Skip to main content

Hoi, 

De nieuwe afstandbediening werkt perfect op zowel mijn Sony Bravia als op de KPN TV+ omgeving maar er zit zo'n ontzettend irritant mechanisch klikje in de AB. Mijn kinderen en vrouw irriteren zich kapot hieraan en vroeg mij af of dat dit bewust is gedaan?

 

Ik ben het met je eens dat er een behoorlijk harde klik in zit, m.n. duidelijk te horen wanneer je aan het scrollen of typen bent. Maar zo zit het ding nou eenmaal in elkaar dus is er weinig aan te doen.

Een mogelijk oplossing is om de TV+ box the bedienen met je Google TV app (iOS en Android) op je telefoon of tablet, of een van de andere talrijke apps waarmee je Android TV kunt bedienen. Ik hoop dat je er iets mee kunt.


Ik heb KPN TV sinds maart 2011. Alle afstandsbedieningen klikken in enige mate.

De afstandsbediening van mijn tv zelf (de Samsung One Remote) klikt ook. Harder dan die van kpn.

Hij klikt niet anders dan mijn vorige kpn afstandsbediening. 

 

En de afstandsbediening die tot oktober 2019 is geleverd klikte véél harder.

 


Ik ben mij bewust dat de AB zo gemaakt is maar het geluid van deze TV+ AB is aan de harde kant en wekt nogal irritatie op bij de medebewoners.

Hoopte een beetje dat het aan mijn specifieke exemplaar lag. We zijn onze Bravia AB gewend en die werkt net wat prettiger.


We zijn onze Bravia AB gewend en die werkt net wat prettiger.

Klopt. Die klikt niet. Van welke tv provider ben je dan afkomstig? Ziggo? En dan met de CI+ module (zeer beperkte mogelijkheden)?

Er is geen andere afstandsbediening. Trouwens: als je tv HDMI CEC ondersteunt kan je de box ook met de Sony afstandsbediening bedienen.

Ik plaats hier nog even foto's van mijn instellingen (Sony hier wat ouder uit 2017)

 


We zijn onze Bravia AB gewend en die werkt net wat prettiger.

Klopt. Die klikt niet. Van welke tv provider ben je dan afkomstig? Ziggo? En dan met de CI+ module (zeer beperkte mogelijkheden)?

Er is geen andere afstandsbediening. Trouwens: als je tv HDMI CEC ondersteunt kan je de box ook met de Sony afstandsbediening bedienen.

Ik plaats hier nog even foto's van mijn instellingen (Sony hier wat ouder uit 2017)

 

Ja, kom inderdaad van Ziggo af met een CI+ kaart in mijn Sony Bravia. Op zich kan ik goed wennen aan de TV+ oplossing omdat de Android Apps sneller werken dan op de Sony (uber traag).

Ga even kijken naar je instellingen en dank!