Skip to main content
Beantwoord

Hopelijk Android 14 in 2026

• January 18, 2026
  • 75 reacties
  • 1687 keer bekeken

Toon eerste bericht

75 reacties

• February 24, 2026

Wanneer komt eindelijk Android TV versie 14 KPN?

Als dit eerst goed getest is wel. Want het moet wel op twee verschillende boxen gaan draaien. Waarschijnlijk wordt het veel te snel uitgerold vanwege het ongeduld.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dat lost volgens mij heel erg veel problemen op en dat is volgens mij toch het belangrijkste. (toch?)

Net zoals bij de KPN+ TV App voor Apple TV 4K, denk ik dat je hierop voorlopig nog wel kunt wachten.
KPN beloofde in november 2025 al dat Android TV 14 nog voor het einde van 2025 naar beide boxen zou komen, maar dat is niet gebeurd!
We leven nu eind februari 2026 en je hoort er helemaal niets meer over vanuit KPN.

Allemaal beloftes die KPN nog steeds niet heeft waargemaakt.

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • February 24, 2026

Heb nu Google streamer gekocht met android 14 zo kan ik F1pro in 4k UHD zien.

Tot kpn de box update, dan zet ik hem weer op marktplaats, hoewel de streamer sneller is dan de KPN +box

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 24, 2026

Je hebt het over F1TV Pro, ​@vankol .

Maar alleen met F1TV Premium abonnement heb je ook 4k (via de Streamer).

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 24, 2026

De (off-topic) reacties over ‘heimwee’ en ‘datalekken’ laat ik voor wat ze zijn want die voegen niets toe ​ ​@joop2011 en ​@Michel.uit.Arnhem en zijn ook volstrekt irrelevant in dit topic met als onderwerp: hopelijk Android 14 in 2016. 

Dat lost volgens mij heel erg veel problemen op en dat is volgens mij toch het belangrijkste. (toch?)

Je schrijft vaak dat de Sagemcom DIW 7022 ofwel de TV+ Box een goede mediabox is en (bij jou) zonder problemen werkt. 

Ik ben dan wel benieuwd wat de vele problemen dan zijn, die met het updaten naar Android 14 worden verholpen.

Ofwel: wat zijn nu precies de problemen die aantoonbaar veroorzaakt worden door de combinatie Android 11/DIW 7022?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik ben het eens met ​@Berteman dat de berichten van ​@joop2011 en ​@Michel.uit.Arnhem off topic waren. Deze zijn daarom ook verwijderd. Iedereen is welkom hier of je nu wel of niet klant bent bij KPN. Je kunt dan nog steeds geïnteresseerd zijn in het reilen en zeilen bij een andere provider, helemaal als je daar jaren hebt gezeten. En daar wil ik ook nog aan toevoegen om niet te persoonlijk te worden in de reacties, want dit is een plek waar we het graag inhoudelijk houden. 

Voor de rest is de informatie wat betreft Android TV 14 (van Android TV 16 is eerst nog geen sprake) niet veel veranderd. We maken nog steeds goede stappen met het werken aan deze update en het zal komen wanneer het klaar is ;) 

• February 24, 2026

. We maken nog steeds goede stappen met het werken aan deze update en het zal komen wanneer het klaar is ;) 

Zolang klaar, betekent grondig getest met een brede groep zie ik dat liever dan het soms ogenschijnlijk te snel uitrollen, met redelijk veel kinderziektes zoals het op mij met de introductie van de TV+ box overkwam.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Berteman 

Je hebt volkomen gelijk, dat mijn (in middels verwijderd) bericht aan jouw volledig off-topic was.
Later realiseerde ik mij ook!  je hoefde daar ook helemaal geen antwoord op te geven, en dat heb je gelukkig ook niet gedaan.

Het is inderdaad niet van belang binnen deze topic over Android TV 14.

Wel heb je kleine foutjes gemaakt, aangezien we het hebben over de update naar Android TV 14 naar zowel de KPN TV+ Box als KPN TV+ Soundbox.
En 2016 moet 2026 zijn, want jij gaat weer 10 jaar terug in de tijd.

Android TV 11 is van 2020, dus alweer 6 jaar oud.
Met de nieuwste Android TV versie 14 maak je geluk een behoorlijke stap vooruit, ook qua beveiliging en nieuwe mogelijkheden, ook voor het KPN TV Team.

