Skip to main content

Sinds kort loopt mijn KPN-glasvezelaansluiting via DIW-7022 box en daarom geen analoog signaal meer voor home cinema set. DusĀ optical omvormer aangeschaft en aangesloten. Krijg nu wel geluid uit mijn Sony home cinema set, maar dit gaat gepaard met hoge pieptoon. Het is ook het geval als ik mijn hoofdtelefoon rechtstreeks inplug bij de optical omvormer. Heb ik toevallig een niet goed werkende omvormer of kan er een andere oorzaak zijn?

Hoi @Hanzy, welkom op het forum. Met een hoge pieptoon is er niet fatsoenlijk te kijken, dat kan ook gehoorbeschadiging geven op termijn. Het kan een niet goed werkende omvormer zijn, maar inderdaad ook iets anders. Dat is vanaf hier moeilijk te beoordelen zoals je je kunt voorstellen. Het simpelste kan je de kabels vervangen en kijken of dat een verbetering geeft.Ā 


@HanzyĀ Stel audio uitvoer voor toslink op stereo, misschien help het


Beste Jasper en TDN,

Dank voor de suggesties.

Ik zie op de toslink geen schakelaar oid zitten om om te zetten naar stereo. Moet ik dat bij de instellingen via de tv aanpassen?Ā 

Alvast bedankt weer!Ā 


@HanzyĀ Op de TV+Box bij instelling (tandwiel) - Apparaat voorkeurenĀ  - Weergave & Geluid

Ā 


Heb dit geprobeerd, maar geeft geen enkele verbetering.

Krijg sterk vermoeden dat het aan de toslink/omvormerĀ  zelf ligt, ook al omdat ik met koptelefoon dezelfde hoge pieptoon hoor.Ā 

Ik ga de huidige maar retourneren en kijken of volgende beter geluid geeft.