Skip to main content
Beantwoord

Hoor geen verschil tussen de opties bij geluidsinstellingen Soundbox

• June 22, 2025
  • 12 reacties
  • 148 keer bekeken

Waarom hoor ik bij de verschillende geluidsinstellingen van mijn Soundbox geen enkel verschil tussen 'voice' 'sport' 'movie' of welke optie dan ook. Ze zijn allemaal precies hetzelfde. 

Ik ben helemaal niet tevreden over het geluid. 😟

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@TG19, de geluidsinstellingen verschillen allemaal wat. Bij Voice bijvoorbeeld worden stemmen verduidelijkt en het achtergrondgeluid wat verminderd. Bij Movie wordt het voller, waardoor de sfeer van de muziek en de stemmen beiden bijdragen aan wat je ziet.

Meer over die instellingen leggen we uit in de Kennisbank: 

12 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 24, 2025

Welkom op de community ​@TG19, de geluidsinstellingen verschillen allemaal wat. Bij Voice bijvoorbeeld worden stemmen verduidelijkt en het achtergrondgeluid wat verminderd. Bij Movie wordt het voller, waardoor de sfeer van de muziek en de stemmen beiden bijdragen aan wat je ziet.

Meer over die instellingen leggen we uit in de Kennisbank: 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@TG19, heb je de informatie uit de Kennisbank door kunnen lezen? Waar ben je precies naar op zoek? Je zegt dat je niet tevreden bent over het geluid, daarom nog een paar vragen:

• Hoe heb je de Soundbox staan ten opzichte van je tv? Staat deze er voor? Of heb je hem bijvoorbeeld op een plankje onder de tv staan?
  • Wat had je verwacht ten opzichte van hoe je het geluid nu ervaart?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2025

Hallo Marcia, 

Dank voor je reactie. Het is niet dat ik niet tevreden ben over het geluid (de soundbox staat trouwens in een open gedeelte van een meubel, onder de tv); mijn probleem is dat ik (en mijn vrouw ook niet) geen verschil in het geluid hoor als ik de verschillende instellingen aanklik. Dus voice, movie, sport.... er verandert helemaal niets. Ja ik heb alles goed doorgelezen en ik doe volgens mij niets verkeerd. Het is een raadsel. 

Jasper van KPN
Moderator

Is het mogelijk om de Soundbox op het tv meubel te plaatsen? Als het in een gedeelte staat kan dat het geluid beïnvloeden. Er zitten ook speakers aan de zijkant van het apparaat, dat komt er dan niet goed uit. Als de Soundbox vrij staat op het meubel kan dat een verbetering geven voor jou.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2025

Heb ik gedaan. Dank voor de tip. Geen enkel verschil. 🙄

Jasper van KPN
Moderator

Bedankt voor het testen, jammer dat dat niet het gewenste effect heeft. Als je de instelling veranderd hebt, en daarna dat menu nog eens opent, is het dan wel aangepast? Of blijft die dan nog op de vorige mode staan? De instellingen hebben zoals gezegd wel verschillen, dus als je dat niet hoort vraag ik me af of de wijziging wel goed verwerkt wordt door de box.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Ja als ik de sound instelling wijzig van bijvoorbeeld voice naar movie (nogmaals... geen enkel verschil te horen) dan staat hij bij afsluiten en weer openen nog steeds op movie. 

Het is een raadsel. 

Dank voor het meedenken. 

Jasper van KPN
Moderator

De verschillen tussen de geluidsopties zijn subtiel, ze zijn speciaal ontworpen om de luisterervaring te voor specifieke soorten te optimaliseren. Het benadrukt bijvoorbeeld bepaalde elementen van geluid of past het juist aan om beter af te stemmen op wat je kijkt/luistert.

Soms is het verschil subtiel en niet direct hoorbaar, vooral als je niet bewust let op de details in het geluid.
We hebben het doorgegeven aan de ontwikkelaars, zodat zij het mee kunnen nemen voor de toekomst.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Dank je wel voor je antwoord. Ik begrijp wat je zegt..... maar in ons geval zijn ze écht gewoon allemaal hetzelfde. 

Jasper van KPN
Moderator

Soms zijn de verschillen wat beter te horen als je het volume hoger hebt staan, merk je ook dan geen verschil?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2025

Dank je wel voor het meedenken. Nee hard/zacht geen verschil helaas. 

Jasper van KPN
Moderator

Helaas, dat is jammer. We geven het door naar de ontwikkelaars zodat zij het voor de toekomst mee kunnen nemen.