Skip to main content

Ik heb de volgende vraag

Stel ik neem 2x KPN Tv.. kosten zijn 15 euro per maand boven op je internet.

Hoeveel streams mag je afnemen  zijn dit er in totaal 3 tegelijk.

En werken de streams op een MiBox of kan je deze alleen met een App op je telefoon bedienen.

 

Ik verneem het graag.

Hallo @Airmaxx014 ik weet niet hoe jij aan die bedragen komt, maar een tv-abo kost €12,50 per maand en een 2e tv-abo kost €5 per maand, inclusief gratis opnemen.

Ik weet niet wat streams met tv-decoders te maken heeft in dit verband.

 


@JanD 

€ 15,-- zijn de kosten voor januari 2023.

Voordat het KPN tv+ abonnement er kwam.

 

@Airmaxx014 

Het mooiste beeld heb je als je de KPN tv decoder gebruikt.

In het KPN tv+ pakket zit 1 KPN tv ontvanger, de DIW7022, dat is een media box.

Wat belangrijk is, wat is uw echte downloadsnelheid.

 


Mijn snelheid is geen probleem.  1Gbit up and down.  Gaat mijn erom werkt het op een Mibox . en hoeveel streams kan je tegelijk gebruiken.


Met de ITV app op elke smart tv die je thuis hebt.

Met glasvezel kan je maximaal (als ik het goed heb) KPN tv decoders gebruiken.

In alle gevallen krijg je minimaal 1 KPN tv decoder bij een tv abonnement. 

 

Maar ik denk dat je wel naar het nieuwe KPN tv+ abonnement gaat.

Kosten:

Glasvezel 1 GB down / 1 GB up    € 52,50

1 KPN decoder (DIW7022)  € 12,50

1 extra KPN DIW7022  € 5,--

Totaal € 70,-- per maand. 


Ik heb nu geen KPN itv. En heb even geprobeerd met een account van mijn moeder of het zou werken op een tv. Dan geeft de tv aan je moet verbonden zijn met een KPN netwerk. Dus vandaar mijn vraag.  Moet het itv gedeelte nog aangezet worden op je account. of staat dit default aan. De Mibox gaf ook hetzelfde aan.

Ik wil zeker weten dat het werkt voordat ik overstap. Heb nu standaard Ziggo. En die gaan de prijzen weer verhogen. Word ik niet zo vrolijk van. KPN is dan een prima optie wat minder kost.


en hoeveel streams kan je tegelijk gebruiken.

Ik heb al een keer 4 streams tegelijk gebruikt

1 x de app in de Samsung smart-tv
1 x de app in de Android-TV box van Nokia
1 x via de chromecast
en ook nog
1 x via de laptop. 

Gaat allemaal prima. Die streams zijn allemaal 6 Mb/s per stuk en verbruiken je abonnementsruimte.

De live streams en uitgesteld kijken via de decoders 5202, 2952 en 2260 gebruiken die niet, maar apart gereserveerde ruimte. Deze zijn allemaal 7,3 Mb/s (HDglas 12,5 Mb/) en gaan via apart deel.

De LIVE streams via de DIW7022 gebruiken de gereserveerde ruimte. Alle andere je eigen abonnementsruimte. Voor al het overige dus je eigen internet met streams van 6 Mb/s.


Op een MiBox kan de smart-TV app geplaatst worden en die heeft mindere beeldkwaliteit, alleen stereo geluid en minder functionaliteit.

In de praktijk kan je op meerdere apparaten tegelijkertijd televisie kijken maar de voorwaarden van KPN geven aan dat dit maar op één apparaat tegelijkertijd kan.

Daarnaast is de smart-TV app nog een bèta versie en KPN behoudt zich het recht deze terug te trekken.


Even voor het geheel.. 

 

Ik heb mijn eigen modem in gebruik.  Fritzbox 4060 . Daarop heb ik  het KPN profiel geladen dat default in het modem staat.

Ik heb er genoeg over gelezen. En men zegt dat het niet meer uitmaakt op welke poort je de ITV aansluit.

Maar bij mij werkt het dus niet. Ik dank een ieder voor zijn antwoorden. Maar het juiste staat er nog steeds niet tussen. En dat wil ik toch graag weten.

 

Moet ITV aangezet worden ja of nee

Mibox werkt het hier op ja of nee.

Waarom krijg ik de melding u moet verbonden zijn met KPN netwerk op een tv van Samsung en Mibox  met de KPN Itv app. Ligt dit aan mijn Fritzbox of ligt dit aan het KPN glasnetwerk dat ITV nog niet is toegevoegd op mijn verbinding. Kan mij dat heel goed voorstellen dat KPN dit niet op mijn poort heeft toegevoegd.

 

 

 


Ik heb er genoeg over gelezen. En men zegt dat het niet meer uitmaakt op welke poort je de ITV aansluit.

Klopt.

 

Maar bij mij werkt het dus niet.

Dat komt omdat op jouw aansluiting geen iTV abonnement actief is en dat is wel noodzakelijk om de smart-TV app te laten werken.


Dank voor je antwoord. duidelijk verhaal. de streaming app op mijn PC werkt. maar dat komt omdat deze overal werkt.


D'r is een KPN (itv)-app. Die kun je installeren op je Android apparaat en werkt alleen als je een abbo hebt bij KPN.

De KPN TV+ app is alleen voor de TV+ hardware en staat niet op Google Play!