Skip to main content

Beste,

Ik kan in het tv menu, bij Beeldscherm, alleen SD kiezen. Ik mag zo te zien 0 tv ontvangers in HD instellen. Ik las op het forum dat ik eerst een speedtest moest doen. Deze gaf 14,5 mbps aan. Is dat voldoende voor HD? Kan deze optie dan aangezet worden door KPN?

Alvast bedankt, 

Groet Ben 

Hallo @Ben63 ,

Een HD iTV stream kost acht Mbit/s en een niet-HD iTV stream kost vier Mbit/s. Er zijn echter niet veel SD-zenders meer.
 

Maar er is ook capaciteit nodig voor internet, dus daarom zal je wel geen TV-ontvanger mogen huren. 


Ik ben benieuwd wat deze site zegt over de mogelijkheden op jouw adres.


Hallo Joep,

Ik woon in het buitengebied en de link uit jouw berichtje geeft alleen beschikbaarheid van koper/DSL aan (27 mbit). Ik heb net nog een speedtest gedaan en die was nu 17,6. Bij de vorige stond de tv nog aan. Dat lijkt dan ongeveer wel te kloppen met het de getallen uit het berichtje van Noordzee. Zou 17,6 dan nog niet genoeg zijn? We gebruiken (2 personen) eigenlijk alleen tv en telefoon/tablet. 


Er gaat dus iets niet goed. Bij 27 kan je makkelijk 2 ontvangers op hd zetten. Welk type modem heb je?


Modem is de Experia box v10


Kunt u inloggen in het modem? Zoja zou u dat dan willen doen,  daarna gaat u naar status en daarna naar geavanceerd.  Daar zou ik graag een screenshot van zien.  Gaat dat lukken?


 


U zou hiermee gewoon hd tv kunnen hebben.  Welk type tv ontvanger heeft u? En us de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Ja er zit een hdmi kabel tussen modem en tv. Modem is een Arris vip2952 v2


U bedoelt hoop ik een kabel tussen de Arris en de v10?


Excuus, ik was niet helemaal duidelijk. Tussen de arris en tv zit een hdmi. Tussen modem en arris een patchkabel


Er zal een moderater aan te pas moeten komen want ik zie geen rede waarom hd niet mogelijk is. Heb je een andere utp kabel geprobeerd? Het is wel duidelijk dat je in het buitengebied zit. De verbinding is niet optimaal m.i. is sneller internet buitengebied bij jou leverbaar? https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm


Bedankt voor de link. Ik ga  morgen kpn maar even bellen voor een upgrade.  Bedankt voor de hulp in ieder geval, ik weet een stuk meer nu.


Is het leverbaar?? Je moet wel over naar een Hussel abonnement anders gaat het niet. Ik heb sneller internet buitengebied en ben er zeer tevreden over.  Mocht je er vragen over hebben roep dan maar.