Skip to main content

Goedemiddag,

Gisteren heb ik de nieuwe 4k-ontvanger (Arris VIP5202) aangesloten en hij lijkt perfect te werken. Een enorm verschil met alle problemen die ik had met de HMB2260.

Echter, de nieuwe ontvanger blijkt helaas een hoog piepgeluid te maken, waar ik serieus héél naar van word… 😞😞 Waarschijnlijk zullen veel mensen het niet horen/er geen last van hebben, maar voor mij is dit echt geen doen. Ik krijg er fysieke klachten van, zoals misselijk, hoofdpijn e.d.

@Kpn: hopelijk kunnen we tot een goede oplossing komen, bij voorbaat dank.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Ik kan 4k er nog niet uit halen bij MijnKPN, @Erwin_. Het is grijs aangegeven, dus ik kan niets uitvinken o.i.d. Bij bellen staat dat ik het pas per 21 juli kan wijzigen; dan zal dat voor tv ook gelden? (Daar staat het niet bij.)

Nu waarschijnlijk nog niet aan de orde, maar het zou fijn zijn als het omruilen bij Bruna, Piazza Center 10,  4204 BN in Gorinchem zou kunnen. De laatste keer moest ik het op een ander punt omruilen, wat iets minder handig was.


Heb het geprobeerd, @peter-keetfm. Bedankt voor de tip. 
Het lijkt er toch op dat het de tv-ontvanger is; die geeft echt een druk op mijn oren.

@Erwin_ , ik denk dat ik dan toch maar terug ga naar een HD-tuner. Voelt helaas wel als terug bij af… 🙁 Maar dit gaat hem niet worden, vrees ik.

Wel jammer

Wel ongelofelijk wat een lawaai die vip 5202 maakt 

Ik heb even mijn oor er op gehad wat een fluittoon

Nog erger als de adapter 

Als deze aan is 

Ik heb hem dan achter de tv hangen hoor ik het gelukkig niet 

@jjudy wanneer heb je er het ergste last van 

Als de tv uit is? 

Ik hoor het bij mij niet als de VIP5202 uit staat in spaar modus 

Alleen heb je dan een nadeel als je de tv ontvanger aan zet een halve minuut moet wachten 

 

 


Zeker jammer, @peter-keetfm. Ik hoor het zowel met de tv aan als uit. Het enige wat helpt is de stekker uit de ontvanger en hem dus uit laten. (Dus momenteel kijk ik maar dvd's.)

Dan dus maar terug naar de HD-tuner voorlopig. Hopelijk worden de 4k-ontvangers na verloop van tijd beter/verder ontwikkeld en komt er aandacht voor dat geluid. Bedankt voor het meedenken iig.


Heb het geprobeerd, @peter-keetfm. Bedankt voor de tip. 
Het lijkt er toch op dat het de tv-ontvanger is; die geeft echt een druk op mijn oren.

@Erwin_ , ik denk dat ik dan toch maar terug ga naar een HD-tuner. Voelt helaas wel als terug bij af… 🙁 Maar dit gaat hem niet worden, vrees ik.

Wel jammer

Wel ongelofelijk wat een lawaai die vip 5202 maakt 

Ik heb even mijn oor er op gehad wat een fluittoon

Nog erger als de adapter 

Als deze aan is 

Ik heb hem dan achter de tv hangen hoor ik het gelukkig niet 

@jjudy wanneer heb je er het ergste last van 

Als de tv uit is? 

Ik hoor het bij mij niet als de VIP5202 uit staat in spaar modus 

Alleen heb je dan een nadeel als je de tv ontvanger aan zet een halve minuut moet wachten 

 

 


Zeker jammer, @peter-keetfm. Ik hoor het zowel met de tv aan als uit. Het enige wat helpt is de stekker uit de ontvanger en hem dus uit laten. (Dus momenteel kijk ik maar dvd's.)

Dan dus maar terug naar de HD-tuner voorlopig. Hopelijk worden de 4k-ontvangers na verloop van tijd beter/verder ontwikkeld en komt er aandacht voor dat geluid. Bedankt voor het meedenken iig.

Ja je hoort dit vaak in de elektronische voedingen (adapter) 

Maar in het apparaat zelf vindt ik wel raar

Ik heb wel eens een brakke netgear poe switch gehad waar een hoge toon uit kwam dat het zelfs door de deur van de meterkast kwam

Ik heb het geluid ook bij de VIP5202 (tv ontvanger) maar dan moet ik echt het oor er tegen aan houden

Overens lijkt mij dit niet normaal

Misschien brakke onderdelen op het pcb (printplaat) van de ontvanger

maar dat weet ik niet 

 

 

 


-

 

 


Ik kan 4k er nog niet uit halen bij MijnKPN. Het is grijs aangegeven, dus ik kan niets uitvinken o.i.d.

