die 4k wil kijken betaald daar gewoon voor. Als je de 5202 ontvanger hebt, heb je de mazzel ook de HDR functie te kunnen gebruiken. Als je dit zo belangrijk vind, en je de best mogelijke beeldkwaliteit wilt, sluit je toch een 4k abonnement af? Probleem opgelost.

 

Alle duizenden klanten iedere keer voorzien van de allernieuwste ontvanger,  terwijl de voorganger nog prima werkt, wat kost dat wel niet? Dan mogen de abonnementsprijzen wel omhoog. 

En natuurlijk moet er wel een grens zijn. Zoals de Thompson. Duidelijk traag en ongeschikt voor Netflix e.d. Dat kan niet. 


Ik snap niks van de vraag. Wat bedoel je?

Hij bedoelt dat hij ook gewoon de 5202 tv ontvanger wil. Zonder daar 15 euro voor te moeten betalen (6 maanden het 4K abonnement).

Je laat goed blijken hoe je doet en denkt. Heb jij trouwens zelf een 5202 in combinatgie met een 4K abonnement?

Eigenlijk zijn wij best tevreden met de 2952, maar wilde het niet schrijven omdat ik dan nog meer off topic berichten hier zou krijgen . 

Ik zou graag een antwoord krijgen op mijn vraag en niet al dit soort topic vervuiling. 


 

Aha. Iedere klant die 4k wil kijken betaald daar gewoon voor. Als je de 5202 ontvanger hebt, heb je de mazzel ook de HDR functie te kunnen gebruiken. Als je dit zo belangrijk vind, en je de best mogelijke beeldkwaliteit wilt, sluit je toch een 4k abonnement af? Probleem opgelost.

 

Alle duizenden klanten iedere keer voorzien van de allernieuwste ontvanger,  terwijl de voorganger nog prima werkt, wat kost dat wel niet? Dan mogen de abonnementsprijzen wel omhoog. 

En natuurlijk moet er wel een grens zijn. Zoals de Thompson. Duidelijk traag en ongeschikt voor Netflix e.d. Dat kan niet. 

Beste @DennisA78, volgens mijn informatie krijgen nieuwe klanten nu altijd een 5202. Ik vroeg in dit topic niet om een 5202, ik vroeg hoe KPN er zorgt dat oude klanten technisch door KPN op een bij de tijd niveau worden gehouden.  

Als ik jouw verhaal over de Thomson lees, dan zou een superuser hier hebben geschreven. “Je kan toch ook buiten KPN om een Netflix abonnement afsluiten, dat heeft ook nog eens meer voordelen.” 

Denk je echt dat de bestaande klantenkring van KPN op dat soort antwoorden zit te wachten.  


 

Aha. Iedere klant die 4k wil kijken betaald daar gewoon voor. Als je de 5202 ontvanger hebt, heb je de mazzel ook de HDR functie te kunnen gebruiken. Als je dit zo belangrijk vind, en je de best mogelijke beeldkwaliteit wilt, sluit je toch een 4k abonnement af? Probleem opgelost.

 

Alle duizenden klanten iedere keer voorzien van de allernieuwste ontvanger,  terwijl de voorganger nog prima werkt, wat kost dat wel niet? Dan mogen de abonnementsprijzen wel omhoog. 

En natuurlijk moet er wel een grens zijn. Zoals de Thompson. Duidelijk traag en ongeschikt voor Netflix e.d. Dat kan niet. 

Beste @DennisA78, volgens mijn informatie krijgen nieuwe klanten nu altijd een 5202. Ik vroeg in dit topic niet om een 5202, ik vroeg hoe KPN er zorgt dat oude klanten technisch door KPN op een bij de tijd niveau worden gehouden.  

Als ik jouw verhaal over de Thomson lees, dan zou een superuser hier hebben geschreven. “Je kan toch ook buiten KPN om een Netflix abonnement afsluiten, dan het je ook nog eens meer voordelen.” 

Denk je echt dat de bestaande klantenkring van KPN op dat soort antwoorden zit te wachten.  

 

 

Door de te oude tv ontvangers te vervangen voor nieuwere. Dat is gewoon ingericht.


 

 

 

Door de te oude tv ontvangers te vervangen voor nieuwere. Dat is gewoon ingericht.

Beste @DennisA78  je bent weer 25% gestegen in mijn oordeel en je stond al op 75%.😂

Dit vroeg ik en eigenlijk meer niet. Het geeft aan dat KPN hier aan denkt.  

Ik weet overigens niet of we het doen, geeft zoveel rompslomp en de 2952 heeft een mooi klokje aan de voorkant. 
Maar het linkje zit nu wel in mijn bookmarks voor als we er ooit toe besluiten. 


Ik snap niks van de vraag. Wat bedoel je?

Hij bedoelt dat hij ook gewoon de 5202 tv ontvanger wil. Zonder daar 15 euro voor te moeten betalen (6 maanden het 4K abonnement).

Je laat goed blijken hoe je doet en denkt. Heb jij trouwens zelf een 5202 in combinatgie met een 4K abonnement?

Nee.


Door de te oude tv ontvangers te vervangen voor nieuwere. Dat is gewoon ingericht.

Dan moet die servicetool wel werken.

Ehhh ... welke is nu ongeschikt?


Aha. Iedere klant die 4k wil kijken betaald daar gewoon voor.

Niet helemaal waar. Het EK 2021 kon iedereen die de 5202 of ZXV8001 had gewoon in 4K kijken, ook zonder 4K abonnement. Gratis dus.

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/beleef-het-ek-voetbal-2021-in-4k-samen-met-kpn-541880

De klanten zonder 5202/ZXV8001 hadden het nakijken.


@dommeke eigenlijk zijn alle reacties hierboven samen een mooi antwoord op je vraag, met het linkje van @DennisA78 als kers op de taart. Jouw huidige apparatuur voldoet nog aan de norm en wordt daarom niet zomaar vervangen. Als KPN concludeert dat jouw apparatuur wel verouderd is, dan kan je deze via de tool vervangen. 


@dommeke eigenlijk zijn alle reacties hierboven samen een mooi antwoord op je vraag, met het linkje van @DennisA78 als kers op de taart. Jouw huidige apparatuur voldoet nog aan de norm en wordt daarom niet zomaar vervangen. Als KPN concludeert dat jouw apparatuur wel verouderd is, dan kan je deze via de tool vervangen. 

Marcia, omdat je reageert, toch even een kanttekening. Norm betekent de huidige stand van de techniek. Niet wat KPN economisch het beste uitkomt. En zo te zien hebben alle reageerders op dit moment een 5202.

 latere tekst weggehaald gezien de positive reacties op dit deel. 


Norm betekent de huidige stand van de techniek.

Maar de norm is (helaas) nog altijd gewoon HD en niet UHD (1080p50 met HDR of 4K). Jouw TV ontvanger is dus volledig geschikt voor "de norm".


Ik begrijp wat je bedoelt! Zelf heb ik een 2952 trouwens.