• February 24, 2026

@Michel.uit.Arnhem 

Welke mogelijkheden want voor het normale aanbod van KPN zie ik persoonlijk geen voordelen. De streamdiensten zullen hier meer voordeel van hebben alleen hebben die niets met het reguliere aanbod te maken.

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • February 24, 2026

Je hebt het over F1TV Pro, ​@vankol .

Maar alleen met F1TV Premium abonnement heb je ook 4k (via de Streamer).

Ik heb ook Premium afgesloten voor 1 jaar, dat is net zo duur als f1pro per maand

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 24, 2026

Ben benieuwd naar je bevindingen met 4k. Het betreft naar verluidt de camera's langs de baan. Pitlane, helmcamera's, die op de autos zijn Full HD 1080p. 

Zelf vindt ik het beeld van F1TV al zo scherp dat ik met m'n 43" nog totaal geen behoefte heb aan F1 in 4k. Maar het zou hier wel kunnen, want heb één Chromecast Google-TV 4k. 

Is F1TV al met iDeal/Wero te nemen? Hier geen creditcard namelijk. Heb ze nu met Pro gratis bij Viaplay. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 24, 2026

Is F1TV al met iDeal/Wero te nemen?

Via App kan je betalen met Google Pay of Apple Pay. Deze kan je weer met iDeal geld toevoegen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 24, 2026

Geen idee waar ik Google Pay moet vinden (op telefoon). Vind wel een Google Wallet.…

Daar kan ik zo te zien geen geld in storten. 

Mij allemaal al te ingewikkeld weer.

Laat het ook zo. Want mijn moeder kijkt F1 mee. Dat is met Viaplay inclusief F1TV Pro toegestaan gelukkig. ​@TDN 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 25, 2026

Geen idee waar ik Google Pay moet vinden (op telefoon). Vind wel een Google Wallet.…

Google Wallet is Google Pay, maar voor App moet je de instelling binnen Google Store gebruiken. Open Play Store in jouw telefoon of op PC.

https://play.google.com/store/paymentmethods?hl=nl

Betaling en abonnementen

• Creditcard of pinpas toevoegen

• PayPal toevoegen

• Pay with iDEAL | Wero

• PaysafeCard toevoegen

• Code inwisselen

Bij pinpas toevoegen heb je een nieuwe pinpas nodig (geen Maestro-pas maar Debit Mastercard). PaysafeCard is een Prepaid CreditCard ook met iDeal geld te storten, Als je een PayPal account heb, kan je direct jouw bankrekening koppelen en via incasso machtiging betalen. Code inwisselen door een Play Giftcard (in supermarkt of drogist).

Binnen Play Store App op telefoon heb je ook nog een optie "Betalen via telefonrekening”, maximaal 50,€ per keer, dus je moet jouw Play Saldo eerst met andere opties aanvullen en 50€ via KPN-Pay betalen.

Welke mogelijkheden want voor het normale aanbod van KPN zie ik persoonlijk geen voordelen.

Vanaf Android TV 14 heb je mogelijkheid Multipath Audio-routing, dus mogelijk geluid via HDMI en/of Bluetooth en/of intern speaker (Soundbox)

Vanaf Android TV 16 de mogelijkheid beeldscherminstelling via Picture Profiles (b.v. Moviemaker voor filmen of Sport voor live wedstrijd)

Bovendien heb men betere HDMI-CEC ondersteuning, wat heel buggy bij TV+Box is.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 25, 2026

Hoi ​@vankol, deze wens ligt bij de ontwikkelaars. Als het zover is zullen we daarover ook wel een product update plaatsen. Je kunt je daar ook op abonneren (rechtsboven)

moet je wel updates krijgen als je abonneert dat is ook al tijdje stuk op de community en bekend bij jullie.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 25, 2026

De (off-topic) reacties over ‘heimwee’ en ‘datalekken’ laat ik voor wat ze zijn want die voegen niets toe ​ ​@joop2011 en ​@Michel.uit.Arnhem en zijn ook volstrekt irrelevant in dit topic met als onderwerp: hopelijk Android 14 in 2016. 

Je schrijft vaak dat de Sagemcom DIW 7022 ofwel de TV+ Box een goede mediabox is en (bij jou) zonder problemen werkt. 

Ik ben dan wel benieuwd wat de vele problemen dan zijn, die met het updaten naar Android 14 worden verholpen.

