Skip to main content

Hallo,

Al enige tijd ervaren wij een horizontale streep door het beeldscherm. 

Tot n maand geleden woonde wij nog in ons appartement waar dit ook het geval was. Ik heb toen ook al eens een topic geopent, toen werd er gesuggereerd dat dit lag aan teveel stekkers in 1 verlengsnoer of dat het modem te dicht bij stond. En heb ik een nieuwe tv ontvanger gekregen.



Inmiddels zijn we verhuist en is de situatie dusdanig veranderd dat alleen het kpn kastje en de tv in de stekkerdoos zit en het modem in de meterkast. 

Een nieuwe hdmi kabel hebben we ook al.

Helaas is de streep nogsteeds aanwezig en begint nu echt te storen..

Als de tv aan staat buiten kpn om hebben wij geen last van de streep.

Met vriendelijke groet,

Inge 

 

Zelfde TV mee genomen?

En als je de TV uit de slaapkamer in de woonkamer op DEZE ontvanger aansluit? Als het aan de ontvanger ligt zou het probleem ook moeten optreden. Als het mee verhuist naar de slaapkamer, met deze tv, dan….

Of ontvangers omwisselen.


Dan heb ik t zelfde helaas!


Zelfde TV mee genomen?

En als je de TV uit de slaapkamer in de woonkamer op DEZE ontvanger aansluit? Als het aan de ontvanger ligt zou het probleem ook moeten optreden. Als het mee verhuist naar de slaapkamer, met deze tv, dan….

Of ontvangers omwisselen.

Dan heb ik t zelfde helaas!


Op hetzelfde tv toestel?

Dan moet het toch iets zijn met dat toestel. Als de andere tv het goed doet met beide ontvangers.

Hoe staat de HDMI uitvoer op de ontvanger(s) ingesteld? Op automatisch? Zet dan eens op 1080i. (menu → instellingen → beeld)

Je hebt al een nieuwe ontvanger zie ik hier. Laten we die dus uitsluiten. Blijft over de tv.

Dan ben ik toch benieuwd hoe het gaat met instelling 1080i.


@Inge14 heb je het nog kunnen proberen met 1080i zoals @PeterG hierboven noemt?


@Inge14 heb je het nog kunnen proberen met 1080i zoals @PeterG hierboven noemt?

Het lijkt voor nu te helpen!

Hopelijk blijft t zo :fingers_crossed_tone2: