Skip to main content

Hallo,

Ik heb al een tijdje een horizontale streep die zo nu en dan eens door het beeld loopt van beneden naar boven.

Dit is niet specifiek bij 1 zender, kan op alle zenders plaats vinden, zelfs bij netflix.

Het ligt niet aan de tv gezien hij dit niet doet als de playstation aan staat! 

Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen?

Groetjes,

Inge

Hi @Inge14, welkom op ons KPN forum. Ik zie dat je het profiel meteen al hebt aangevuld dat is voor ons heel fijn:slight_smile: Vanuit je profiel zag ik dat je 2 televisie ontvangers hebt. Speelt dit probleem op beide of 1 specifieke ontvanger?

 

Is het op 1 specifieke ontvanger, kan je me dan aangeven of hij draadloos of bedraad verbonden is met het modem?

 

Kan je de televisie ontvanger ook eens resetten?
 

Stap 1

Druk op Menu op de afstandsbediening

Stap 2

Ga naar Instellingen

televisie-instellingen-hoofdmenu-stap-2

Stap 3

Ga naar Systeem instellingen

televisie-systeem-instellingen-stap-3

Stap 4

Ga naar Systeem informatie onder systeem instellingen

televisie-systeem-informatie-stap-4

Stap 5

Druk op de gele knop op jouw afstandsbediening

televisie-systeem-informatie-stap-5

Stap 6

Kies "ja" bij: Wilt u de software verwijderen? en ja bij: Terug naar fabrieksinstellingen.

televisie-bewaar-instellingen-stap-6

Kies daarna: Bewaar Instellingen

Stap 7

Kies "ja" zodra onderstaand pop up scherm verschijnt

televisie-fabrieksinstellingen-stap-7

Ter info

Je ziet onderstaand scherm. Je hoeft niets te doen

televisie-herstarten

 

 


Hoi @Jiske_ 

We hebben het alleen bij de tv in de woonkamer. De andere tv in de slaapkamer heeft dit niet.

Beide tv's zijn met een kabel verbonden met het modem.

Ik heb het kastje gereset zoals je beschrijft in je bericht. De streep loopt inmiddels niet meer door het scherm, nu blijft hij beneden in t beeld hangen.

En zorgt dan soms ook voor andere kleuren of andere bewegingen in t beeld. 

Hopelijk snap je wat ik bedoel haha!

Groetjes

Inge


@Jiske_  ik was te snel met reagere! De streep gaat toch nog zo nu en dan over t scherm heen..


Ik weet niet hoe lastig het is, maar misschien kun je de ontvangers een keer wisselen? Het kan ook nog de HDMI kabel zijn.


Hi @Inge14, dat was inderdaad ook mijn volgende vraag. Als je de televisie ontvanger wisselt heb je dan ook die streep in beeld bij de andere televisie? Ik hoor graag van je!


Hi @Inge14, was het gelukt met het omwisselen van de televisie ontvangers? 


Wat zit er nog meer op de TV aangesloten?
Misschien een DVD speler of iets dergelijks en zit die in een stopcontact met aarde? Of op een andere manier met de aarde verbonden?
Dat kan n.l. ook dat soort fouten opleveren.

Haal anders alle extra apparaten even los behalve de KPN-ontvanger.


@Jiske_  Ik ga t vanavond proberen!

@huistijger er zit een verlengkabel in het stopcontact aan de muur waar een soundbar en playstation op zijn aangesloten. Deze zijn dan weer verbonden met de tv!

Ik heb helaas geen anders stopcontact in de buurt waardoor ik geen andere keus heb dan een verlengkabel.. 


haal die HDMI-kabels van de soundbar en het playstation even uit de TV om te testen.


@Jiske_  inmiddels de tv ontvangers gewisseld. Tot nog toe geen streep gezien.. Ik kijk t even een tijdje aan, gezien t bij de tv in de woonkamer ook niet de hele tijd was. 

Je hoort van de week van me of t zo doende is opgelost of niet!


Hi @Inge14, fijn dat het tot nu toe lijkt te werken. We kunnen het inderdaad even aankijken. Ik ben erg benieuwd of dit het probleem oplost :slight_smile:


Hoi @Jiske_ 

Helaas is de streep weer terug!

Ik kan nog proberen de andere aparaten eruit te halen maarja heeft dat zin? Ik zal de aparaten toch willen gebruiken haha!


Hi @Inge14, wat jammer dat de streep weer terug is! Kan je in je profiel bij opmerkingen het serienummer van je televisie ontvanger zetten? En had je ook al een nieuwe HDMI kabel getest?


@Jiske_ inmiddels heb ik het serienummer toegevoegt! Hopelijk op de juiste plek?

 

Ik heb zojuist n andere hdmi kabel gepakt, tot nu toe geen streep! Ik kijk t voor de avond aan, je hoort morgen van me!


Zo komen we er niet.
Lukraak kabels en ontvangers vervangen dat is geen foutzoeken.
Als de streep er weer in zit haal dan één voor één de HDMI kabels uit de TV behalve die van de KPN ontvanger. (zet de TV niet uit, want anders heb je nog geen zekerheid)
Verdwijnt de streep?
Kijk dan met welk apparaat de streep verdween.


Hi @Inge14 , heb je nog een streep gezien of leef je inmiddels een streeploos bestaan?


@Jiske_ tot nog toe een streeploos bestaan :grinning:


@Jiske_ kennelijk kan ik beter niet meer positief reageren! De streep is weer aanwezig!

Ik moet ook even corrigeren uit mijn bovenstaande reacties, alleen de playstation is met de HDMI aangesloten aan de tv. De soundbar is via de audio aansluiting aangesloten.


Dit stond vroeger bekend als een brombalk, vermoed ik, net als huistijger, we hebben ongeveer dezelfde ervaring zijn wel al eens achter gekomen.

En idd, fout zoeken is uitsluiten, het zou best kunnen dat er een voeding(s adapter) defect is.

Als je 2 opstellingen hebt dan moet er uit te komen zijn.

Eerst alleen de ontvanger met monitor(TV) aansluiten, testen en dan weer alles 1 voor 1 er aan hangen.

Hek kan idd met een aardlus te maken hebben.

Ik ben benieuwd, succes.


HDMI of audio, maakt niet uit wat er maar op de TV aangesloten is er één voor één afhalen en zien of de streep dan verdwijnt.
 


Hi @Inge14, heb je de adviezen van @huistijger @KeesYagi al opgevolgd? Of zit er nog steeds een streep in je leven! 


Hi @Inge14 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je een streeploos bestaan hebt. Anders hoor ik het graag!


Sorry @Jiske_ ik ben veel aant werk en weinig tv gezien! Gezien het bij kort tv kijken niet te zien is, heb ik geen mogelijkheid gehad om t fatsoenlijk uit te proberen.

Ik probeer t deze week uit, hopelijk weet ik dan meer!! 


Is helemaal goed! :slight_smile:


@Jiske_  ik heb zojuist alles eruit gehaald (behalve hdmi van t kpn kastje natuurlijk), terwijl de streep in beeld was.

Helaas bleef de streep aanwezig! :(

 


Reageer