Daar was ik al 'bang’ voor bij het lezen van dit topic. Het 4k pakket dient minimaal 6 maanden afgenomen te worden.

Oplossingen voor nu zouden kunnen zijn:

Extra ontvanger huren. Dat wordt dan een HD-ontvanger, maar is wel € 5 per maand…. (Erwin ???)

TV kijken via de app. Die zit in televisies van Samsung, LG, Philips en Sony; modellen niet ouder dan 2017.

Of via Chromecast.


Ik kan 4k er nog niet uit halen bij MijnKPN. Het is grijs aangegeven, dus ik kan niets uitvinken o.i.d.

Daar was ik al 'bang’ voor bij het lezen van dit topic. Het 4k pakket dient minimaal 6 maanden afgenomen te worden.

Oplossingen voor nu zouden kunnen zijn:

Extra ontvanger huren. Dat wordt dan een HD-ontvanger, maar is wel € 5 per maand….

TV kijken via de app. Die zit in televisies van Samsung, LG, Philips en Sony; modellen niet ouder dan 2017.

Of via Chromecast.


als je het 4k pakket (actief) aan hebt en je besteld een extra ontvanger krijg je een 4k ontvanger


Nee, @peter-keetfm . Er is momenteel 1 4k ontvanger per huishouden i.v.m. tekort aan chips voor deze ontvangers en dus tekort 4k ontvangers.

Anders had ik het idd niet voorgesteld natuurlijk.


Nee, @peter-keetfm . Er is momenteel 1 4k ontvanger per huishouden i.v.m. tekort aan chips voor deze ontvangers en dus tekort 4k ontvangers.

Anders had ik het idd niet voorgesteld natuurlijk.

Oke ik had dat namelijk wel dat ik een 4k ontvanger kreeg 

Inderdaad dat chip tekort

 


Oke ik had dat namelijk wel dat ik een 4k ontvanger kreeg 

@peter-keetfm . Dat is dan alweer meer dan 2 maanden geleden, denk ik zo. :wink:


Oke ik had dat namelijk wel dat ik een 4k ontvanger kreeg 

@peter-keetfm. Dat is dan alweer meer dan 2 maanden geleden, denk ik zo. :wink:

Peter dat klopt

Maar is het niet zo dat als je een 4k pakket hebt

Je een extra ontvanger besteld je wel de 4k ontvanger krijgt

Je hebt het 4k pakket en je kijkt de 3 4k zenders graag

Moet dit ook kunnen op de extra ontvanger lijkt mij

Dus lijkt mij als je een extra ontvanger besteld en je hebt al 4k pakket dat je een 4k kastje krijgt 

Heb je geen 4k pakket krijg je een hd ontvanger

 


@PeterG

Daarom ook het voorstel van @Erwin_ om eerst het 4k pakket er af te halen

@Erwin_ kan dit uitleggen

 


Nee, momenteel krijg je vooralsnog nog maar één 4k-ontvanger, de rest is HD. 


Ik kan 4k er nog niet uit halen bij MijnKPN. Het is grijs aangegeven, dus ik kan niets uitvinken o.i.d.

Daar was ik al 'bang’ voor bij het lezen van dit topic. Het 4k pakket dient minimaal 6 maanden afgenomen te worden.

Oplossingen voor nu zouden kunnen zijn:

Extra ontvanger huren. Dat wordt dan een HD-ontvanger, maar is wel € 5 per maand…. (Erwin ???)

TV kijken via de app. Die zit in televisies van Samsung, LG, Philips en Sony; modellen niet ouder dan 2017.

Of via Chromecast.

Had ik niet bij stilgestaan. Ik zal proberen om het pakket aan onze kant uit te (laten) zetten.  @jjudy : dus alleen 4k pakket uit? Ja toch? 

 


@Erwin_

Even een vraagje hoe zit het als je het 4k pakket actief hebt en je zal een extra tv ontvanger bestellen

Krijg je dan een hd ontvanger en mis je de 3 4k zenders op de extra tv

Of krijg je een 4k ontvanger? 


@peter-keetfm  Zowel bestaande klanten met 4k pakket als nieuwe klanten met 4k pakket krijgen, als ze een tweede tuner bestellen de HD variant (HD VIP2952) .  


@peter-keetfm  Zowel bestaande klanten met 4k pakket als nieuwe klanten met 4k pakket krijgen, als ze een tweede tuner bestellen de HD variant (HD VIP2952) .  

