Skip to main content

Hallo, ik ben sinds kort over gezet van Telfort naar KPN, ik gebruik een Experiabox v10. Deze modem- router heeft 4 kanalen om bekabeld apparatuur aan te sluiten. De kanalen 3 en 4 zijn bedoeld om 2 tv's aan te sluiten volgens Telfort is het slechts mogelijk om tot een maximum van 2 tv's aan te sluiten op deze modem- router. Ik heb in mijn woning een derde tv en hiervoor een digitenne kastje van KPN aan moeten schaffen, dit functioneerde naar behoren is echter niet te vergelijken met de mogelijkheden die internet tv bied. Is er intussen bij KPN niet nog een andere manier om een derde tv op de modem- router aan te sluiten ???  Groetjes BertjeWolsje 😊

Het hangt af van de snelheid die leverbaar is op jouw adres.  In mijnkpn kan je de mogelijkheden vinden.


Bij KPN kan je in ieder geval alle poorten gebruiken voor tv. Als de snelheid voldoende is op uw adres, dan is 3 tv's geen enkel probleem.


Bij Telfort, nu TFT KPN, is 2 tv's inderdaad het maximum.

Wil je er meer dan zul je je abonnement naar een écht KPN abonnement moeten wijzigen: Hussel Thuis.

Het is wel afhankelijk van de bandbreedte. Via DSL moet het voor 3 toch wel al zo'n 40 Mb/s zijn.

Zie fourstack.

Bij Telfort (TFT) kun je inderdaad alleen poort 3 en 4 voor elk één ontvanger gebruiken. Bij KPN (een écht KPN abonnement) maakt het niet uit welke poort.


Je kunt tot maximaal 6 TV ontvangers aansluiten, afhankelijk van de maximaal beschikbare bandbreedte. Het maakt idd niet uit op welke lan-poort je deze aansluit. Heb je geen vrije lan-poort meer, dan kun je kosteloos een switch bestellen via de klantenservice. 


Hallo @BertjeWolsje  en @PeterG en @Nick83 , dat je alleen poort 3 en 4 mag gebruiken bij TFT is achterhaald, iedere lan poort is geschikt en afhankelijk van je snelheid en soort abo, dsl of glas, is het maximum aantal tv's 5 dat aangesloten kan worden.

 


Bij Telfort (TFT) kun je inderdaad alleen poort 3 en 4 voor elk één ontvanger gebruiken.

Waarom is dat? Gebruikt telfort andere techniek?

Ik meen me nog een discussie te herinneren een paar maanden terug over interactieve tv achter een 2de eigen router. Dat kan bij KPN niet. En toen was er plots iemand die dat wel had, werkte gewoon goed. Deze persoon zat wel bij Telfort. Maar dat maakte niet uit, interactieve tv bij Telfort werkte precies hetzelfde als bij KPN. Jaja...


Hallo @BertjeWolsje  en @PeterG en @Nick83 , dat je alleen poort 3 en 4 mag gebruiken bij TFT is achterhaald, iedere lan poort is geschikt en afhankelijk van je snelheid en soort abo, dsl of glas, is het maximum aantal tv's 5 dat aangesloten kan worden.

 

KPN heeft iets vergelijkbaars gehad. Bij de ZTE H220N experiabox V7 en de Thompsons en Arcadyen modems daarvoor kon men alleen poort 3 gebruiken voor ITV. Wilde je meer dan 1TV aansluiten, dan had je een switch nodig. 


Hallo @BertjeWolsje  en @PeterG en @Nick83 , dat je alleen poort 3 en 4 mag gebruiken bij TFT is achterhaald, iedere lan poort is geschikt en afhankelijk van je snelheid en soort abo, dsl of glas, is het maximum aantal tv's 5 dat aangesloten kan worden.

 

KPN heeft iets vergelijkbaars gehad. Bij de ZTE H220N experiabox V7 en de Thompsons en Arcadyen modems daarvoor kon men alleen poort 3 gebruiken voor ITV. Wilde je meer dan 1TV aansluiten, dan had je een switch nodig. 

Inderdaad dat was, is nu verleden tijd en ingehaald door de techniek.

 


Hallo @BertjeWolsje  en @PeterG en @Nick83 , dat je alleen poort 3 en 4 mag gebruiken bij TFT is achterhaald, iedere lan poort is geschikt en afhankelijk van je snelheid en soort abo, dsl of glas, is het maximum aantal tv's 5 dat aangesloten kan worden.

 

KPN heeft iets vergelijkbaars gehad. Bij de ZTE H220N experiabox V7 en de Thompsons en Arcadyen modems daarvoor kon men alleen poort 3 gebruiken voor ITV. Wilde je meer dan 1TV aansluiten, dan had je een switch nodig. 

Ja... maar dat was in de prehistorie. Is Telfort daar dan in blijven hangen? 🤔

Edit: ik lees nu net de reactie van @JanD. Is dus niet meer zo...