Ofwel: wat zijn nu precies de problemen die aantoonbaar veroorzaakt worden door de combinatie Android 11/DIW 7022?

Wat ik overigens ook heel vaak vermeld (dat mis ik in jouw verhaal);

“Als het bij mij goed werkt, wil dat niet zeggen dat het bij een ander ook goed werkt” 

En wat betreft Android 11 problemen, zie de diverse topics van wijlen ​@wjb 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 25, 2026

@Michel.uit.Arnhem 

Welke mogelijkheden want voor het normale aanbod van KPN zie ik persoonlijk geen voordelen. De streamdiensten zullen hier meer voordeel van hebben alleen hebben die niets met het reguliere aanbod te maken.

Ik gebruik de streamingdiensten op de DIW7022.

En ik denk velen.

Vandaar dat ik graag Andoid TV versie 14 er snel op wilt hebben.

En de kans dat het KPN tv deel ook beter zou gaan lopen, is meteen mooi meegenomen.

Toch? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 25, 2026

Dank je, ​@TDN .

Ik snap nu tenminste ook waarom betalen bij een pinapparaat met de telefoon niet werkt. Ik heb nog een Maestro pinpas. Ik ben zelfs bij de bank geweest. November vorig jaar. Die is dat feit ook niet opgevallen. 

...en nu maar weer naar het onderwerp. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 25, 2026

Dank je, ​@TDN .

Ik snap nu tenminste ook waarom betalen bij een pinapparaat met de telefoon niet werkt. Ik heb nog een Maestro pinpas. Ik ben zelfs bij de bank geweest. November vorig jaar. Die is dat feit ook niet opgevallen. 

...en nu maar weer naar het onderwerp. 

Ik had oktober nieuwe pas gehad en nu weer met

Visa erop van de ING en dan meteen het lange pasnummer erop.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 25, 2026

@Michel.uit.Arnhem 

Ik gebruik de streamingdiensten op de DIW7022.

En ik denk velen.

Vandaar dat ik graag Andoid TV versie 14 er snel op wilt hebben.

En de kans dat het KPN tv deel ook beter zou gaan lopen, is meteen mooi meegenomen.

Toch? 

Ja zou win win zijn toch.

mensen kijken wat Boxen heeft KPN en zien dan Android TV 11 lees je veel op tweakers over waarom blijven ze zo achter.

of je moet de soundbox nemen dan zit je op 12 wasbak vooruitgang kwa beeld dan

• February 25, 2026

Toch? 

Dat is niet mooi meegenomen dat moet juist het belangrijkste zijn. Daarom heb ik een  TV abonnement bij KPN niet voor zaken die niets met KPN te maken hebben. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 25, 2026

volgens mij is TV geen hoofdzaak voor KPN althans nooit het idee gehad dat het dit zou zijn.

• February 25, 2026

volgens mij is TV geen hoofdzaak voor KPN althans nooit het idee gehad dat het dit zou zijn.

Van oorsprong is het natuurlijk een telefonie leverancier, die internet en tv erbij ging leveren en internet lijkt inderdaad nu het belangrijkste van de drie te zijn. Dat doet niks af aan wat ik schrijf ik neem een TV abonnement af voor de televisie kanalen.

Zou ik internet afnemen met stream only dus € 3,50 betalen voor de DIW7022 had ik ook flink gemopperd over het zo lang doen over deze uitrol. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 25, 2026

Van oorsprong is het natuurlijk een telefonie leverancier, die internet en tv erbij ging leveren en internet lijkt inderdaad nu het belangrijkste van de drie te zijn. Dat doet niks af aan wat ik schrijf ik neem een TV abonnement af voor de televisie kanalen.

Zou ik internet afnemen met stream only dus € 3,50 betalen voor de DIW7022 had ik ook flink gemopperd over het zo lang doen over deze uitrol. 

android 11 of 14 je TV doet het hoor ;)

Neem het allemaal niet zo nauw ermee heb zelf 4 TV+ boxen in huis met 0 problemen met kijken (eigen apparatuur)

• February 25, 2026

Ik heb ook geen  problemen met de TV+ box. Dus ik zal waarschijnlijk  geen verschil merken. Maar dat was niet mijn punt. Als je de TV+ box huurt zonder tv abonnement mag je een beter upgrade beleid verwachten.