Skip to main content

Hallo,

Ik heb voor mijn schoonouders een onbeperkt data bundel geregeld, zodat ze op de boot tv kunnen kijken. We hebben een Google chromecast aangeschaft en via de iPhone maken we een hotspot aan waar we op inloggen.

De kpn tv app op de chromecast mag je niet gebruiken omdat het niet op een thuis abonnement gestremd wordt. Dus casten we vanaf een ipad op hetzelfde hotspot naar de chromecast.

Maar na een uur of 2 is de dag bundel van 10 gb al weer op. Dat is een vrij hoog dataverbruik lijkt me. Als ik Google kom ik op een verwacht dataverbruik tussen de 0,6 en de 1 gb per uur. 

 

Waar moeten we naar kijken om dit te kunnen checken?

Nou... volgens mij is het verbruik wel wat hoger. Ik dacht iets van 3 GB per uur.


dat komt al iets meer in de richting om het te verklaren. wel jammer dat de 10 gb daglimiet maar 10 gb is. en om nou elke keer 2 gb er aan toe te voegen is wel jammer als steeds je tv er mee ophoudt.


Als je op een tablet of telefoon kijkt dan kan je de beeldkwaliteit instellen en daarmee het verbruik dus ook.

 

Zodra je echter gaat casten dan zal altijd de kwaliteit "Hoog" gekozen en dat kost inderdaad bijna 3GB per uur.


NLziet denkt zelfs 3,4 GB per uur.

https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360038840052-In-welke-kwaliteit-kan-ik-kijken-en-hoeveel-data-verbruik-ik-