Skip to main content

Sinds kort heb ik hoortoestellen die dmv bluetooth en een tv adapter communiceren met mijn tv. De tv adapter moet daarvoor worden aangesloten op de tv ontvanger van Telfort middels een digitale audiokabel. Mijn huidige tv ontvanger hmb2260 heeft geen ingang voor digitale audio. Bestaat er een tv ontvanger met zo'n ingang en kan ik die omruilen of opnemen in  mijn abonnement?

 

Welk stekkertje zit er aan het kabeltje? Kunt u daar een wat betere foto van maken?

Welke tv ontvanger heeft u nu?


@Nick83

Eerste vraag is duidelijk te zien als je weet wat hoe een Toslink of optische kabel(optical) er uit ziet.

Tweede vraag staat er gewoon in de HMB 2260.:wink:

 

@jackkh , De HMB heeft toch een Toslink(optical) uitgang kan er helemaal naast zitten maar de V1 heeft hem naast de HDMI poort links, de V2 heeft hem tussen de HDMI en LAN poort, zou dus gewoon moeten werken.

 


De Arcadyan hmb2260 heeft zelfs twee typen audio uitgang: een optische (optical) en een analoge (audio L/R, middels mini jack; de groene aansluiting).

Dat moet gewoon verbonden kunnen worden. Als ik het zo zie heeft je apparaat voor je hoorapparaten twee cinch ingangen (wit en rood). Dan is dit kabeltje dus nodig. Evt. aan te schaffen via de webshop van kpn via de link.

mini jack ↔️ RCA/cinch