Skip to main content

Hallo,

 

Wij maken sinds een week gebruik van KPN Tv, voorheen andere aanbieder. Eigenlijk direct al problemen met het kijken van TV. Er is zéér regelmatig een horizontale streep onderaan het beeld te zien. De ene keer wat hoger dan de ander.

en filmpje:

 

 

 

Reeds het volgende geprobeerd:

  • Herstart
  • Software opnieuw geïnstalleerd via menu
  • Teruggezet naar fabrieksinstellingen
  • andere HDMI kabel

Momenteel alle originele kabels in gebruik wat KPN geleverd had.

Speelt enkel bij TV kijken met KPN. TV gebruiken met Youtube / playstation / Netflix etc geen last van.

 

Hoor graag of iemand een oplossing weet!

 

Welkom op het forum @Dami! Super bedankt voor de duidelijke uitleg. En ook voor de beelden. Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat dit niet lekker kijkt. 

De snelste manier om de tv-ontvanger te controleren is door deze aan te sluiten op een ander scherm. Heb je nog een andere televisie liggen waarmee dit kan?

Als dat niet het geval is zou ik je nog willen vragen via het menu naar “Instellingen” te gaan. Kies daar voor “Beeldscherm”. In dat menu staat de beeldschermresolutie waarschijnlijk op automatisch. Zou je die handmatig op dezelfde resolutie als je scherm willen zetten?

 


Hmm, kreeg dejá vu.

Er zijn over de laatste 3 jaren ca. 5 topics met ditzelfde probleem.

https://www.google.com/search?q=streep+site:forum.kpn.com

Het betrof in alle gevallen wat oudere toestellen. Een was nog een Plasma.

Eén gebruiker heeft het op kunnen lossen door de beeldinstelling van de ontvanger op automatisch te zetten. Echter zou 1080i instellen het ook kunnen oplossen denk ik.

Nergens een echte oplossing. Maar het is dus wel zeldzaam. Denk zelf aan tv probleem. Niet helemaal goed werkende hdmi-kaart oid. Bij een wat ouder toestel kan de huidige beeldbeveiling HDCP mss een probleem opleveren.


Hallo,

 

TV werkt prima. Zoals eerder aangegeven zitten er meerdere apparaten op de TV connector. Het KPN kastje is het enige wat problemen geeft en ook het enige wat veranderd is. Betreft een 55” 4K Samsung MU 7000 uit 2017/2018, niet echt onder een ouder toestel te zetten vind ik zelf. Ruim 3 jaar andere TV aanbieder gehad 0 problemen. 1 dag op KPN en direct deze issues.

Wij hebben 2 KPN TV kastjes, ik heb tijdelijk de 2e aangesloten. Momenteel werkt deze zonder problemen. Kijken het even nog wat langer aan, indien deze naar behoren blijft werken zet ik de kapotte nog even terug en probeer het advies van Bram en de 1080i instellingen.

Ik geef over een paar dagen (als blijft werken) een nieuwe update. Als mis gaat dan eerder :p


Hoi @Dami 
Meestal komt zoiets door een aardfout.
Zit er misschien een apparaat in het circuit wat een aarde heeft?

b.v. nog een coaxstekker van Ziggo in de TV? (die is geaard n.l)
Of een geluidsversterker die met aarde op het lichtnet is aangesloten?
Of een F-connector van een satellietverbinding?
Of een ander apparaat?
Zo ja haal deze even er af en kijk of het dan over is.

Misschien nog beter even alles los halen en alleen de tv-ontvanger op de TV en op het modem aansluiten, is het dan goed? sluit dan alles een voor een weer aan en zie telkens of het goed is, zodra het fout is weet je wat de boosdoener is.

 


Wij hebben 2 KPN TV kastjes, ik heb tijdelijk de 2e aangesloten. Momenteel werkt deze zonder problemen.

Zijn deze beide van hetzelfde merk en type? Als dat niet zo is zal er mogelijk 's een verband te vinden zijn met deze meldingen. Al zijn het er dus wel weinig.

En wat @huistijger al aangeeft...de coaxkabel met de kabeltv aansluiting is toch wel ontkoppelt?


Hallo Peter,

 

Ben net nieuw bij KPN. Neem aan dat ze 2 dezelfde kastjes stuurt als je net klant wordt en een pakket neemt met 2 TV kastjes. Nieuwste versie De 4k ontvanger. COAX is volledig ontkoppeld, is geen enkele kabel meer aangesloten en ook in de hoofdaansluiting is niets te vinden.

 

Momenteel zit het KPN kast gewoon direct in het modem en is er niets anders aangesloten op de TV. Wij zijn in deze woning 20 april verhuist en hebben 21 april de TV neergezet. Sindsdien direct problemen met het 1e kastje. Het 2e kastje werkt vooralsnog goed. Maar enkel gisteravond gebruikt.

 

 


Nou, als je 2 dezelfde hebt dan zijn ze identiek (allebei 4k ontvangers) en is er feitelijk geen eerste of tweede kastje. Je kan het dan zo aangesloten laten.

Als nieuwe klant neem ik aan dat je 2 x de Arris vip5202 hebt.


Klopt, dat model heb ik inderdaad. Herken het vip2952 nummer. Ja, in feite is er geen ‘eerste en tweede’ maar mijn ‘andere’ vip2952 kastje werkte gisteravond zonder problemen.

Ik kijk het nog even aan zoals eerder gemeld.


Hi @Dami! We zijn ondertussen een klein weekje verder. Gaat alles nog steeds goed met het beeld? 


Hallo @Bram_ 

 

Sinds dat onze andere vip5202 aangesloten is geen problemen meer gehad met de horizontale streep.

(zag dat in mijn vorige post vip2952 stond, verkeerd overgenomen uit PeterG zijn signature, even door elkaar gehaald) 

Ik ga vanavond het ‘kapotte’ vip5202 kastje terugplaatsen en dan de beeldinstellingen op 1080i zetten ipv automatisch. Ik laat weten of dat nog effect heeft.


Hi @Dami! Heeft het wijzigen van de beeldinstellingen nog effect gehad? Verder begrijp ik dat je met de VIP5202 nog steeds alles helemaal haarscherp is toch?