Skip to main content

Ik heb een Experibox V9. Daarachter komt een netgear switch om twee tv's bedraad aan te sluiten.Is er een maximum aantal TV ontvangers wat ik kan gebruiken. Ik wil op verschillende kamers de mogelijkheid hebben om TV ontvangers te plaatsen (uiteraard zullen ze niet allemaal tegelijk gebruikt worden.)

Is de internetsnelheid van belang (Ik heb nu 100 mb download / 10 mb upload

 

 

Er zit zeker een maximum aan. Op mijnkpn kan je zien wat er kan en eventueel ook bestellen. Overigens moet de switch wel igmp snooping ondersteunen anders heb je problemen.


Goedemorgen @Hunter1959, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het maximaal aantal tv-ontvangers is op het moment 6. Dat is mogelijk wanneer je bijvoorbeeld een glasvezel verbinding hebt, waarbij je hogere snelheden haalt. Bij een verbinding van 100/10 MBit/s zijn er ook meer mogelijk dan de gebruikelijke 1 of 2. Aan hoeveel tv-ontvangers zat je te denken? Want zoals Joep hierboven aangeeft, je kan kijken hoeveel je er kan bijbestelling in je MijnKPN omgeving. 

Mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het graag!


Goedemorgen @Hunter1959, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het maximaal aantal tv-ontvangers is op het moment 6. Dat is mogelijk wanneer je bijvoorbeeld een glasvezel verbinding hebt, waarbij je hogere snelheden haalt. Bij een verbinding van 100/10 MBit/s zijn er ook meer mogelijk dan de gebruikelijke 1 of 2. Aan hoeveel tv-ontvangers zat je te denken? Want zoals Joep hierboven aangeeft, je kan kijken hoeveel je er kan bijbestelling in je MijnKPN omgeving. 

Mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het graag!

Ik heb op een Glasvezel verbinding met 100 mb download en 100 mb upload.

Het zal ergens de komende maanden zijn dat ik er verder na ga kijken.

Maar wil wel vast weten wat de mogelijkheden zijn.

Groet

Rob


@Hunter1959, helemaal goed. Dan zou je volgens de informatie die ik heb het maximaal aantal tv-ontvangers moeten kunnen aansluiten, dus 6. Nu is dat wel veel, ook omdat je huur moet betalen voor ontvanger nummer 3, 4, 5 en 6 (bij een abonnement inclusief 2 tv-ontvangers). Dus ik zou inderdaad goed kijken wat je minimaal nodig hebt, en die bestellen :wink:  Mocht je mij de komende maanden nog ergens bij kunnen gebruiken, dan weet je mij te vinden!


Reageer