Skip to main content

Hallo, beide vip2952 ontvangers worden vrij warm. Lijkt wel een early samsung product van vroeger. Beide ontvangers staan vrij, maar zetten verl elektrische energie om in warmte. Niet acceptabel vind ik. Is hier een oplossing voor, anders dan overstappen naar de prutsers van Ziggo?

Omschrijf ‘vrij warm’


Wat bedoel je met ‘vrij warm’? Handwarm? Heet? etc. Warm worden doen ze altijd, maar heet is natuurlijk niet goed. 


Hoi @Djeepman01. Welkom op het KPN Forum! De tv-ontvangers kunnen warm worden, maar het is niet de bedoeling dat onze tv-ontvanger te warm/heet worden.

Wat bedoel je met ‘vrij warm’? Handwarm? Heet? etc. Warm worden doen ze altijd, maar heet is natuurlijk niet goed. 

Zou je deze vraag willen beantwoorden of heb je inmiddels al een nieuwe tv-ontvanger?


Hallo,

 

De oppervlakte temperatuur van het kastje aan de bovenzijde gemeten is 48 graden Celsius bij kamer temperatuur van 20 graden Celsius. Kun je nagaan wat de temperatuur inwendig is. Gemeten in stand-by, inbedrijf stijgt het marginaal 1 tot 2 graden (gemeten met mijn Fluke meter). Dus dat geeft ook wat te denken over het stand-by energie verbruikt ;-)

Gemeten met mijn Fluke meter. Samsung heeft een geschiedenis met “hoge”temperaturen (zie ook 1 van de eerste ontvangers die KPN gebruikte). Dus ja ik vind 48 C te hoog. Maar misschien is dat iets wat mij opvalt als brandbeveiligingsdeskundige…..

De 2e ontvanger op de slaapkamer heb ik om die reden ook uit staan, omdat we die veel minder frequent gebruiken.


Hoi @Djeepman01! Het klinkt mij ook 'warm’ in de oren. Moest gelijk aan een gloeilamp denken:bulb: . Ik heb geen idee wat ‘normaal’ is, maar bijna 50 graden in standby, lijkt me teveel van het goede. Als je het goed vind, vraag ik twee ontvangers voor je aan om die van jou te vervangen. Ik ben benieuwd of de nieuwe ontvangers minder warm worden. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


Ik ben benieuwd Lisa, gegevens zijn ingevuld!

 

mvgr  Jaap


Hallo @Djeepman,

De Arris 2952 bij mij is zo'n 28 graden C.

Dat je weinig verschil merkt tussen “standby” en “in-bedrijf” is dat het opgenomen vermogen volgens het boekje 0,6 Watt verschil is.

Volgens het boekje::

Voeding Arris 2952

• Type: Extern 200–240 VAC, 50/60 Hz in, 12 Volt 1 A uit

• Input: 12 Volt

• Opgenomen vermogen in gebruik: 5,8 Watt

• Opgenomen vermogen bij stand-by: 5,2 Watt

• Voedingskabel externe voeding: 230 Volt

 

Reden voor mij om de TV ontvanger uit te zetten als die niet in gebruik is. Nadeel is dat 15 minuten hem eerder moet aanzetten er kan een update komen.

 

Groet,

Bart


Ik ben benieuwd Lisa, gegevens zijn ingevuld!

Hoi @Djeepman01. Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist de eerste ontvanger verzonden. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om beide tegelijk te vervangen. Je ontvangt zo een privebericht met daarin meer informatie over deze omruil. Laat je mij weten wanneer je deze ontvanger in huis hebt, dan stuur ik de tweede jouw kant op.

 


Hallo Vikash,

 

Ik heb de BM2260 ontvangen. Lijkt idd minder warm te worden.

 

Mvgr  Jaap


Wat goed om te lezen dat deze ontvanger minder warm wordt. Zodra de oude tv-ontvanger door onze logistieke afdeling is ontvangen kunnen we de tweede versturen. Dit kan even duren. Ik zal het begin volgende week nog eens proberen.


Wat goed om te lezen dat deze ontvanger minder warm wordt. Zodra de oude tv-ontvanger door onze logistieke afdeling is ontvangen kunnen we de tweede versturen. Dit kan even duren. Ik zal het begin volgende week nog eens proberen.

Hoi @Djeepman01. Ik heb zojuist de tweede ontvanger kunnen versturen naar een servicepunt bij jou in buurt.


Hallo Vikash,

 

Ondanks de melding in de PostNL app dat ik het pakket zou kunnen afhalen is dit door maatregelen van het (amateur)kabinet niet mogelijk. Het PostNL ophaalpunt is dicht, ondanks dat er op internet staat dat hij open is. De melding is ook sinds net uit mijn PostNL app verdwenen, dus ik neem aan dat het weer terug is naar jullie uitgifte punt.

Nu kun je het naar mijn huisadres sturen, maar dan zitten we met het pakket van de “oude” ontvanger die jullie uiteraard retour willen hebben.

 

mvgr  Jaap


Wat vervelend dat het niet gelukt is om het pakketje op te halen. Ik stuur je zo een privebericht