Bedankt Erwin 

Voor je Andwoord op mijn vraag

Toch vindt ik het vreemd

Je kan dan niet de 3 4k zenders kijken op de andere tv

Terwijl je het 4k pakket zou hebben en betaald 

Overens niet van toepassing bij mij zelf ik heb geen 4k pakket meer 

 


Ik kan 4k er nog niet uit halen bij MijnKPN. Het is grijs aangegeven, dus ik kan niets uitvinken o.i.d.

Daar was ik al 'bang’ voor bij het lezen van dit topic. Het 4k pakket dient minimaal 6 maanden afgenomen te worden.

Oplossingen voor nu zouden kunnen zijn:

Extra ontvanger huren. Dat wordt dan een HD-ontvanger, maar is wel € 5 per maand…. (Erwin ???)

TV kijken via de app. Die zit in televisies van Samsung, LG, Philips en Sony; modellen niet ouder dan 2017.

Of via Chromecast.

Had ik niet bij stilgestaan. Ik zal proberen om het pakket aan onze kant uit te (laten) zetten.  @jjudy : dus alleen 4k pakket uit? Ja toch? 

 

Inderdaad alleen het 4k-pakket uit, @Erwin_. Hopelijk gaat dat lukken. Dank alvast.


Ik heb de downgrade aangevraagd. Geef je mij maandag even een seintje of het gelukt is en je de bevestiging hebt gekregen?

Daarna zal ik logistiek vragen om die 4k tuner om te ruilen.


Ik heb de downgrade aangevraagd. Geef je mij maandag even een seintje of het gelukt is en je de bevestiging hebt gekregen?

Daarna zal ik logistiek vragen om die 4k tuner om te ruilen.

@Erwin_, ik heb de bevestiging ontvangen en daarin is 4k TV inderdaad verwijderd.

Ik moet de oude ontvanger waar het allemaal mee begon (HMB2260, die zichzelf continu herstart) nog terugsturen; dat was er door alle gedoe even bij ingeschoten. Ik zal hem vandaag terugsturen (etiket heb ik al). Voor alle zekerheid: moeten alleen de ontvanger en de adapter terug, of ook de afstandsbediening en kabels?

Als het mogelijk is graag Bruna, Piazza Center 10 in Gorinchem aanhouden als omruil-/ophaalpunt.

Dank voor je hulp!

 


Hallo @jjudy ,

Nee,de afstandsbediening en kabels moeten niet terug!!!Die zitten er namelijk niet bij en dan zit je straks zonder.


Ik heb mijn collega's gevraagd om een omruil in het systeem te zetten. Ik verwacht dat je in de loop van de week een SMS krijgt met logistieke informatie.

Je hoeft op dat moment alléén die 5202 in een doosje te doen. Alles wat er bij zat mag je houden. 

Mocht je vrijdag nog niks gehoord hebben, wil je mij dan een seintje geven? 


Ik heb mijn collega's gevraagd om een omruil in het systeem te zetten. Ik verwacht dat je in de loop van de week een SMS krijgt met logistieke informatie.

Je hoeft op dat moment alléén die 5202 in een doosje te doen. Alles wat er bij zat mag je houden. 

Mocht je vrijdag nog niks gehoord hebben, wil je mij dan een seintje geven? 


Dank, @Erwin_. Jammer dat het zo gelopen is, maar ik waardeer het wel dat ik 1 vast aanspreekpunt had en dat je steeds hebt gezorgd dat dingen geregeld werden.


@Erwin_, inmiddels heb ik een HD-tuner (HMB2260) ontvangen en geïnstalleerd. Alles lijkt oké te werken, fingers crossed dat het zo blijft. Voorlopig blijf ik dus maar even “old school” 😉, hopelijk worden de 4k-onvangers nog verbeterd en zullen ze in de toekomst niet meer zo'n geluid maken.
Ik denk dat je dit topic kunt sluiten. Dank voor je hulp!


@Erwin_, inmiddels heb ik een HD-tuner (HMB2260) ontvangen en geïnstalleerd. Alles lijkt oké te werken, fingers crossed dat het zo blijft. Voorlopig blijf ik dus maar even “old school” 😉, hopelijk worden de 4k-onvangers nog verbeterd en zullen ze in de toekomst niet meer zo'n geluid maken.
Ik denk dat je dit topic kunt sluiten. Dank voor je hulp!

Fijn dat je nu verlost bent van die irritante piep.

De ervaring leert dat er op termijn weer een nieuwe tuner geïntroduceerd wordt. (of een nieuwe versie van de bestaande). Als dat gebeurt zal er zeker een topic aan gewijd worden op dit forum.